Ami miatt foglalkoztam Serge Lutenssel. A Shiseido idők. Számomra kilóg mindenhonnan a munkássága, mert annyira céltudatosan, építkezve a modern festészet, konstruktivista, kubista áramlatokból, és nagy alkotókból egy össze nem téveszthető stílusban készíti munkáit. Igazán ezek már nem fotók, hanem inkább képzőművészi alkotások a fotó felhasználásával, félelmetesen biztos kézzel, és izléssel. Képes időtlen alkotásokat létrehozni (ami a legnehezebb, mert az idő dönti el mi lesz valami miatt független minden divatirányzattól). Lopás? Nem. (...lehet) A kreativitás, az a megélt, befogadott információk új rendszerré formálása. Információ nélkül nincs kreativitás, mert miből lenne? Természetesen mindenki maga dönti el, jó-e amit ő csinál. Szerintem az. De vissza a témához:
Lutens fényképeit Claude Monet, Georges Seurat, Pablo Picasso és Amedeo Modigliani ihlették, a 70-es években kiállították a Guggenheim Museum-ban is. A 70-es évek közepén rendezett két rövidfilmet, „Les Stars (1974) és a „Suaire“ (1976), mindkettőt bemutatták a Cannes-i Filmfesztiválon.
1980-ban a Shiseido megbízta Lutenst, egy markáns kommunikáció kialakítására. A kapcsolat 15 évig tartott, különböző hirdetési kampányok, filmek, tervezett smink kollekciót, csomagolást.
1982-ben a Shiseido divatház felkérte a Nombre Noir parfüm megalkotására, amelyik munka annyira megtetszett Lutensnek, hogy 1990-ben az ő hathatós segítségével alakult meg a Shiseido parfüm vonala, a Les Salons du Palais Royal.
A 2000-ben indította el saját Lutens márka „Parfums Serge Lutens-Beauté”. Exkluzív parfümjei, magas áruk ellenére, nagyon kedveltek, legnépszerűbb illatai a Cedre, az Ambre, a Daim Blond és a Chypre Rouge illatok.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.02.13. 11:01:23
Azért megjegyzem, hogy az SL is az 'álomgyár' tevékeny munkása, aki azért üzeneteket hoz létre és nem csak önállóan alkot képeket mint sok képzőművész, akiket vagy felfedeznek vagy majd 10-50 év múlva jut el oda a kor vizualitása, hogy 'szélesebb körben' észrevegyék mit is alkotott. Ezt azért mondom, mert a szépségipar üzeneteit szvsz úgy lehet eljuttatni a célközönségnek, ha ott van erre vizuálisan értő szem és értelem. Tehát úgy fogalmaz, hogy azok még vegyék, értsék az üzenetet. (Amennyiben ezeknél az üzeneteknél az értelemre mint olyanra szükséges van, de ez egy más tészta)
örülök hogy felhívtad a figyelmet SL-re, szívesen látnám, egyéb képeit is egy kicsit nagyobban is, mint az pl. 'une images'-t
Romanee Conti 2010.02.14. 09:16:27
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.02.14. 09:32:33
Annak csak örülni lehet, hogy nagy tehetségű alkotó ezen keretek között is olyan tud létrehozni amit a környezete nem.
Mucha is a plakátjai révén lett nemzetközileg is ismert alkotó.