HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2013.06.30. 21:14 Romanee Conti

Vélemény

NN.jpg

Nick Knight Skinheads, 1982

Miért raktam be BI elköszönő levelét? Főleg, mert engedélyt kértem tőle, mert úgy illik, másrészt, rég akartam írni a jelenségről. 

Azt gondolom, nem szabadna ilyen dolgoknak megtörténni, ma kezdtem összegyüjteni a régi törzsvendégek neveit, akik sok pluszt tettek a bloghoz, de eltüntek, most BI, mostanában Gromek, sok témában tudtak volna érdekes bejegyzést írni, meg is igérték, de szerintem túl komolyan vették, annyi idejük, és kedvük meg nem volt. Nekik más megírni egy bejegyzést, mint nekem (mondjuk alaposabb is a vendég bejegyzés, és mindig első az olvasottsági listán, ha komoly ember írja). Én nem fogom keresni őket, tiszteletben tartom az intim szférájukat, legalább modortalan ne legyek.

De ami a lényeg, szerintem jó esetben nem alakulhat ki ilyen vérre menő adok kapok. Miért? Mert ha esetleg valakinél könnyebben elszakad a húr, és vélt valós igazát védve beszól, ezek után a támadott felelőssége is hogy nem ugrik ezekre a dolgokra. Én pont 2 napja találkoztam BI-vel, szerintem rengeteg dologban nem, és rengeteg dologban egyetértünk. Ez így van jól. Különben négyen ültünk az asztalnál, BI, Mudman, az asztalon egy Fuji GX 680, és én. Szerintem egy nagyon jó beszélgetés volt. Fuji GX 680 nem szólt bele érdemben, de emelte a délután fényét. 

Lehet hogy a világon mindenhol ez van, de érthetetlen a kompromisszum keresés hiánya Magyarországon. Én azzal próbálok élen járni, sikertelenül, hogy eszembe sem jut, fel se merül, hogy valakit is meggyőzzek. Hozzá teszem, nem is akarok, és nem is érdekel. Minek? Ezért írom mindig, tiszteletben tartva mások véleményét. 

Beszólni hülyébbeknek minek, okosabbnak meg égés, csak rosszul lehet kijönni a dologból. Ezért érthetetlen sok okos általam tisztelt nálamnál sok kérdésben többet tudó ember reakciója a blogon az elmúlt években. Nincs értelme. Sok embert elriaszt, nem szól hozzá, ami másik talány számomra. Miért? Mert ha valaki egy éves nyeretlenként felvételizik az operatőr szakra, csak feldobnám itt a blogon, mondjuk januárban, nem a felvételi előtt, hogy valaki tud-e segíteni? Szerintem például BI, aki elvégezte az operatőr szakot Ragályi Elemér osztályában, szivesen áldozna 1 órát egy beszélgetésre, ami óriási, felbecsülhetetlen segítség. 

Elitista a blog, valóban, ellendrukkerek lesznobozhatják, valóban, tudatosan. De az biztos, hogy ha valaki segítséget kér, megkapja. 6:1 arányban biztos. Ezért nem értem, miért nincsenek fiatalok? Ha lett volna egy ilyen blog, félre téve Krisztustól adott szerénységemet, óriási segítség lett volna. 

Az is elgondolkodtató, hogy a a valós (ebben az esetben nem vélt) igazam miatt egy nap alatt 2 kossuth-díjas művésszel sikerült összevesznem, nem sorolom kikkel még, de én sem vagyok egyszerű eset, de ki az? De nem is akarok ebben a vonatkoztatási rendszerben jelen lenni, az is igaz. 

Szóval, nem fogok, nem is akarok semmilyen vitában álást foglalni, ez a blog ilyen. Azért lássuk be, teljesen altruista módon csinálom évek óta összességében a blogot (hülyeség is bizonyos fokig), annyi lehetne elvárás a kocsma törzsvendégeitől, hogy nem pofozkodnak a többi vendég előtt, kimennek az ajtó elé, ha már nem látnak más megoldást. 

10 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Voxx · http://andrasmuller.com 2013.07.01. 02:20:27

Mentségemre szóljon én nem csak itt hanem mindenhol, inkább hallgatok.

I/I4R[ł 2013.07.01. 06:31:47

A fiatalabbakat én képviselem (szóljon még ha van valaki) a magam 22 évével. :)
Ha volt észrevételem nem féltem megosztani, de a vitákat kerültem, lásd az alábbi pontot:
"Beszólni hülyébbeknek minek, okosabbnak meg égés, csak rosszul lehet kijönni a dologból." (talán a második része adekvát)

Romanee Conti 2013.07.01. 06:57:52

@I/I4R[ł: Nekem is ez a rész a lényeg visszaolvasva, talán nem írtam feleslegesen:) De kérdezni érdemes, hide el. Akár mailmen, én née nélkül feldobom a problémát, the választ kapsz. Ennyire egyszerű. Köszönöm a hozzászólást!

mudman 2013.07.01. 09:26:14

Aránylag új arcként nem nagyon kiáltoznék abban a kocsmában, ahová csak nemrég néztem be. Meg nem hiszek az írogatós, arc nélküli kommunikációban, monitor előtt eléggé el lehet cseszni. Jobb az élőben.

A kérdezésre meg épp mostanában szoktam rá. :)

ragyás 2013.07.01. 11:31:05

@mudman:
Normális emberek nem verekedni járnak a kocsmába, hanem beszélgetni, iszogatni. Ez a blog sokáig inkább kávéház volt, mint kocsma.
A beszélgetés része a vita. A vita nem veszekedés, nem torzsalkodás, hanem kulturált eszmecsere, a vélemények érvek mentén való ütköztetése. Nagyon hasznos dolog, mindenki kapacitál belőle.

mudman 2013.07.01. 11:57:13

@ragyás:
Értem én. Csak ezt nagyon nehéz írásban jól csinálni.

mudman 2013.07.01. 11:57:58

A kocsma megnevezést úgy emlékszem a házigazdától olvastam.

Romanee Conti 2013.07.01. 12:25:28

@mudman: Így van, én használtam.

mudman 2013.07.01. 13:29:39

Inkább kérdezek valamit: Fuji FP 3000 B vagy FP 100 C instant film hogy viseli a több perces expót? Elporlad, csak számolni kell és lehet vele dolgozni, vagy ilyesmire teljesen alkalmatlan? Tapasztalat? Elmélet? Tipp?

fejetlen bárd 2013.07.02. 16:38:24

@I/I4R[ł: Bár nálad idősebb vagyok, de azért én is a fiatalok táborát erősítem, szóval egy magasba tartott kéz itt van nálam. :)

Én csak ott szólok hozzá ahol tudok vagy szükségesnek érzem. A vitával meg szerintem semmi baj nincs, sokan azt gondolják, hogy a vita egyet jelent azzal a lealacsonyító ürülék dobálással mint ami a parlamentben megy. Vitázni jó, de csak a megfelelő emberrel. Ha megkerülhetetlen tények birtokában vagy, akkor amúgy is tudod igazolni az igazad, ha meg nem, akkor majd úgy is megkapod a tényeket a túloldalról. Ahol meg nincsenek tények, ott csak tévhitek és szubjektív vélemények vannak, azokról vitázni meg...

Volt is egyszer egy eszmecsere itt Helmut Newtonról. A vitában részt vevők (köztük RC) nem osztották a véleményem, de ez nem is baj. Én elfogadom, hogy ők másként látják Newton személyét és munkásságát. Így van ez jól, én borzongok az uniformizált világoktól, ahol mindig konszenzusra meg kompromisszumra kell jutni. Kell a francot, én szeretem a bablevest, Gipsz Jakab meg nem. És akkor mi van?
süti beállítások módosítása