HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.06.02. 08:16 Romanee Conti

Suhan a Leica

Másfél éve úgy éreztem, 19-re lapot húzott a Leica, S2, M9, egyszerre, de nem lett igazam, vagyis bejött nekik. A Leica Camera AG bejelentette, hogy rekord árbevételt ért el a  2011 pénzügyi évben: 248.900.000 euró (2010-es 158200000 EUR-hoz képest) - a növekedés több mint 57%. Az üzleti nyereség 42.400.000 EUR (2010-es 7.400.000 EUR-hoz képest). A nettó eredmény 30,4 M euróra emelkedett (előző év: 3,2 millió euró). Ennek eredményeként a Leica Camera azt tervezi, hogy fizet 0,30 EUR osztalékot részvényenként (első alkalommal 1997 óta). 

Full press release:
Solms, June 1, 2011

Leica closes fiscal year 2010/2011 with record sales and intends to pay dividend to shareholders

The Board of Management today finished preparation of the preliminary financial statements for fiscal year 2010/2011.

On Group basis Leica Camera AG was able to increase sales in the last fiscal year (April 1, 2010 to March 31, 2011) by 57.3 % to EUR 248.9 million (previous year: EUR 158.2 million). EBIT rose to EUR 42.4 million (previous year: EUR 7.4 million) and thus increased almost six-fold. Group net income was EUR 30.4 million (previous year: EUR 3.2 million). These figures evidence that the positive development seen in the third quarter was confirmed and consolidated also in the fourth quarter. Against the background of this development the Board of Management will propose to the Supervisory Board and the General Meeting that a dividend be declared for the first time since 1997. According to the proposition the Board of Management will recommend to the General Meeting to resolve upon a dividend payment in the amount of EUR 0.30 per share. The proposition thus provides for a distribution to shareholders in the total amount of about EUR 5.0 million.

The positive development is mainly due to the continuing strong demand for the Leica M system, the professional S system, the compact cameras and the Leica sport optics products. The financial statements will contain a detailed report on the business development of the last fiscal year, as well as the business prospects for the current fiscal year. The financial statements will be published after having been certified by the auditors and approved by the Supervisory Board. Until then all figures are preliminary and unaudited. 

32 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gromek7 2011.06.02. 10:07:47

Ezért megköveztek, de szerintem a CL óta nem volt érdekes kamerájuk. Átok drága gépeket gyártanak sznoboknak, különösebben nem jó paraméterekkel. Gyakorlatilag nincs olyan gépük, aminél ne lehetne jobbat feleannyiért találni.

Romanee Conti 2011.06.02. 10:17:30

M9 nincs megfelelője, nekem az objektívek miatt az S2 egyre jobban tetszik. Távmérős gépben meg 100x inkább SP.

ragyás 2011.06.02. 12:09:34

@gromek7:
Nagyon szívesen elsznobkodnék egy M6, M7, M9 géppel.
Lehet, hogy műszakilag és anyagilag is vannak jobb alternatívák, annak ellenére meggyőződésem, hogy meglátszik a képeken, ha az ember a szíve csücske masinával dolgozik.
Egyszerűen vannak olyan szituációk és képek(a fejemben), amikhez a távmérős Leica lenne a legmegfelelőbb gép.

gromek7 2011.06.02. 12:20:59

@ragyás: Hát nem győztél meg. Szerintem egy gondolat megvalósítása csekély mértékben függ a géptől.

ragyás 2011.06.02. 12:23:56

@gromek7:
Nem akartalak meggyőzni, csak leírtam a saját meggyőződésemet.

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2011.06.02. 16:55:36

Egy Leica sztori első kézből.
Vásároltam itthon egy Leica R3-mas vázat 28mm-es Elmarittal.
Kiderült, hogy a programautomatikája kinyíródott. Semmi gond, gondoltam... Telefonáltam ide-oda, de senki sem merte elvállalni. Megkerestem a Leitz Hungáriát és ők jó hírrel szolgáltak. Kiküldik a gépet az anyacéghez, állapotfelmérés, árajánlat, stb. és hamarosan visszahívnak. Eltelt 2hét és jött a telefon. A javítás ára kereken 100.000forint. Ha nem kérem, akkor 8800ft állapotfelmérési díj megfizetése után visszakapom a kamerát. Úgy voltam vele, hogy semmi baj, legalább lesz egy olyan Leica a tulajdonomban, ami vagy 40évig tökéletesen működik majd. Tévedtem! Visszakaptam a gépet, 7hónapig üzemelt is rendesen, aztán előjött ugyanaz a hiba, mint amivel kiküldtem. Ja! 6hónap gari volt rá, így lazán elhajtottak. Jó, akkor tessék visszavinni és kérek egy javítási árajánlatot. Meglepő módon ismételten 100.000ft volt az ár. Mi vaaan!? Anyátokat, azt! Na, hát ilyen korrekt a Leica brigád.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2011.06.02. 17:07:10

@gromek7:
Ezt a második mondatodat szerintem gondold át még egyszer.
Én (de szerintem te is) kapásból tudnék vagy egy féltucatnyi olyan stílust, irányzatot felsorolni amire ez az állításod ugy ahogy van nem igaz.

Romanee Conti 2011.06.02. 17:51:02

@Kutasi Kovács: rohadjanak meg, most komolyan! 6 hónap garancia? Vicces.

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2011.06.02. 19:18:48

Utólag én is pont ezen húztam fel magam Gyuri.
A kamera 1978-as és még sosem szerelték. A munkalap szerint ez a gép még nem volt megbontva. 31 évig kifogástalanul működött. Ja, és még valami. Csak úgy vállalták, ha mindent kicserélhetnek benne, ami szerintük már nem jó. Erre 7hónap elteltével ugyanaz az alkatrész nyekken egyet és szevasz, vége. Gondoltam írok a létező összes fórumra, hogy ne már, de hamar ráébredtem, hogy hamarabb ütöm ki a Klicskó tesókat az első menetben, mintsem csatát nyernék a Leica ellen.
Őszintén sajnálom és sosem gondoltam volna, hogy a Leica szervíz lemegy a Camera kft szintjére.

gromek7 2011.06.02. 19:59:40

@a lyukkamerás ember: Csodálkozom, hogy pont Te akadtál fent ezen. Mégegyszer: direkt írtam gondolatot...
De ha technikai szőrözésbe megyünk bele: Szerinted Ansel Adams szarabb képet csinálna egy 100 dolcsis Callumet kardánnal, mint egy Sinarral. Capa a Trockij képét lényegében egy box kamerával csinálta. Folytathatnám....

gromek7 2011.06.02. 20:04:44

@Kutasi Kovács: R4 leica (80as évek eleje). Egyik legjobb barátomé volt. Én is használtam. A 90es évek közepére elporladt az összes szivacs benne. Mondhatni fényérzékeny lett:-DDDDD.
Fel lett ujjítva, majd az akkori leica képviseletbe be lett adva bizóba. El is adták. Szerintetek mennyit látott belőle a barátom?

ragyás 2011.06.02. 21:20:39

@gromek7:
Nem az a kérdés, hogy a fényképezőgép mit tud, hanem, hogy téged milyen viszony fűz hozzá.
( nem foglalkozom ezotériával )

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2011.06.02. 22:04:43

@gromek7:
Szia !
A válaszod köszönöm, de nem értem.
Én arra reagáltam, amit TE az első megjegyzésedben írtál, hogy :
"egy gondolat megvalósítása csekély mértékben függ a géptől"
Én ezzel még mindig nem értek egyet.
A mostani válaszodban meg - Ansel Adams-al kapcsolatban - egy technikai tudásban igen közel álló gépet hozol fel példaként.
Rossz példaként.
Mert egy CALUMET (egy L-el), amit én használok azért igen közel áll egy ARCA-SWISS-hez, amit Adams használt. Csak az egyik fapados (ezért van ilyen nekem) a másik meg tele van extrákkal (ezért volt neki olyan), de ha mind a kettőbe ugyan azt az optikát és filmet tesszük, akkor csak azoknak a bizonyos perspektíva korrekcióknak a beállítási sebességében találod meg a különbséget.
Mi lett volna a jó példa ?
Az ARCA-SWISS-et mondjuk egy ZENIT TTL-el összehasonlítani.
Elképzelem, ahogy a fehér szakállú mester, nyakában a műbőr szíjon lógó alapoptikás orosz csodával, idegesen le-fel járkál a Yosemite Nemzeti Park-ban és keresi az ideális gépállást, miközben saját magát nyugtatva azt mormogja : "egy gondolat megvalósítása csekély mértékben függ a géptől".
Ja és CAPA
Csak őt ne hoztad volna fel példaként.
Meg a box-gépe.
Ez is rossz példa.
Mert a párosítás (CAPA-BOXCAMERA) ideális. Azzal ugyanis legalább tényleg nem kellet az élességgel küszködnie, mint tette azt egész élete folyamán.
Mi lett volna a jó példa ?
Elképzelem, ahogy a D-napon az Omaha-parton egy Pre-Anniversary Speed Graphic géppel és kétoldalas síkfilm kazettákkal ugrál a németek golyózáporában és már a harmadik expót nyomja ugyan arra a 4x5-ös filmre miközben saját magát nyugtatva azt mormogja : "egy gondolat megvalósítása csekély mértékben függ a géptől".
Szegény két ikon. Most forognak sírjaikban.
Én kérek elnézést !
Szóval ezzel a mondatoddal, nem hogy egyre jobban nem értek egyet, hanem egyre jobban idegesít is. Ezért engedelmeddel átírom egy számomra fogyasztható, vele egyetérthető formába. Ha kész van, megosztom veled.
Addig is várom a reakciódat.
Üdv,
BI.

gromek7 2011.06.02. 23:30:38

@a lyukkamerás ember: Megpróbálom megmagyarázni, mert félreértettél. Egyrészt kétségtelen, hogy rossz példát választottam (részben) saját véleményemhez. Bár Capa-t rettentő sokra tartom (Adams-et kevésbé), tényleg nem jó példa. Ő ösztönös fotográfus volt és bár az egész életművéből következtethetünk a mozgató gondolati síkra, nehéz lenne őt koncept alkotónak titulálni. A véleményemmel azt akartam kifejezni, hogy egy komoly alkotót nem befolyásolhat az, hogy milyen technikával rendelkezik. Ha elég erős benne a kifejezési vágy, akkor akár egy Szmena 8m-mel is tud olyan képet készíteni, ami le fog taglózni. Pl. Bozsó András, Cindy Sherman. De mondhatnám Szabó Dezsőt is, aki az egyik legeladhatóbb fotót használó kortárs művész. Nevetnél, ha tudnád milyen gépet használ, képei mégis sokszázezer forintért kelnek el akár párizsi galériákban. Nem a technika a döntő, hanem a gondolat, amit ki akar fejezni az alkotó. De visszatérve, primer szinten (Capa, Adams példa) úgy értettem, hogy senki sem fog jobb képet készíteni egy leica m7-tel, mint egy voigtlander r4-vel (brutál az árkülönbözet), de írhattam volna más olcsóbb, régi távmérőst is. Majdnem biztos, hogy Capa is hasonlóan jó képeket készített volna egy csajoknak készített Dollina I-vel, mint Contax-szal.
Ha tovább akarsz velem vitázni, kérlek hanyagold a "Én kérek elnézést !" fordulatokat, mert negligálni foglak.

gromek7 2011.06.02. 23:47:06

@a lyukkamerás ember: Egyébként, remélem olvastad a bejegyzést, amire válaszként írtam azt a gondolatot. Én itt konkrétan a Leica márkának mentem neki. Szerintem nem lehet olyan téma, feladat, akármi, amit csak Leica-val lehet megcsinálni.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2011.06.03. 05:58:05

@gromek7:
Látod, ha ezt az utolsó bejegyzésed utolsó mondatát a általam vitatott bejegyzésed ominózus mondata helyett írod én egy szót le nem írtam volna.
"Szerintem nem lehet olyan téma, feladat, akármi, amit csak Leica-val lehet megcsinálni."
Ez így korrekt.
Viszont az árnyaltabban újrafogalmazott alapvéleményeddel miszerint :
„ … egy komoly alkotót nem befolyásolhat az, hogy milyen technikával rendelkezik. Ha elég erős benne a kifejezési vágy, akkor akár egy Szmena 8m-mel is tud olyan képet készíteni, ami le fog taglózni …”
még mindig nem tudok TELJESEN egyetérteni.
Szerintem az alkotói kifejezés határait nagymértékben befolyásolja az általa használt, birtokolt technika határai. Ha egy alkotó oly módon, stílusban akarja kifejezni magát, melynek megteremtésében, elérésében technikai akadályok, hiányosságok állnak útjában az nem tud soha igazán kiteljesülni.
Szerintem két út van, mely elvezet a „le fog taglózni” képekhez.
1. van egy felszerelésed, melynek ismered a lehetőségeit, határait és rengeteg próbálkozás után megtalálod vele azt a stílust, amely mind veled mint alkotóval és mind vele mint eszközzel összhangban van. Egyik se akar többet a másiktól és egyik se akadályozza a másikat.
2. van egy alkotni vágyó ember, aki valahogy rátalál egy másik alkotó ember képére, mely nagyon megfogja. Ő is ilyet szeretne készíteni. Ezt a képet sok minden mellett az azt elkészítő alkotó és az általa használt technika együtt teszi azzá ami. Tehát ennek az alkotni vágyó embernek valami hasonló felszerelést kell beszereznie, hogy hasonló képeket készíthessen. Mivel erős benne a késztetés ez az alkotni vágyó ember - aki tudja, hogy mit és hogyan szeretne alkotni – megveszi azt a bizonyos felszerelést. Na és ekkor lép életbe az 1. pontban leírtak.
A te általad megfogalmazott „komoly alkotó” attól lett komoly alkotó, hogy a fenti utak közül valamelyiket végigjárta.
Akár egy Szmena 8m-el és kisfilm-el, akár egy Argentum kamerával és nagyformátummal.
Üdv,
BI

Ui.:
Az „én kérek elnézést”-ért én kérek elnézést.

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2011.06.03. 08:17:57

érdekes eszmecsere bontakozik ki egy olyan blogban, amely címsorában még nemrég pirospöttyös gép díszelgett, nyilván nem véletlenül ;)

szvsz. egy jó asztalos a kipróbált, hozzáidomult, de minél jobb minőségű szerszámaival dolgozik szívesen, mert azzal 'könnyebb' neki.
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy a csúcsminőségű fotoapparátok legjavát nem legjobb fényképészek veszik és használják, hanem a gazdag sznobok. (És elkészítik vele azokat a képeket, amelyekre elég lett volna egy közepes dslr is.)

Romanee Conti 2011.06.03. 10:02:01

@kjapp: én inkább objektívfüggő vagyok, ha megtehetném, lenne Leicám. (mint írtam, távmérős gépben a Nikon SP).

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2011.06.03. 14:35:00

Hm, hát igen. Sokan elfelejtik, -még a profik is- hogy nem a gép, hanem az objektív rajzolja ki a képet. Persze, gyenge képességekkel megáldott vázzal is lehet jó képet készíteni, de milyen érdekes, csak akkor mondják ezt, amikor már megvan a jó kép. De ha egy gyenge kamerával megy fotózni az ember a városba, egy-egy igazán remek pillanatnál érzi meg, hogy hátrányos helyzetből indul. Pontatlan az AF, helytelen adatokat mutat a fénymérő, ragad a fókuszgyűrű stb. Egy dologban azonban biztosan egyetértünk: Az objektíven és a nyersanyagon múlik, hogy karakteres lesz-e a végeredmény vagy sem. Pld. Mindig nálam van a kisfilmes C2-es kompakt Leicám, de vagy ezerszer kerültem már olyan helyzetbe, hogy csak azért maradtam le a jó képről, mert a beépített objektív baromira nem fényerős. Mindig Provia 400x van befűzve, de sokszor, nagyon sokszor kevésnek bizonyul az iso 400. így nem tudom megoldani a feladatot, egyszerűen nem megy. Mi a megoldás? Tegyünk félre és vásároljuk meg az igényszintünknek megfelelő kamerát ill. objektívet.
Én pld. egy Canon 5dét használok. Az objektívpark pedig a következő: 35mm 1.4L, 70-200mm 4L, és egy 50mm-es Summicron. "Kisfilmre" nekem ez bőven elég. Középformátumhoz meg még nem vagyok elég érett.

Romanee Conti 2011.06.03. 19:43:52

@Kutasi Kovács: Az a baj, hogy a behozhatatlan hátrány most van, a digitális világban. Itt már nem érvényes az az elvem, hogy az ojektívnek mindegy milyen gép van mögötte, most már meg kell venned a gép "filmköltségét" előre, egy összegben. Ezt már én nem tehetem meg.

marykutya2 2011.06.03. 21:32:11

@Romanee Conti: hmm ,nem is az a baj , hogy " megveszed elöre a filmet egy összegben " , de baszki régen volt egy nyomorult vázad
és tudtad mi a meló mi a szituáció és olyan filmet vettél a boltba a hütöböl , vagy Ektar 25 , vagy Reala, vagy Tmax100, ne tántán
Technical Pan került a gépbe , és müködött pontosan úgy ahogy kellett , te vezértelted a folyamatot . Most a nagy általános és digitális szabadság közepette , na mi legyen , vegyek-vigyek magammal ezerféle vázat/hátfalat aranyárban ?

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2011.06.04. 11:59:31

marykutya! Szerintem ez pont fordítva van. Most elég egy db. váz, hiszen azon beállítom a kellő iso értéket és csá. Régen meg vagy négy magazin volt a faszinál, ha biztosra akart menni.

marykutya2 2011.06.04. 19:09:57

@Kutasi Kovács: és melyik legyen az az egy váz ?
D3X, D3S, 1DSMARKIII, M9, NEX5, SEITZ6*17,SONYR1,CANON G9,FUJI S5, LEAF, DALSA, ezek mind jól jönnek egy bizonyos feladathoz ?

akkor melyik is ? / azért ne mondd , hogy nem volt egyszerübb megvenni egy vagy kettö tönkretehetetlen FM2 vázat a legjobb optikákkal ,és + válogatni a filmek közül ?

ragyás 2011.06.04. 21:33:15

@marykutya2:
Minden feladatra az FM2 pont úgy nem elég, ahogy digitálisok sem.
Arra viszont tényleg jó egy digitális váz, hogy nem kell minden filmhez magaddal cipelni egy vázat.
Sokkal rugalmasabb, más lehetőségek vannak benne, és, ha ragaszkodsz az FM2-höz akár a váz, akár valamelyik film miatt, még mindig mellé tehetsz egy digitális Nikon, vagy Fuji vázat.
( bár itt eredetileg a Leica létjogosultságáról volt szó)

marykutya2 2011.06.04. 21:45:36

@ragyás: az FM2 egy doboz , nincs karaktere-jellege , nevezhetnenk ciposdoboznak barminek , vagyis 2 funkcioja van mindossze , nem beereszteni a fenyt a dobozba ,es beereszteni ott a zaron at pontosan annyira amennyire en akarom .Ennyi,hogy ott benn a sotetben milyen film van ahhoz mar semmi koze a Nikonnak, vagy barmi mas nevesitett femdoboznak.
Na most ez , hogy is van szerinted a digitalis korban ?

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2011.06.04. 21:53:30

Tudom, hogy hülyeség felvennem a kesztyűt, de ennek ellenére megteszem.

Nem, nem egyszerűbb, mi több, gazdaságtalan.
Én mondjuk választom a Canon mark III-mat. Neked maradjon az FM2. Elindulunk korán reggel vidékre és tudjuk, hogy estig maradunk.
Te befűzöd az 50-es velviát én meg beállítom szintén 50-re az iso értéket. Készítünk pár képet a tájról és megyünk tovább a faluba. Megcsinálsz 4kockát, és utána mi lesz? Visszacsévéled és befűzöl egy HP5-öt, mert mondjuk időközben befelhősödött, vagy betértünk egy fényszegény házba?
94-óta fényképezek napi szinten és csak 2008-ban álltam át digitálisra, hidd el, néha tudom, hogy miről beszélek.
A lényeg az, hogy veled ellentétben én sokkal felkészültebb leszek azon a napon a váratlan helyzetekre, mint Te!

Persze, a legjobb az lenne ha a Leica megcsinálta volna mondjuk az R9-es kifinomultabb utódját R10 néven. Akkor most nem vitáznánk ezen a kérdésen.

ragyás 2011.06.04. 22:12:44

@marykutya2:
Másképpen látom a dolgot, nekem a gép nem egyszerű doboz. Ahogy fentebb is írtam, valami kötődésem van az eszközökhöz, és ez jelentkezik a képeken is. Lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de, ha ez nekem nem lenne fontos, akkor nem beszélném be.
A filmhez pontosan olyan kötődésem van. Azért választok gépet és filmet. Ha csak sima doboz lenne és fényérzékeny anyag, akkor mindegy lenne, hogy milyen géppel fényképezek, és milyen filmre. Műszakilag mindegy is, csak én igyekszem nem műszaki terméket előállítani, hanem fényképezni, amiben benne vagyok én is.
Ugyanez a helyzet a digitális géppel is, sok van belőle, én meg választok egyet valami alapján, és kitartok mellette.
Neked, vagy másnak nem kell így gondolnia, elég, ha elfogadod, hogy nekem ez így tetszik, és ebbe beletartozik az is, hogy vonzódom az M Leica-hoz, és a kocka Hasselbladhoz. Egyik sincs.

marykutya2 2011.06.04. 22:34:04

@Kutasi Kovács: Úhhh mennyi síkon mozgunk,megprobalok valaszolni .
valaha dolgoztam sajtofotoskent ,heti 100 *36 kocka atment a kezem
kozt ,pedig a kollegak csufoltak,hogy 2 lovesbol megcsinaltam a riportot.
tehat van valami fogalmam a filmes vilagrol, 4 kulonbozo karakteru napi es a masik veglet havi lapnak dolgoztam. a digitalia tulajdonkeppen semmi de semmi ujat nem hozott a foto vilagba ha a filozofiai oldalt nezem, penzugyileg mondhatnank ugyes sot nagyon ugyes dolog , esztetikailag pedig szetrombolt egy csomo mindent azzal, hogy az alkotas folyamatat levitte a "gyartas "folyamataba , de ezzel a mai technicizalt vilagban minden igy van ,egy a lenyeg a gyartas es a profit az
osszes tobbi maximalisan ez ala van rendelve akarhogy tiltakozunk ellene,
a felporgetett csereperiodust mar ugyanugy alkalmazzuk a magan/ hehe/ eletunkre embertarsainkra is mint a targyaimnkra melyekkel mar xtrem
szimbiozisban elunk. Szoval a gep az gep lehet szeretni de az egy eszkoz ,a reneszansz mesterek kepeit kisebb felbontasban megfestve mar nem szeretned ? heheheheh. A gep azt teszi amit a mogotte allo parancsol,az jon ki belole vagyis az en karakterem szemelyisegem az altalam atszurt vilag ,egyedi es unikalis modon.

marykutya2 2011.06.04. 22:35:07

elnezest a gepelesert + tordeles

marykutya2 2011.06.04. 22:40:10

@Kutasi Kovács: +@ragyás:
ne hogy azt higgyetek ,hogy egy leleketlen robot vagyok ,a fiokomba ott figyel az Asahi pentax tol kezdve minden , szerettem oket jovolt veluk dolgozni,de mar lejart story.
en is nyamvadt pixeleket hasznalok most ,de filozofiailag
vedem a regi rendszert mert jobb volt .

a termelekenyseg es maximalis hatekonysag +racionalizmus az szart se er , abbol lesz az Orwellke 1984
meg a Szép új vilag a la Huxley

ragyás 2011.06.04. 22:51:45

@marykutya2:

Nem ítélkezem, nekem mindegy, hogy ki mivel fényképez.
Többet fényképezek filmre, mint digitálissal, de nincs a dolog mögött semmi ideológia. Egyformán szeretem mindkettőt.
süti beállítások módosítása