HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2012.11.10. 08:29 Romanee Conti

I810.jpg

A tegnapi napig fogalmam sem volt a létezéséről, ezért utána néztem. Bővebben itt olvasható róla.

6 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gromek7 2012.11.10. 11:53:25

Én imádtam polaroidozni. Az sx70-től a hátfalas verziókig rengeteg nyersanyagra dolgoztam. Mégis kedvencem a polarid igazolványkép kamera volt. Ennek a négy objektíve egy középső tengely felé van döntve (alig láthatóan), hogy a meghatározott tartományban nagyjából ugyanaz legyen a látószög. Ugye nem hátrány, ha a négy igazolványkép egyforma:-))))
Viszont ha kilépünk ebből a távolságtartományból, akkor ugyanabban a pillanatban 4 különböző részletét dokumentálhatjuk ugyanannak a felületnek. Imádtam...

Az impossible Project-nek nagyon megörültem, de bevallom őszintén a nyersanyag első próbái sx-70-en elmaradtak a várakozásaimtól. Pl. nagyon zavaró számomra, hogy a kiadott kép még fényérzékeny és rögtön sötétbe kell rakni, majd csak egy hosszabb idő után lesz értékelhető eredményünk. Én nem tudtam megközelíteni a régi eredeti polár minőséget.

Másnak is van tapasztalata az IP anyagaival?

kalapos uram 2012.11.10. 12:52:12

Bizony, hogy van. Én pont egy éve kezdtem el polaroidozni, indulva a fuji instax-al, majd polaroid land camera, és most polaroid 600 és sx70 gépek jöttek.
A fuji gyönyörű, minőségi, megbízható anyagai után az ip filmek elég gyengék. Először a 600-as szériát próbáltam, az még oké, habár a fényérzékenysége tényleg zavaró, utána meg az sx-70-et, mármint a filmet, ne az egy ramaty minőség. A 8 kockából 2 lett használható, a többi kuka, gyakorlatilag nem jelent meg rajta a kép, bármit csináltam, bárhogy takartam. Úgyhogy ezt nem is erőltetem, maradok a 600-as filmeknél, amik sajátos színvilágukkal egyből levettek a lábamról.
Van még eredeti polaroid pack filmem is, polaroid sepia, iso 1500, a legszebb monokróm polaroid anyag, amit használtam eddig. Sajnos a polaroid choco filmje, ami iso 80 volt, gyaníthatóan szintén gyönyörű textúrával, arról már lecsúsztam. Próbáltam még a polaroid blue-t, ez érdekes, de annyira nem lenyűgöző.
Az a szerencséjük a polaroid land camera júzereknek, hogy a fuji még gyárt színes és ff. filmeket hozzá, máskülönben mehetnének a levesbe.
Pár éve majdnem vettem egy Cambo igazolványkészítő maimát, de addig tököltem, pmíg elvitték, pedig mrha olcsó volt, 12500ft.....Schneider lencsékkel, tuti állapotban. Ilyenkor verem a falba a fejem...

gromek7 2012.11.10. 15:05:02

@kalapos uram: Akkor megnyugodtam. Engem nagyon elkedvetlenítettek az IP filmek, de megnyugtató, hogy nemcsak velem fordult elő. A fuji tényleg nagyon szép anyag. Kár, hogy nincs semmi anyaguk a 600-as/sx70 szériához. Nekem a régi polaroid anyagaim eléggé gatyák már, az ebay meg lutri.

zer0 2012.11.10. 16:57:07

Sx-70emet büszkén mutogatom barátaimnak :) sikerült egy nagyon jó állapotút megkaparintanom még a Polaroid film forgalmazása előtt néhány hónappal. Hordtam is mindenhova a család nagy "örömére" amíg tartott a nyersanyag utánpótlás elérhető áron. Persze a hiénák megjelentek az ebayon és arany áron árulták a filmeket. A 600-ast imádtam használni az SX70be, levágtam a műanyag pöcköket az aljáról, kiszedtem a fénymérő elől a szürke korongot és minden egyes exponálás utáni zajért lelkesedtem és a képek is sikerültek 100 százalékban. Az IP filmmel nem vagyok kibékülve legutoljára a tavalyi nyaralásra vettem egy csomaggal öt kuka három a fiók alja :(
Legnagyobb hülyeségem amikor a helyi ASDA kifutott termékek polcán fél tucat 600-as film volt kirakva féláron és nem vettem meg mindet, mert majd később visszajövök és megveszem a maradékot ez a kutyának sem kell rajtam kívül gondolat vezetett tévútra.

ragyás 2012.11.10. 19:25:08

Én megélhetési polaroidos voltam. Igazolványképet gyártottam vele. Két géppel, egy ősrégi olasz kamerával és modern, aktív távmérőssel. A réginek négy objektívsapkája van, ha csak hármat tesz fel az ember, akkor négy különböző felvételt lehet vele lőni egy lapra. A Fuji anyag klasszissal jobb volt, mint a Polaroid. Szintén munkára használtam egy Fuji Instax-ot, a gép és az anyagok is jók voltak.

marykutya2 2012.11.11. 13:12:44

@ragyás: Tudtad ,hogy lefilmeztek ?
Rajta vagy a jútyjúbon mint megélhetési igazolványképes !

www.youtube.com/watch?NR=1&v=18-5xaVfhR8&feature=endscreen

Látom még nem szállt meg a pixelörület !
süti beállítások módosítása