HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2012.02.06. 19:22 Romanee Conti

Dewalt DW621 felsőmaró

Miért eröltetem a klasszikus fa vázat először? Régóta az egyik kedvenc könyvem a famegmunkálás felsőmaróval (kicsit perverznek tűnhet, de így van), mellette a Fakötések című munka a másik. Régi tervem ennek a felsőmarónak a megvásárlása, most legalább meggyőzhetem magam, hogy elengedhetetlenül fontossá vált a dolog. Sajnos ebben is snob vagyok, ez az egyik legjobb, 1100W 8.000-24.000 fordulat, Fordulatszámszabályozó, lágy indítás, TACHOGENERÁTOROS motor, fordulatszámtartó minden terheléskor. Lökethossz 55mm, Max marószár átmérő 36mm. Patronok 6-8mm. Rendkívül precíz, simán futó, kotyogás, és vibrációmentes magasság állítás! Integrált, belső porelszívás! Fogasléces, 0.1mm precizitású finomállítós mélységütköző rúd! Külön rendelhető 0.1mm precizitású gépmagasság állító gomb.(rúd). A munka közbeni magasság állításhoz.

12 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Romanee Conti 2012.02.06. 20:54:02

Vicces lehet ez a bejegyzés, annak is szántam. De azért nem vicces, mert alap dolgokat ebben az országban csak arany árban lehet megcsináltatni. Tehát, csináld magad. Nekem még ez örömet is okoz, csak csináljam meg. Ezért írtam a szájkaratés kifejezést, amit csak és kizárólag magamra értettem!

ragyás 2012.02.06. 21:10:46

Nem vagyok ellendrukker, ezért nem tettem fel egy hozzászólásomat, aminek az volt a lényege, hogy a szerszám költsége meghaladja egy fényképezőgép árát.
5-6 gyakorlódarab belemegy a lecsóba, mire lesz egy elfogadható és pofás géped.
Az egyedi építésű fagépek azért kerülnek annyiba, amennyibe kerülnek, mert mindenkinek ki kel kísérleteznie a gyártást, ami azért tartogat meglepetéseket.

Romanee Conti 2012.02.06. 21:42:17

@ragyás: ebben neked teljesen igazad van, de én ezt az eszközt sok dologra használnám, mint írtam, ebben az az országban semmit nem lehet legyártatni, sok ötletemhez kéne. Kaphatnék segítséget anyag, és szaktudás ügyben, de számomra sokkal fontosabb az emberi kapcsolat, érdek nélkül, tehát nem venném igénybe semmilyen szinten, legnagyobb sajnálatomra. Sokkal többet profitálhatok egy barátságból évek után, mint a potyázásból.

Romanee Conti 2012.02.06. 21:44:16

@ragyás: nyugodtan tedd fel, érdekel minden vélemény. (...ezért nem tettem fel egy hozzászólásomat, aminek az volt a lényege, hogy a szerszám költsége meghaladja egy fényképezőgép árát.)

Tzupi 2012.02.06. 22:18:58

Részint egyetértek veled, hogy nehézkes az egyedi dolgok legyártása emberi áron, de közelse lehetetlen.
Sok év után megtaláltam azokat a szakikat fa és fém témakörben akik nincsenek elszállva az áraikkal és nagyon jó szakemberek.
Csak keresni kell :)

ragyás 2012.02.06. 22:23:44

Kitöröltem, de az a lényeg, hogy a dolgok bonyolultabbak, mint ahogy gondolnánk. Alapos faipari ismeret és gyakorlat kell hozzá, hogy egy viszonylag egyszerűnek látszó gépet megcsináljon az ember.
Egyszer olvastam egy cikket, hogy hogyan válogatják, szárítják a fát a Gandolfinál. Ebben a fenti gépben is nagyon precízek az illesztések, a megmunkálás. Jó gépek kellenek, és sok gyakorlat.

Pé.Ká. 2012.02.06. 22:25:05

Nekem cipőm van Dewalt, csak ajánlani tudom :)

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.02.06. 22:51:33

@Romanee Conti:
Szia !

Ne hagyd, hogy elvegyék a kedvedet.
Én tavaly vettem meg végre több évi sóvárgás után egy precíziós fa- és fémmegmunkáló kisgépet.
PROXXON DS 230/E névre hallgat.
Nagyon drága kis jószág volt.
De nélküle nem tudtam volna megcsinálni a GLOBICA gépem átalakításait (www.flickr.com/photos/jonespointfilm/6328490649/in/photostream).
És a 8x10-es FIDELITY síkfilmkazettám 13x18-as üveglemezes kazettává változtatását se.
(múlthéten lett kész, holnap lesznek képek róla)

Ha jól emlékszem úgy 80 ezer körül van ez a kis gép.
Aki azt hiszi, hogy ez alatt fog megállni egy saját gyártású 8x10-es kamera összköltsége az nagyon nincs képben nyersanyag és félkész alkatrész árak terén.

Szóval szerintem vedd meg és kezdj neki fúrni-faragni.
Ha nem teszed, sosem jössz rá, hogy mire lettél volna képes vele.

Üdv,
BI

Romanee Conti 2012.02.06. 23:04:59

@a lyukkamerás ember: Mivel ragyász basztatatásán kívűj nagy tisztelőd vagyok, megtisztelsz a véleményeddel:) Én is így gondolom. Úgy néz ki most, munkailag, hogy megtehetem, ha nem vernek át, meg is lépem, de megtiszteltél a véleményeddel! Köszönöm!

Voxx · http://andrasmuller.com 2012.02.06. 23:40:01

Fényképezőt még nem építettem, viszont hangszerekkel van némi tapasztalatom. :)
Nekem egy Bosch POF1100AE maróm van, nem lehet ilyen precízen állítani a fogásmélységet, viszont ez is megbízható és elég erős. Sokkal fontosabb a gépnél a marószár és némi tapasztalat (rétegelt lemezen nagyon jól lehet gyakorolni, ami egyébként szerintem kitűnő alapanyag lenne kamerához, csak ugye snassz). Nekem csak Bosch és CMT (ez a legjobb) fejeim vannak. Ami egy nagyon fontos darab és sehol nem lehet szinte kapni, csak rendelésre, az a másoló fej. A száron a fej felett van egy csapágy, amivel sablont lehet követni pontosan. Ennél nem létezik pontosabb megoldás az üreg kontúrjának a kialakítására. Ilyenből csak CMT-t találtam akkor, mikor vettem (kb. 5 éve), akkor volt 8000. Maga a gép 30 volt akkor, 5 jól használható fejjel (több féle vastagságú alap fejek, profilozók) és eddig nem éreztem úgy, hogy kéne egy másik. Ha gitárokhoz jó, akkor szerintem jó kamerához is. :)
Amúgy meg még elszívóval is hamar rohadt nagy por lesz marás közben, úgy hogy, ha nincs műhely, vagy erre alkalmas garázs, akkor csak szabadban ajánlom.

ragyás 2012.02.07. 00:18:59

@a lyukkamerás ember:
Na most beoltottatok!
Építek egy kutyaólat. Már van egy, de sürgősen kell egy másik.

sabaha 2012.02.07. 11:28:09

Kb. egy éve voltam egy Anonim Innovátorok Klubja nevű rendezvényen, ahol előadásokat is hallgattunk különböző "műhelyektől".
Ott képviseltette magát egy bizonyos FabLab nevű kezdeményezés is, ami akkor nekem nagyon megtetszett.
Ők pont azért vannak, ha valamit meg akarsz csinálni, de nincs hozzá gépparkod, stb. akkor ők adnak, segítenek.
Részletesebben itt: www.fablab.hu/
süti beállítások módosítása