HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2013.05.02. 23:13 Romanee Conti

Ikonikus kép - Critical Mass [Völgyi Attila 2/1 a Stern magazinban (...és a vélemény)]

CMVA1.jpg

Fotó: Völgyi Attila

Ha esetleg VA átküldene egy normális képet, lecserélném ezt a ... minőségűt. (nem rakok be a blogba ilyen trágya minőségű képet, megtettem) de most Nagy öröm, hogy végre VA jó helyen ... jó képét publikált,

gratulálok. Szerintem ilyen zseniális képet senki nem csinált a CM idején, tehát eddig (amit én láttam). Érdekes a kapcsolatom VA-val, szerintem kevés dologban értünk egyet fotó témában, de kölcsönös tisztele (beleszaladtam, remélem) megvan. Szóval gratulálok! (mi lett volna ha nem csak kiszaladsz? :)

15 komment

Címkék: ikon


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emhetes 2013.05.03. 07:21:05

Végre valahova leírhatom a véleményem :-)
Az év (szinte) minden napján kerékpárral közlekedem, azzal járok dolgozni, vagy ügyintézni. De örültem, mikor mondták, hogy ez volt az utolsó Critical Mass. A legkisebb mértékben sem értek egyet a rendezvénnyel.
De jó ez a blog... még ezt is kiadhattam magamból...

gromek7 2013.05.03. 11:41:29

@emhetes: Én ritkábban járok bringával. Többnyire vegyítve robogóval és kocsival. Megértem, hogy sok embert zavart a CM, de ennek ellenére én szerettem. Szükség van ilyen közösségi élményekre...

emhetes 2013.05.03. 12:59:13

@gromek7: A sok bicajos együtt biztos jól érzi magát, és ez jó. De hány anyázó, dugó miatt kerülő és emiatt több benzint fröcskölő, vagy várakozó sofőr mondja azt: igen, meggyőztek, leteszem az autót!
Mondjuk fotós szempontból jó az esemény, mert történik valami, lehet kattingatni.

kalapos uram 2013.05.03. 14:48:10

Szomorú látni, hogy nagyon sok magyar embernek az autó még mindíg státusz szimbólum. Nem elég neki a kerékpár, nem elég jó a motor, neki négy kerék kell, még ha bele is rokkan a benzin, és a hitel fizetésébe, akkor sem adja alá. Mert a magyar büszke nép, nem jár ám akármivel, a napi 4-5 km nem tehető meg, csakis és kizárólag autóval, főleg Budapesten belül. Szerencsére vannak üdítő kivételek, pl. szeged, ahol már annyi kerékpáros van, hogy kifejezetten figyelni kell egymásra, nehogy ütközések legyenek.

kalapos uram 2013.05.03. 14:54:01

@emhetes:

"De hány anyázó, dugó miatt kerülő és emiatt több benzint fröcskölő, vagy várakozó sofőr mondja azt: igen, meggyőztek, leteszem az autót"

Na látod, itt kezdődik a probléma! Hogy ennyi év után sem jut el az emberek fejéig, milyen célja van a CM-nek.
Bosszankodni lehet, hogy a hülye bringások miatt évente 1 napon, pár óra erejéig korlátozva van a közlekedés. De az kinek jut eszébe, hogy a rengeteg autó naponta keseríti meg minden fővárosi lakó életét - fölöslegesen. És én, mint minden napi bringás, hadd ne mondjam, mennyit szívok az autók miatt.

emhetes 2013.05.03. 15:06:00

@kalapos uram: Én értem, sőt engem még sosem korlátozott ilyen felvonulás. Nem is tud, mivel bicajjal járok. A feleségem is. És szeretném ha sokkal többen járnának bicajjal. Örömmel látom, hogy városunkban is egyre nagyobb bicajoscsapatok mennek reggel iskolába, munkába. De ezzel a rendezvénnyel nem értek egyet.
Talán benne van az is, hogy egyszer egy Balaton keleti rész megkerülésen részt vettem, aminek része volt, hogy egy körforgalomban demonstratív céllal köröztünk 2 percig, megállítva a forgalmat, a Balaton körüli bicajutakkal kapcsolatban. Amiket kiabáltak nekünk, azért kár volt 350km-t odakocsikázni szolgálat után, majd letekerni 72km-t, aztán vissza 350km.

kalapos uram 2013.05.03. 15:06:33

A lustaságról. A nagyvárosi ember nem kerékpározik. Számtalan indokkal alá tudja támasztani miért. Muszáj neki autóba ülnie, nincs más választása. A tömegközlekedés drága és igénytelen, a motor komolytalan, a bringa meg a csórók és a hülye gyerekek választása.
Hm.
Eszembe jutnak a nagyszüleim, akik tanyán lakva, fiatalként, amíg nem volt motorjuk, kerékpárral jártak szegedre, piacra, komolyan felmálházva.
Vagy jómagam. Londonban napi 12 óra fárasztó munka mellett még napi két óra tekerés is belefért. Pedig mehettem volna metróval is.
Fura egy világ, a fejekben meg a zűr, az zavar. De nagyon. Elfelejtjük mindazt, ami régen jó volt és működött. Felmerül a kérdés: vajon sokszor a lenézett vidéki ember egymaga, nem többet ér, mint egy szakajtónyi elbutult városi, aki a seggét nem tudja megmozdítani a tv elöl, és azt hiszi, hogy a tej már kocka dobozban esik ki a tehénből, autó nélkül meg nincs élet?

kalapos uram 2013.05.03. 15:11:18

@emhetes: 2008-ban körbetekertük a Balatont, életem egyik legnagyobb élménye volt.

A CM-nek egyszerű üzente van: ha nem kell, ne használj autót, jobb lesz neked is, másoknak is.

Az egyik fő szervező, Sinka Károly(Sinya) is el tud budai otthonából gurulni a király utcába dolgozni, minden nap, hosszú évek óta. Ez nem menne másnak is?

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2013.05.03. 19:17:26

RC: Az ikonikus jelzőt én túlzásnak tartom, de köszönöm. Szerintem ez csak egy (talán jól sikerült) hírkép - és végre fikázhatok egy képet anélkül, hogy megsérteném a készítőjét
,-DDDDD

Ha több időt töltöttem volna a CM-en, akkor lehet, hogy még ilyen képet se csináltam volna róla....de lehet, hogy megint fényképeztem volna bicajozás közben fényképező fotóst, mint a tavalyi CM-en...
,-DDD

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2013.05.03. 19:22:57

Ami a nagy CM vitát illeti, bicajosok közül is) sokaktól hallottam, hogy ideje, hogy vége van, meg eddig is felesleges volt, stb.
Szerintem nem baj, hogy volt és én azt se bánnám, ha lenne a jövőben is és nem csak azért, hogy újabb képeket készíthessek róla. Szerintem több értelme van, mint egy csomó más tömegrendezvénynek, amit ugyanígy megrendeznek, sokuk miatt ugyanígy elterelik a forgalmat, és még ennyi változást sem hoznak, sőt esetleg már eleve se ilyen pozitív az üzenete.

Ugyanakkor azzal is egyetértek, hogy ez már kezelhetetlenül sok ember egy CM-en és hogy ezt a tömeget és a benne rejlő energiát és lehetőségeket most már más formában (is?) kell mozgósítani a kerékpáros érdekek képviseletére.

A kerékpáros-autós-gyalogos meg egyéb ellentéteket meg lassan ideje lenne felszámolni és emberekként kezelni egymást. Bőven elég azért utálni a másikat, mert Ő MAGA rálépett a lábunkra, nem kell ehhez mindenféle skatulyákat találni, ami miatt a "fajtájáért" mégjobban utálhajtuk.

Levente.hu 2013.05.05. 21:16:14

Szerintem jelenleg nincs értelme így tovább. Előrebocsátom, sose voltam CM-en, vidéki kisvárosban élek, és rengeteget tekerek.
Kerékpárosként nagyon zavar, hogy rengeteg tahó, bunkó kerékpáros, és miután tök szabálytalanul közlekedik, még neki áll feljebb. Tapasztalataim alapján Bp. ilyen szempontból katasztrófa, de még (az amúgy igen kulturált, már-már nyugat európai) városunkban is botrányos a helyzet.
Rendszerint az egész évet végigtekerem, tehát -5-10 fokig, és 20cm hóig élvezem a bulit. Most hogy megjött tavasszal a jóidő, nagyon érezhető a változás.
Ellepték az utakat a kerékpárosok, ami jó dolog, de igen nagy százalékban borzasztó a közlekedési morál. Ami érdekes, hogy a télen jófej és előzékeny autósok is megváltoztak, mindenki idegesebb lett.

Szóval azt gondolom, hogy kerékpárutak, meg infrastruktúra ide vagy oda, inkább ezen a területen kellene rengeteget fejlődni. Természetesen ide tartozik a nem kerékpáros társadalom is, de most nem róluk van szó.
Aztán meg az ilyen lámpa nélküli öngyilkosjelölteket is szétbírságolnám. 1000Ft-ból már lehet venni előre hátra jól látható, lámpát, sőt, talán az elsővel már látni is lehet egy kicsit. Miért olyan nehéz ide eljutni... Meg különben is. Látni jó. Különleges élménye van egy éjszakai túrának és reflektorral alpesi hágókat mászni. :-)

emhetes 2013.05.06. 10:55:00

@Levente.hu: Alpesi hágó, reflektorral, ez élmény? Ugyan már! Lámpa nélkül, részegen a főúton éjszaka! Az az extrém sport, és különleges élmény!
:-)

emhetes 2013.05.10. 18:51:34

Biciklizés... tegnap hogy ne menjek neki egy elémhajtó autósnak a bicikliúton, vészfékeztem, és átestem a kormányon, a betonra csattanva. A könyökeim eltörtek, plusz pár horzsolás (gipszben pötyögök :-) Protektoros pulcsi van bicajosoknak?