HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.12.29. 12:18 Romanee Conti

Egy éve volt: 8x10 inches a Forma 1*

Be kell látni, azért a fényképezés Forma1-e a 8x10 inches (technikailag mindenképpen). Itt már mindennek a helyén kell lenni. Amiért nagyon érdekes az ikonikus képek negatívban sorozat nekem, minden kép egy mérettel nagyobban készült, mint gondoltam (az eddig bemutatottak). Igaz átvett anyag, de én megmutatom a negatív anyagot pozitívban, és a fellelhető legjobb képet róla (amit még én feljavítok legjobb tudásom szerint, mert általában a talált legjobb kép se elég jó minőségű).

Sajnos életemben tanulás szempontjából egyszer volt szerencsém, négy évig számolatlanul jutottam filmhez, papírhoz, ha kísérletezni akartam nyomdai filmhez, korlátlan labor használattal.

Most úgy gondolom, a 9x12 gépen 6x9 fogok edzeni, utána 9x12, majd jöhet a 8x10. Pár év, időm van. Úgy gondolom, nálam a Westonos irány fog működni, nyugodt otthoni tárgyfotók nagyformátumban. De majd meglátom. Azért ebben a műfajban már meglehetősen ár érzékeny a dolog. Amit eddigi tapasztalataim szerint gondolok, nagyformátumot már jó lenne fix laborban hívni (tehát nem fürdőszobában, hanem fix otthoni laborban). Leicát, rollt lehet fürdőszobában, e fölött jó lenne labor.

Azért gyorsan hozzáteszem, digitális gépekkel, leica méretben is nyugodtam lehet dolgozni, kompromisszum mentesen. Nem érzem hiányát más formátumnak Henri Cartier-Bresson életművében:)

4 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

praktica MTL 5 2010.12.29. 16:16:19

Én most kacérkodom a 13x18-as mérettel.
Pont fordítva gondolom mint te. Mindenek előtt szeretem én kezemben tartani a laborálás teljes folyamatát. Nekem labor is rontotta el filmemet meg én is. De amikor én csináltam valamit rosszul, abból tanultam, a labor meg ugyan olyan hülye maradt mint volt.
A másik, hogy a síkfilm nagy előnye, hogy minden kockát egyedileg lehet kezelni. Per pillanat fotópapírt használok, azt minden további nélkül piros fény mellet ki lehet kidolgozni. Negatívnál létezik érzéketlenítő (bár nekem nem sikerült még szereznem), így a hívási időt nem hasra határozod meg. Olyan hívót használhatsz, ami éppen ahoz a képhez kell. Használhatsz kéttálas hívást, érzékenység növelést, fizikai hívást, meg amit csak akarsz. Terveim között szerebel az ecsettel felvitt hívó. A pumpás dezodort sem próbáltam még ki negatívra.
Harmadszor nehogyná másnak átengedjem az egész folyamat egyik legizgalmasabb részét. Más lássa, ahogy a kép előbukkan, más döntse el, mikor elég a hívás, más mossa. Másnak nem dobogna hevesebben a szíve, amikor fixírből azon vizesen kivéve meglátja a képet felgyújtott lámpánál. Az egyik fő indok amiért a Magnolámmal vacakolok, hogy itt még megéri pancsolni (meg nem kell nagyító, ami rég a speiz legfelső polcára van száműzve). Nekem a laborba beadott film olyan mitha szegény a lelencházba kerülne.
Ezért nem érzek a különbséget az AF-es géppel színes negatívra fényképezés és a digitális között. Egyiket sem én csinálom. Pontosabban a digitálist még mindíg jobban kezemben tudom tartani.
Negyedszer én még nem találkoztam olyan laborra, amelyikre jó szívvel rá merném bízni a képeim(kivéve a bécsi Kodak labort, de az más kategória, meg már nincs is).
Igaz én még a saját keverésű D76-ban is jobban bízok mint a gyáriban.

Romanee Conti 2010.12.29. 17:38:54

@praktica MTL 5: félreértetted, a fix labort állandó saját laborként értettem, ott már illik ha van hely. Leicát, rollt lehet hívni a fürdőszobában.

Romanee Conti 2010.12.29. 17:41:11

@praktica MTL 5: Soha életemben lem hivattam elő fekete-fehérek, egyetértünk:)

praktica MTL 5 2010.12.30. 07:16:50

Nekem örülök, ha a vürdőszobácska sarkában van néhány percem laborálni. De a negatívhíváshoz nem is lell sokkal több. Három tál, sötét. Nem is kellenek túl nagy előhívó tálak (már ha valaki nem akar 30x40-es negatívokat). Régen, amikor még nagyíthattam, a fél fürdőszobát elfoglaltam. Most a 13x18-as hívás akkora helyet foglal, mint régen egy tál.
Érdemes elolvasni a régiek könyveit, amikor a mosással foglalkoznak hosszan – merthogy nem volt folyóvizük.
süti beállítások módosítása