HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) Fotólexikon (2) fotólexikon (8) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2012.01.23. 07:44 Romanee Conti

Bejegyzés ajánló: Kutasi Kovacs Zoltán és az X100

Tapasztalataim, röviden, tömören…

 Sokat, nagyon sokat olvastam erről a termékről és hosszas gondolkozás után, arra jutottam, hogy vásárolok egyet.

 Hiba volt!!! Az első nap, csak ez a két szó járt a fejemben. Lefekvés után is csak mondogattam magamban: Hát basszus, ez óriási, egy fogatlan bombanő a csajom.

 Nincsenek komoly igényeim, ezért általában két dolog érdekel.

1. Kiváló képminőség
2. Egyszerű kezelhetőség

Egy 10-es skálán a képminőséget max hetesre hoznám ki, beleszámolva azt is, hogy a teszt során nem voltak jó fényeim. Tulajdonképpen iso 800-on fotóztam végig az egész napot. A kezelhetőséget meg kettesre. Pld. ha szeretnéd rögzíteni az expoértéket, akkor az erre kijelölt gombot folyamatosan, ismétlem, folyamatosan nyomnod kell. A manuális élességállítás totál felejtős, gyakorlatilag használhatatlan. Az autofókusz lassú ugyan, de legalább pontos. Az elektronikus kereső felesleges, ahogyan a különböző “dallamban” brünnyögő zárhang is. Az akksi. 3 és 1/2 óra, amíg feltöltöd, ez még nem probléma, de az már igen, hogy az egyik pillanatban tele van, a következőben meg félig -ekkor még nyugodt vagy- aztán két lövés és garantálható a teljes sötétség. Makró mód. Minek? A szoftverhibába már az első órában belesétáltam. Testre szabtam a gépet -ennek később lesz jelentősége-, és nekiindultam a városnak. Kb. a 10. fotó elkészítése után jött a probléma. Szerettem volna visszanézni az egyik felvételt, de az lcd kijelző nem reagálta le a kívánságom. Csak és kizárólag a keresőben nézhettem vissza a képeket. Amikor ezt a tevékenységet végeztem, a lencsevédő rajta volt az obin. Ezt egy figyelmes, számomra ismeretlen fotóstárs kiszúrta és mosolyogva figyelmeztetett, hogy ne várjak túl sokat, nem lesz értékelhető a kép. Gondoltam egyet és visszaállítottam a gyári beállításokat. Az anomália ugyan köddé vált, de vele együtt a gondosan testre szabott beállításoknak is nyoma veszett. A forgatótárcsa ill. a középső menü/ok gomb kezelése idegesítően hátráltat, lelassít. Az a baj, hogy a célközönség átfogása túl nagy. Véleményem szerint ezzel a küllemmel a street-fotósokat kellett volna megcélozni és az ő igényükre szabni a kamerát. Sajnos nem ez történt. Egy óriási előnye viszont van. Az emberek nem vesznek komolyan, így aztán mindenki, akinek kell, átsétál a képmezőn és ha a “csendes” módot használod, nem figyel fel a pillanat rögzítésére. Ha ezek után úgy döntesz, hogy vásárolsz egy Fuji x100-as képződményt, de még mielőtt leperkálnád érte a 280 rugót, keress fel bátran és valamelyik hétvégén elmehetünk reggel 7-től délután 3-ig fotózni a városba. Mindezt azért, hogy ne érjen meglepetés. Köszi, hogy elolvastad!

u.i.: Azt azért nem árt bevallanom, hogy néha szerethető ez a jószág.

http://kutasikovacszoltan.wordpress.com

18 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emhetes 2012.01.23. 10:10:38

Köszi a beszámolót, kicsit elgondolkodtam ezen a gépen pár hónapja, de ár/értékben végül nem győzött meg, a nemcserélhető obitól is tartottam. A pro1 változat jó volna, az x100 árában :-)

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2012.01.23. 11:11:23

Zoli: ha lesz jelentkező a próba sétára, és nem sikerül lebeszélni a gépről, utána gyorsan el is adhatod neki...
,-DD

ragyás 2012.01.23. 11:42:32

Lehet, hogy több idő kell, hogy összebarátkozzatok.

Pé.Ká. 2012.01.23. 12:05:51

Én elfogadnám egy hétre tesztelni :)

dattebayoo 2012.01.23. 20:02:00

Akkor felejtsem el egyszerű mászkálós masinának, amivel még a gyerekemet is fotóznám? :)

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2012.01.23. 22:37:36

Első körben szeretném megköszönni RC-nek, hogy ezt a foghíjas beszámolót átemelte az oldalára.
Köszönöm RC!

@emhetes: Sajnos én is bedőltem a marketingnek, ami legyünk őszinték: jól sikerült. És igen, a magyar felhasználónak egy kissé drága ez a fényképezőgép.

@vAfotóriporter: Jelentkező van bőven és itt is ígéretet teszek, hogy mindenki sorra kerül, de eladásról nem lehet szó. Sokat buknék.

@ragyás: Az a baj szerintem ragyás, hogy képtelen vagyok az elvonatkoztatásra. Tudom, hogy ez rólam szól, de állandóan az 5d 35mm 1.4-es pároshoz mérem. De hát ezt szokta meg a szemem.

@Pé.Ká.: Megoldjuk! Ha lesz 5, csapadék mentes nap, lehet róla szó.

@dattebayoo: Aha!

Ide feltöltöttem 5db., viszonylag nagy -1200x800- méretű képet, ha érdekel valakit. indafoto.hu/Kutasi_Kovacs_Zoltan/tag/fujix100

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2012.01.23. 22:48:25

@Kutasi Kovács: valamennyire én is szemeztem ezzel a géppel, de pont azért, mert már túl sok hasonló élményem volt, mint neked most, így a Fuji már fel sem vetődött bennem komoly alternatívaként.

én is a (leg)komolyabb gépemhez mérek minden mást, mert azt használom általában. és ugye a legtöbb kompakt alapból elmarad egy DSLR és egy jó obi mellett. Sőt több szempontból néha még a DSLR-ek egy jó része is.

Szóval nálam eddig maradt az a konklúzió, hogy kell egy jó nagy DSLR, meg egy iPhone vagy egyéb okostelefon. Utóbbi azért, mert telefonálni meg netezni lehet vele, és mivel úgyis nálam van, bizonyos fotókhoz még az is elég - amíg a minősége nem számít. és legalább a kis méretben, meg az azonnali küldésben nem túl verhető

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2012.01.23. 22:55:36

@vAfotóriporter: Oké Attila, de akkor a szakma ne kezdjen el élvezni rá.
Nem viccelek, de még a canon 400D képminősége is magasan veri ezt a kis túlértékelt nyavalyást.
Mindenhol azt olvasni, hogy káprázatos a képminősége. Rendben basszus, de mihez képest?

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2012.01.23. 23:00:56

jó kérdés, hogy miért élveztek rá annyira. én még csak el se kezdtem gyűjteni a linkeket, hogy hol kéne utána néznem....de most már kezd érdekelni. vagy nem is? már magam se tudom
,-DDD

ragyás 2012.01.24. 09:59:59

@vAfotóriporter:

Volt egy kis Canon Ixus gépem, amíg be nem döglött, és nagyon élveztem.
jártam fotótúrákra, ahová egy hatalmas zsák motyót vittem, és nehézkes volt előszedni a cuccot. A kis gépet pedig csak kikaptam a zsebemből. Teljesen más fotókat készítettem vele, mint a többivel. Mondjuk úgy, hogy "csak az olyan izéket kapásból". Azok az izék viszont mégis fontosak, vagy azok lennének. Most nincs izélős gépem, de hiányzik.

Voxx · http://andrasmuller.com 2012.01.24. 10:23:14

@Kutasi Kovács: Érdekes képeket csinál. Én monitoromon úgy tűnik, hogy gyorsan bebuknak a sötét tónusok, viszont a színek nem rosszak. Nekem a legtöbb digitális géppel az a bajom, hogy fakó képet csinál (bár ez az optika hibája is lehet, szóval ez az állítás nem feltétlenül igaz).
Maradok a FED-2-nél. :)

kalapos uram 2012.01.24. 13:04:50

@Kutasi Kovács: nem lehet, hogy a leica obik után magas volt a mérce, és ezt nem ötütte meg a kis nyavajás?

de hogy a canon 400d képminősége jobb volt, ez furcsa, nem csak az L-s obik miatt?

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2012.01.24. 18:17:25

@kalapos uram:
De, lehet, sőt, szinte biztos, hogy ez a baj. elmarit 28mm, summicron 50mm, 24-70L, 70-200L, 35mm 1.4L Ezeket használom, használtam az elmúlt időszakban. Tudom, hogy badarság egy mérlegre tenni a x100-at és a felsorolt obikat az 5d-vel, de ha ettől tegyük fel, elvonatkoztatok, valami akkor sem stimmel ezzel a fujival.

Voxx · http://andrasmuller.com 2012.01.24. 18:30:57

@Kutasi Kovács: Tulajdonképpen mit vártál tőle előzetesen, illetve mire akartad használni?

Kutasi Kovács · http://kutasikovacszoltan.wordpress.com/ 2012.01.24. 18:56:08

@Voxx:
Azt vártam, amit írtak róla a tesztelők, nem többet. Na jó, egy kicsivel többet, de nem sokkal.
Vártam egy csodálatos képminőséget, annak megfelelően, ahogyan azt beharangozták, és itt nem a gyártóra gondolok. Tudtam, hogy az autofokusz eléggé tré, de bíztam abban, hogy ezt korrigálhatom majd manuálisan. Nem lehet. Tól-ig beállíthatod az élességet, de ennyi, kész. Felejtsd el az esszenciális élességet. Tulajdonképpen kellene bele egy digitális mérőék a ki.asz.tt elektronikus kereső helyére.

A városban szerettem volna vele garázdálkodni.

Voxx · http://andrasmuller.com 2012.01.24. 19:25:51

@Kutasi Kovács: Azért remélem csak megbarátkozol vele.
Van egy 50/1.4 Chinon optikám. Imádom az extrém lágy képét teljesen nyitott rekesznél is, de ezzel is az a gond, hogy hiába van AF-visszajelzés, nem túl pontos -ha jól sejtem- az optika karaktere miatt. Így a képek jó része azért megy a kukába, mert nem ott van a fókusz, ahol szerettem volna.

Romanee Conti 2012.01.24. 20:12:29

"A városban szerettem volna vele garázdálkodni."

Hogy ne vegyen komolyan, mi:)

praktica MTL 5 2012.01.29. 16:52:01

@Kutasi Kovács: Szerintem igen is meg lehet követelni a hasonlóan jó minőséget egy gépbe integrált objektívtől, mint egy cserélhető társától. Főleg ennyiért.
süti beállítások módosítása