Az Apo-Macro-Sironar az 1:5-től a 2:1 leképezési arányhoz optimalizálták, de általános feladatoknál is tökéletesen teljesít. 120mm és 180mm lencsék, 4x5, és 8x10 használhatók. Copal 0, Copal press, és Rollei Elektronikus zárral kapható.
2011.09.05. 10:24 Romanee Conti
Apo-Macro-Sironar 120 mm f/5.6*
7 komment
Címkék: klasszikus objektívek sironar
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
emhetes 2011.09.05. 11:07:54
Romanee Conti 2011.09.05. 11:18:09
dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2011.09.05. 12:02:11
A nagyfilm szerintem nem itt utolérhetetlen.
emhetes 2011.09.05. 12:44:17
ragyás 2011.09.05. 14:36:55
Nekem egy 120 mm-es AM ED Nikkorom van, ha megnézel egy 4x5-ös Velviát, levizeled a lábad szárát, APSC ide, vagy oda.
Arról nem beszélve, hogy a nagyformátumú gépeken az objektívek dönthetők, forgathatók, amivel az élesség, mélységélesség szabályozható.
Más kérdés, hogy nem elég a borsos film és laborköltség, valahogy ki is kell nyerni az információt abból a filmből, és nem olyan nagy kunszt elszúrni sem egy-egy felvételt.
kalapos uram 2011.09.07. 02:10:03
bizony igaz, a 5x4 inces filmre, makro obival karcolt kép részletgazdagságát ki kell nyerni valahogy, és akárhogy is csűrjük, csavarjuk a dolgot, oda bizony dobszkenner kell, az alatt nem igazán éri meg játszadozni.
bácsiszelet 2011.09.07. 13:25:36
Nyugodtan tételezzük föl, hogy bármelyik formátumot használjuk, kiváló eszközök és anyagok állnak rendelkezésünkre.
A lényeg a nagyformátum és a kisfilm (vagy érzékelő) közötti képalkotásbeli, egyúttal gondolkodás- és hozzáállásbeli különbség – ami nem feltétlenül majomkodás, hanem a választott technikából fakadó szükségszerű következmény. A „képi élmény” (mi számítana, ha nem az?) nem lehet azonos a kettőnél.