... akkor ezt a vázat használnám, cserélhető objektívekkel, full frame szenzorral. Pontosítok, egy hozzászólásomban csúnyának neveztem a gépet, nem igaz. A váz hozza az elvárhatót, tökéletes. De ezzel a zoommal Leicaidegen. Nem életszerű APS-C szenzort kihozni az RX1 után. Ez nem bűn, ez hiba.
Ez az InPhoto Leica variáns.
Ez meg az eredeti.
Voxx · http://andrasmuller.com 2013.06.12. 10:41:16
Romanee Conti 2013.06.12. 10:49:24
Romanee Conti 2013.06.12. 11:00:38
ragyás 2013.06.12. 12:22:37
A Leica legdrágább része a felirat.
marykutya2 2013.06.12. 12:32:35
Romanee Conti 2013.06.12. 15:15:25
noss 2013.06.13. 09:28:17
@ragyás: :D
fejetlen bárd 2013.06.13. 11:44:26
Múltkor 2 hétig volt nálam egy Olympus OM-D E-M5. Imádtam, pedig még az APS-C-nél is kisebb a szenzor benne.
ragyás 2013.06.13. 12:43:22
Ha önmagában vizsgáljuk, akkor semmi baj az APS szenzorral.
Ha összehasonlítjuk egy nagyobbal, akkor kiderül, hogy a nagyobb jobb képminőséget szolgáltat. Nagyobbak a pixelei, jobb dinamikával. Nagyobb szenzoron (filmen) jobban lehet használni az élesség-életlenség lehetőségét. Ezek külön is fontosak, együtt meg pláne. Lehetne még beszélni zajról, meg kromatikus aberrációról meg mindenféle okosnak tűnő dologról, de egyszerűbb, ha összehasonlítasz két képet. Fotózd le ugyanazt az Olympussal, egy 24x36 milájos szenzorral (akár 12 csillió pixel is elég) vagy egy nagyobb hátfallal.
Ne nagyíts bele a monitoron, nyomtasd ki ugyanakkorában, és az egész képet figyeld meg egymás mellett.
fejetlen bárd 2013.06.14. 20:49:11
Akkor most hogyan van az, hogy a full frame-ből automatikusan következik, hogy jobb?
Maradjunk abban, hogy lehet jól csinálni APS-C szenzort meg rosszul csinálni Full Frame szenzort. Ha megnézed a fent megnevezett DxOMark listát (ami ugye laboros mérés eredménye), ott a Full Frame Leica gépekből egyetlen egy példány van (M Typ 240) ami képes felvenni a versenyt bármelyik APS-C Nikonnal.
Én nem aggódnék ennyit a szenzor mérete miatt, ahol a Full Frame-nek előnye van az maximum a kisfilmnek megfelelő képszög és a szűkebb mélységélesség. De dinamika, felbontóképesség, zaj, stb tekintetében teljesen irreleváns.
ragyás 2013.06.15. 13:03:53
"Amennyiben pixelkukkolók vagyunk úgy igen."
Nem tudom milyen kukkolásról beszélsz, azzal fejeztem be a hozzászólásomat, hogy ne nagyíts bele a monitoron.
A DXO tesztjeit nem szoktam nézegetni, mert nem különösebben érdekelnek, ezzel együtt biztosan nagyon pontosak, hitelesek, csak nem sok közük van a képhez.
Jó esetben a fényképezés célja a kép. A kép egy eléggé összetett valami, nem ugyanazok a jellemzői, mint a szenzornak. A digitális úton előállított kép nem a szenzor felnagyított mása. A szenzor egy adatgyűjtő eszköz, hosszú és bonyolult útvonalon mennek keresztül azok az adatok, mire láthatók lesznek.
Nem véletlenül írtam a nyomtatott papírképet. Egyrészt abban manifesztálódik minden, amiért, és ahogyan fotózunk, másrészt többre képes, mint a monitor. A nyomtatásvezérlők komplikáltabb programok, mint a monitorvezérlők, és maguk a monitorok korlátozottabbak, általában szűkebb színtérben, kisebb felbontásban, kevesebb színből állítják elő a képet.
Szándékosan nem említettem konkrét fényképezőgépet.
Nekem az is problémát okozott a kisebb szenzorral, hogy műteremben másfélszeres felvételi távolság kellett ugyanakkora motívumméret mellett. A falakat nem lehet átrakni. Nyolcvanötös objektív helyett nem az igazi az ötvenes. Makrónál szintén a nagyobb felvételi távolság a baj, ugyanazon a rekeszen nagyobb lesz a mélységélesség, több nemkívánatos izét szed össze az objektív. Ezek gyakorlati tapasztalatok, nem táblázatokból származnak. Ugyanilyen gyakorlati tapasztalat, hogy a nagyobb lapkájú gép mellett nem használtam a kisebbet. Ahogy látom, mások sem nagyon térnek vissza a kisebbre, ha megszokták a nagyobbat.
Pár napja szerepelt itt egy pöcsméregetős hasonlítgatás a Leica S2 és Nikon D800 között. Ha egyszer valaki megnéz egy minőségi nyomatot, ami a Leica alól pottyan ki, az megmosolyogja ezeket a "teszteket".
Szóval a nagyobb szenzor jobb képet ad. Elvileg lehet rosszul gyártani azokat is, gyakorlatilag meg jól gyártja őket a Canon, a Nikon, és Sony is. A Contaxnak és Kodaknak volt egy gyengébb próbálkozása, azokat elmosta az idő.
...és, hogy idekapcsoljam egy másik írásodat a tömegtermelés borzalmairól, könnyebb tömegesen nagy szériában jót termelni. Nem véletlen, hogy a hivatásos fotósok ettől a két, -akár kommersznek is nevezhető- gyártótól vásárolnak gépet, objektívet. Ekkora mennyiség mellett könnyebb kifinomítani a technológiát.