HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2013.06.12. 10:28 Romanee Conti

Ha én lennék a Leica...

L0_1.jpg

... akkor ezt a vázat használnám, cserélhető objektívekkel, full frame szenzorral. Pontosítok, egy hozzászólásomban csúnyának neveztem a gépet, nem igaz. A váz hozza az elvárhatót, tökéletes. De ezzel a zoommal Leicaidegen. Nem életszerű APS-C szenzort kihozni az RX1 után. Ez nem bűn, ez hiba.

LLL1.jpg

Ez az InPhoto Leica variáns.

Le2.jpg

Ez meg az eredeti.

14 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Voxx · http://andrasmuller.com 2013.06.12. 10:41:16

Annyi történt, hogy a Sony, Fujifilm hazai pályán veri a Leicát. Ott a gond ezzel az optikával, hogy egy belépő kitobinál is gyengébb. Van egy tippem, hogy a Vario-Elmar felirat is csak parasztvakítás, a kielégítő minőségről meg gondoskodik a firmware.

Romanee Conti 2013.06.12. 10:49:24

@Voxx: Ha csak azt nézzük, Zeiss Touit Planar 1.8/32 T* $900.00, Sony NEX7 $948.00, ez már egy figyelemre méltó páros $1 848.00-ért.

Romanee Conti 2013.06.12. 11:00:38

@Leslie E. Gallo: azért van egy nem kis különbség, az M 240 van távmérő, ami szerintem az egyik legdrágább része egy Leicának.

ragyás 2013.06.12. 12:22:37

@Romanee Conti:
A Leica legdrágább része a felirat.

Romanee Conti 2013.06.12. 15:15:25

@Leslie E. Gallo: kösz! Csak koca Leica értő vagyok, pár emberhez képest.

noss 2013.06.13. 09:28:17

régi hagyományát (butaságát) frissíti az alsókategóriás zoommal. filmesben is volt régen hasonlóan "használható" darabjuk, csak legalább az is teljes kockán... :P

@ragyás: :D

fejetlen bárd 2013.06.13. 11:44:26

Még mindig nem értem hol a gond az APS-C szenzorral. Kompakt méret, a direkt hozzá készült objektívek is kisebbek azoknál amiket kisfilmes mérethez terveznek.

Múltkor 2 hétig volt nálam egy Olympus OM-D E-M5. Imádtam, pedig még az APS-C-nél is kisebb a szenzor benne.

ragyás 2013.06.13. 12:43:22

@fejetlen bárd:
Ha önmagában vizsgáljuk, akkor semmi baj az APS szenzorral.
Ha összehasonlítjuk egy nagyobbal, akkor kiderül, hogy a nagyobb jobb képminőséget szolgáltat. Nagyobbak a pixelei, jobb dinamikával. Nagyobb szenzoron (filmen) jobban lehet használni az élesség-életlenség lehetőségét. Ezek külön is fontosak, együtt meg pláne. Lehetne még beszélni zajról, meg kromatikus aberrációról meg mindenféle okosnak tűnő dologról, de egyszerűbb, ha összehasonlítasz két képet. Fotózd le ugyanazt az Olympussal, egy 24x36 milájos szenzorral (akár 12 csillió pixel is elég) vagy egy nagyobb hátfallal.
Ne nagyíts bele a monitoron, nyomtasd ki ugyanakkorában, és az egész képet figyeld meg egymás mellett.

fejetlen bárd 2013.06.14. 20:49:11

@ragyás: Amennyiben pixelkukkolók vagyunk úgy igen. Szerencsére nem vagyok, így a 3 km-re a fán ülő madár tollazatának mintázata már pont nem tud érdekelni. Mellesleg a Sony által gyártott APS-C szenzorok dinamikában, színmélységben és újabban érzékenységben is lenyomják a Canon Full Frame szenzorait. Nézd meg a DxOMark listáját: A Nikon D5200 vagy a D7100, Pentax K5 II még mindig előrébb foglal helyet, mint bármelyik Canon versenyző.

Akkor most hogyan van az, hogy a full frame-ből automatikusan következik, hogy jobb?

Maradjunk abban, hogy lehet jól csinálni APS-C szenzort meg rosszul csinálni Full Frame szenzort. Ha megnézed a fent megnevezett DxOMark listát (ami ugye laboros mérés eredménye), ott a Full Frame Leica gépekből egyetlen egy példány van (M Typ 240) ami képes felvenni a versenyt bármelyik APS-C Nikonnal.

Én nem aggódnék ennyit a szenzor mérete miatt, ahol a Full Frame-nek előnye van az maximum a kisfilmnek megfelelő képszög és a szűkebb mélységélesség. De dinamika, felbontóképesség, zaj, stb tekintetében teljesen irreleváns.

ragyás 2013.06.15. 13:03:53

@fejetlen bárd:
"Amennyiben pixelkukkolók vagyunk úgy igen."

Nem tudom milyen kukkolásról beszélsz, azzal fejeztem be a hozzászólásomat, hogy ne nagyíts bele a monitoron.
A DXO tesztjeit nem szoktam nézegetni, mert nem különösebben érdekelnek, ezzel együtt biztosan nagyon pontosak, hitelesek, csak nem sok közük van a képhez.
Jó esetben a fényképezés célja a kép. A kép egy eléggé összetett valami, nem ugyanazok a jellemzői, mint a szenzornak. A digitális úton előállított kép nem a szenzor felnagyított mása. A szenzor egy adatgyűjtő eszköz, hosszú és bonyolult útvonalon mennek keresztül azok az adatok, mire láthatók lesznek.
Nem véletlenül írtam a nyomtatott papírképet. Egyrészt abban manifesztálódik minden, amiért, és ahogyan fotózunk, másrészt többre képes, mint a monitor. A nyomtatásvezérlők komplikáltabb programok, mint a monitorvezérlők, és maguk a monitorok korlátozottabbak, általában szűkebb színtérben, kisebb felbontásban, kevesebb színből állítják elő a képet.

Szándékosan nem említettem konkrét fényképezőgépet.

Nekem az is problémát okozott a kisebb szenzorral, hogy műteremben másfélszeres felvételi távolság kellett ugyanakkora motívumméret mellett. A falakat nem lehet átrakni. Nyolcvanötös objektív helyett nem az igazi az ötvenes. Makrónál szintén a nagyobb felvételi távolság a baj, ugyanazon a rekeszen nagyobb lesz a mélységélesség, több nemkívánatos izét szed össze az objektív. Ezek gyakorlati tapasztalatok, nem táblázatokból származnak. Ugyanilyen gyakorlati tapasztalat, hogy a nagyobb lapkájú gép mellett nem használtam a kisebbet. Ahogy látom, mások sem nagyon térnek vissza a kisebbre, ha megszokták a nagyobbat.

Pár napja szerepelt itt egy pöcsméregetős hasonlítgatás a Leica S2 és Nikon D800 között. Ha egyszer valaki megnéz egy minőségi nyomatot, ami a Leica alól pottyan ki, az megmosolyogja ezeket a "teszteket".
Szóval a nagyobb szenzor jobb képet ad. Elvileg lehet rosszul gyártani azokat is, gyakorlatilag meg jól gyártja őket a Canon, a Nikon, és Sony is. A Contaxnak és Kodaknak volt egy gyengébb próbálkozása, azokat elmosta az idő.

...és, hogy idekapcsoljam egy másik írásodat a tömegtermelés borzalmairól, könnyebb tömegesen nagy szériában jót termelni. Nem véletlen, hogy a hivatásos fotósok ettől a két, -akár kommersznek is nevezhető- gyártótól vásárolnak gépet, objektívet. Ekkora mennyiség mellett könnyebb kifinomítani a technológiát.
süti beállítások módosítása