HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2012.08.14. 21:08 Romanee Conti

Zeiss Compact Prime CP2 sorozat [1]*

Szerintem sokan csodálkoztak, miért mutatok be filmes objektíveket? Ezért, összeért a két terület, a Zeiss megjelent egy sor kompakt fix objektívvel digitális és filmes fényképezőgépekhez, PL (ARRI), EF (Canon) és F (Nikon) foglalattal. Fizessenek a gazdagok jeligére, tartok tőle. DE gyönyörűek. Azt hiszem a Leica elgondolkozhat a dolgon, a Zeiss nem viccelt.

29 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ragyás 2012.08.14. 23:36:48

Az a kérdés mennyibe kerülnek ezek az objektívek, és milyen előnyük van a Canon és Nikon objektívekkel szemben?

Romanee Conti 2012.08.15. 07:57:24

@ragyás: Borzasztó drágák, de szerintem annyira jók is.

emhetes 2012.08.15. 08:11:35

Akit tisztességesen megfizetnek a munkájáért, az gondolom megveheti.

RaYs 2012.08.15. 12:19:17

Az ilyesmit inkább bérelni szokták..

ragyás 2012.08.15. 13:10:20

@Romanee Conti: Azért vannak fenntartásaim. Az rendben van, hogy jó, de ennek a jóságnak mi a fokmérője.
A drágaságot azt fel tudom fogni, ha látom az árcédulát. Azt azonban nem, hogy miért kerül a többszörösébe egy olyan objektívnek, aminek van beugró rekesze és autófókusza, és kielégítő a képminősége. A fotóobjektíveket sem kőbaltával pattintják. attól tartok itt az árba beépül az a mérhetetlen pazarlás, ami egy játékfilm forgatása körül szokásos. Biztosan jók ezek az objektívek, mert iszonyatos nagyítást ki kell bírni annak a kis felületnek, ami egy 24 mm széles filmkocka,de ennek milyen előnye jelentkezik fényképezéskor? Attól tartok semmi, vagy nagyon kevés.

emhetes 2012.08.15. 14:01:31

Szerintem az emberek 99.99%-nak bővel elég ha csak egy sima "L"es obival forgatsz (ha Canon).

macskafaraok 2012.08.15. 14:31:25

Bérelni szokták.
Eladni esetleg set-ben (3-6 obi egyben), amikor egy nagyobb (hosszabb) forgatásnak vége, és már nincs rá szükség, stb.

RaYs 2012.08.15. 19:14:45

A fókuszgyűrű sokkal precízebb mint mondjuk egy L-es canon lencsén. Több szempontból is. Nincs kattogás, ha le akarsz rekeszelni felvétel közben és így tovább.. Hosszú snitteknél, bonyolultabb kameramozgásnál meggyűlik a bajod az Les lencsékkel.

Romanee Conti 2012.08.15. 20:46:16

Ezek az objektívek a régi iskola, egyszerűek, tökéletesek. Simán megvenném, ha nem ebben a helyzetben lennék. (a munkám szerint simán megvehetném, de a realitás nem az, sőt)
Ami mitt nagyon tetszik, mehanikailag is tökéletesek. Azon kevés objektívek, ami nem volt a kezemben, de hiszek RaYs-nek, tökéletes, na!

emhetes 2012.08.15. 21:35:31

Én másra vágyom: távmérősre T/S obi :-)

ragyás 2012.08.15. 23:28:08

@RaYs:
Használtál már ilyen objektívet? Vagy esetleg másnak van közvetlen tapasztalata valamelyikkel?

RaYs 2012.08.15. 23:42:47

@ragyás: Rövid ideig volt a kezemben úgyhogy sok tapasztalat nincs, de a fókuszgyűrű járása szívet melengető.. Bár az én szemem bármelyik komolyabb cine objektív láttán párás lesz.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.20. 13:02:29

Sziasztok !

Rég nem írtam, de most (megint) muszáj.
Nem az optikagyártót akarom megvédeni (nincs is rá szüksége) és nem a hozzá nem értők okoskodását akarom helyretenni (nekik sincs szükségük rá). Bár be kell vallanom jól esne. Egyszerűen csak a tényeket osztanék meg most.

Az áráról : (amely egyébként lényegtelen)
1. Ezeket az optikákat 99 %-ban rental cégek veszik meg.
2. Ezért az árukban benne van az is, hogy ezekkel a tulajdonos nem képeket készít, hanem pénzt termel.
3. Sosem darabonként vásárolják, mint ahogy sosem egy darabot bérelnek csak belőle.
4. A rental cégek hosszútávú bérbevételekkel kalkulálnak (egy amerikai játékfilm 3-4 hónapig forog).
5. A nagy rental cégek 10-15 év múlva ezeket a szetteket továbbadják, eladják kisebb rental cégeknek (pl. Kelet-Európába).

Hogy mit tudnak ?
Sokat. És másként.
Karakterük, külön világuk van.
Aki használt már hasonlókat az tudja, aki meg a közelébe sem jutott annak meg nehéz ezt leírni.

Beugrórekesz és autófókusz említése ezekkel kapcsolatban a teljes képzavar bizonyítéka.
Ezekkel mozgóképeket készítenek és nem állóképeket.
Itt és ezek esetében kézzel húzzák az élességet és nagyon ritkán használják őket 4-es blendénél zártabban. Ezért aztán csak pár centis fókuszálási hiba is már nagyon észrevehető.

Mozgókép készítőknek lett tervezve és gyártva. Nem fotósoknak. Hogy ez miben jelent különbséget ? Hát ez egy külön postot érdemelne, mert pár szó kevés hozzá, hogy kifejtsem.

Mindenesetre azért egy alapvető különbséget leírnék (amely sokszor volt tetten érhető ezen blogon is mikor filmes eszközökről van szó) :
Egy operatőrt sosem az érdekli, hogy mibe is kerül az adott eszköz, hanem az hogy mit tud és hogy lehet-e bérelni nálunk. Ő nem megvenni akarja, hanem használni. Az egyébként nem épp olcsó bérleti díj problémája a produceré.
Egy fotós mindig úgy szemléli ezeket az új eszközöket, hogy mennyit kéne áldozni azért, hogy a felszerelése részévé váljon.
Egy operatőr saját felszerelése igazából nem több annyi cuccnál mint amennyi akár egy combzsebes nadrágba is elfér.
Egy operatőrnek régen se és ma sincs kamerája, optikái, kameramozgató eszközei, lámpaparkja. Technikai igénylistája van egy adott munkához, amelyet szerencsés esetben 100 %-osan megkap a producerétől.
Mindezek után talán érthető, hogy egy új eszköz ára közvetlenül nem érinti őt. Közvetve is csak úgy, hogy vajon mikor lépi meg egy budapesti filmes rental cég, hogy beszerzi azt.
Itt lehet egy-két év csúszás.

Üdv,
BI

Romanee Conti 2012.08.20. 23:04:55

Mindig megtisztelt ha hozzászólsz! Köszönöm!

"Mozgókép készítőknek lett tervezve és gyártva. Nem fotósoknak. Hogy ez miben jelent különbséget ? Hát ez egy külön postot érdemelne, mert pár szó kevés hozzá, hogy kifejtsem."

Írd meg ha időd engedi, szivesen berakom!

RC

macskafaraok 2012.08.21. 12:43:42

Egy CP2 set (kb 5-6 db 18mm-50+mm) bérlet kb. 300-400 usd / nap (művelt nyugat).

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.21. 16:16:45

@macskafaraok:
Szia !
Ez az infó így egyedül félrevezető lehet.
Mert ugye csak egy optikasorral nem sokra megy az ember. Mi van a többi cucc bérleti díjával ? És stábtagok napidíjával ? Meg a többtucatnyi egyéb tétellel ? Ezek összességében elhelyezve már nem is olyan sok egy ilyen optikasorért az a napi 100 ezer forint.
Sőt, egy 20 milliós (ft) összköltség (egynapos reklámfilm) esetében (nem ritka) szinte észre sem venni.
üdv,
bi

macskafaraok 2012.08.21. 17:27:59

@a lyukkamerás ember: Yep, egy forgatáshoz még millió dolog kell, pl.: Arri, stb., és a költség szintek is mások.
Mindazonáltal gondoltam ezt kb. mindenki sejti, mint ahogy a fotózásnál is előfordul modell, stúdió, sminkes, stb.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.21. 23:06:53

@macskafaraok:
Szia !

Szerintem meg kevesek sejtik, tudják, hogy egy-egy magyar reklámfilm mekkora költségvetésből készül. Hogy mennyire nem számít ezeknél egy-egy technikai tétel napi bérleti díja. Legyen az akár a fent látható optikasor.

Elfelejtettem megkérdezni az előző válaszomban, hogy mit jelent a zárójelbe tett dolog : (művelt nyugat) ?
Hogyan kapcsolódik ez ide ?

Üdv,
BI

macskafaraok 2012.08.22. 12:39:08

@a lyukkamerás ember: Csak annyi, hogy általában US árakat kapok, és nem igazán tudom pontosan, idehaza mi a helyzet (gondolom kb. ugyanaz, csak nem USD, hanem EUR). Gondoltam jelzem, mielőtt valaki helyi árakat vesz elő.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.22. 20:25:32

@macskafaraok:
Szia !

Ha a "nálunk" az Magyarországot jelenti, akkor ki kell, hogy igazítsalak : Forintban kapod meg (ha árajánlatot kérsz) az árakat.
Honnan vetted, hogy Euro-ban ?
Volt már rá eseted,
hogy egy budapesti rental cégtől Budapestiként Euro-ban kaptad meg a napi bérleti díj összegét ?
Melyik cég volt az ?
Tényleg érdekelne.
Vagy te nem is itthonról írsz ?

Üdv,
BI

Romanee Conti 2012.08.22. 20:36:23

A kontextusból, macskafaraok nem itthon bérel dolgokat, hanem az USA-ban.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.22. 20:39:11

@Romanee Conti:
Szia !

Részemről a szerencse, hogy még mindig olvashatom a blogodat.
Szívesen megírnám a dolgot, de ...
... de sok ember sértődne meg, ha közzétennéd.
És nem csak fotós, filmes és TV-s is.
Mondjuk, ez nem nagyon zavarna.
Az már jobban, hogy megint köztünk, te és énköztem lenne miatta, belőle konfliktus. És nem amiatt amit leírnék, hanem amiatt amit és ahogy a hozzászólásokra reagálnék. Mert jönnének dögivel.
Viszont egy csésze jó kávé és süti mellett egyszer szívesen megosztanám a mondanivalómat veled, neked.
Ez így lenne a legjobb.
Neked és nekem is.

Üdv,
BI

macskafaraok 2012.08.23. 11:22:03

@a lyukkamerás ember: Itthonról írok. Személyesen nem foglalkozok konkrét Cam/Lens rental dolgokkal, de valami hasonló iparban (TV) dolgozgatok. Pont a munkámból adódóan kapok időnként ’rent/production’ cégektől eladás/rent ajánlatokat, híreket, és egyéb hasonló használt/eladósorban levő dolgokról is (pl. filmscanner, stb.). Főként ezekből követem az eseményeket (US/UK cégek).
Nem tartozik teljesen a témához, de azért gondoltam az EUR-t, mert pl. a broadcastban egy ideje idehaza már USD/EUR –ban adunk ki ajánlatot (főként a tavaly év végi árfolyam ’hullámzások’ óta), és általában ezekben is kérik (!) mostanában a partnerek.

Romanee Conti 2012.08.25. 06:33:32

@a lyukkamerás ember: Akkor tisztázzunk végre egy félreértést. Nem közted, és köztem lenne konfliktus, hanem a blog és közted. Én mindig jót szórakozok a parád- riposztokon, mint magánember, de mint blog adminisztrátor nem, mert a bologna van egy anyázási határértéke, amit senkik nem léphetnek át. Tehát ez két dolog. Mindenki act gondol, és ír amit akar, az más kérdés, hogy ki lesz-e moderálva. Az érezheti hogy nem die való, aki örökre kimoderálódik, volt rá példa.

Romanee Conti 2012.08.25. 06:35:18

Elnézést, de állandóan átírja a kezelőfelület az írásaimat, ettől lesz még siralmasabb a helyesírásom.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.25. 11:03:36

@Romanee Conti:
Szia !

Értelek és próbállak megérteni is.
Nehéz,
mert én másként látom mindezt.
Én úgy látom,
hogy a könnyen megszerezhető információk világában még mindig rengeteg olyan írás és hozzászólás születik, amely tele van alapvető hibákkal.
Pedig csak pár klikk ide és oda és helyére kerülhetne minden.
Arról már nem is beszélve,
hogy sokszor olyanok írnak okosságokat, kritikákat, megkérdőjelezhetetlen tényeket, akiknek az adott témához,
területhez sosem volt közük.
A nem személyes tapasztalatok,
a rossz helyről beszerzett félinformációk, a zsigerből jövő elfogultságok olvashatók ki ezekből.
És még egyvalami :
az én mindenhez hozzá kell,
hogy szóljak,
mert én mindenhez hozzáértő vagyok attitűd.
Nézd végig a blogodat, hogy a specialisták, a vállaltan "csak" egy-két dologhoz értők milyen ritkán szólalnak meg.
És nem csak azért, mert ritkán érinti a blog az ő területüket, hanem azért, mert nem akarnak olyanokkal vitatkozni, akik nem az ő fajsúlyukba tartoznak.
Igazuk van.
Én vagyok a hülye, hogy nem az ő sorukba állok, hogy időnként nem bírom megállni, hogy beleszóljak olyanok írogatásába, akik látványosan csak fejben karatéznak.

Maradva hű olvasód, aki egyébként bérelt és használt már többször is hasonló optikákat.

Bécsi Imre
operatőr

Romanee Conti 2012.08.26. 08:58:06

@a lyukkamerás ember: Tökéletesen megértelek, én próbálok a blogon megjelenő dolgokat több helyről ellenőrizni, de biztos vagyok, sok sületlenség is átcsúszik. Én nem mondhatom el magamról hogy szakértő vagyok akármilyen területen (csak nem obektív területen a saját rendszerem szerint), itt az olvasok között minding van aki egy-egy területen jobb. Mondjuk nem okoskodok, ha hozzászólnak, hanem örülök, hogy a blog több lesz tőle. Ez igaz.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.08.26. 11:05:15

@Romanee Conti:
Szia !

Köszönet a válaszért,
de én nem rád gondoltam,
nem neked céloztam az írásomat. Magadra értesz és magadra vállalsz megint mindent.
Pedig nem kéne.
Te vagy az akire a fenti írásomból egyetlen egy szó sem illik.
Szerintem ezt te is tudod.
Ha már minden áron védeni akarod a blogod "állandó okoskodóit" legalább ne úgy tedd, hogy magadra vonatkoztatsz és veszel minden kritikát.
Egyszer próbáld ki, hogy rákérdezel a postolókra, hogy amit írtak azt miként értik és honnan veszik a benne foglalt tényként közölteket.
Hogy egy közeli példával segítselek :
"az árba beépül az a mérhetetlen pazarlás, ami egy játékfilm forgatása körül szokásos" írja fent az egyik állandóan aktív jelenlévőd.
Azon túl, hogy ez a mondat egy totális képzavar, honnan a rálátás erre. Milyen módon szerzett tapasztalat lökődött itt ki a szakértődből.
Szóval én az ilyen és ehhez hasonló csak úgy odadobott mondatok megfogalmazóiról írtam fent.
Az ilyenek miatt olvasom csakis kizárólag azokat az írásokat az olyan blogokon mint a tied is,
amelyek témáira az átlagosnál több és jobb rálátásom,
személyes tapasztalatom és gyakorlati tudásom van.
Miért mert nem visznek el az erdőbe.
Mert szelektálni tudom, hogy mely írás mögött van valódi tartalom.
De ezt, hogy tudja megtenni egy frissen a fotózás, filmezés felé tendált tizenéves olvasó ?
Sehogy.
A TE felelősséged az BLOG tulajdonosként (szerintem !),
hogy nem hagyod hogy fals hozzászólásokkal legyen tele,
ne adj isten záródjon egy-egy adott téma,
amelyet egyébként TE dobtál fel.
Talán így érthetőbb voltam egy kicsit.
Bocsánat a kissé személyeskedésbe csúszásért,
de muszáj volt példával is előjönnöm.
Hogy ez a példa megint attól való akivel nekem a legtöbb konfliktusom volt az csak a véletlen műve (?).

Üdv,
BI

Romanee Conti 2012.08.26. 20:30:48

"A TE felelősséged az BLOG tulajdonosként (szerintem !),
hogy nem hagyod hogy fals hozzászólásokkal legyen tele,
ne adj isten záródjon egy-egy adott téma,
amelyet egyébként TE dobtál fel.
Talán így érthetőbb voltam egy kicsit."

Szerinted. Ha az én felelősségem lenne, akkor nem lenne komment. Mert nincs időm még a blog mellett moderátor lenni. Mindenkinek a saját felelőssége, mit ír. Ezen a blogon.
süti beállítások módosítása