HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) Fotólexikon (2) fotólexikon (8) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.09.25. 17:49 Romanee Conti

HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy

Utána néztem a HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy papírnak, varázslatosnak tűnik, és az ára sem eget rengető. Azt nem tudom, műtárgy minőségű-e (nálam az RC alapból kiesik), de gondolom az. És az árak:

8 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anorexiás mikulás 2011.09.25. 18:05:48

Az általánosan elterjedt irány az, hogy a fekete-fehér fotográfiában műtárgyként csak a papír alapú fotópapír az elfogadható, de árnyalhatja a kérdést hogy a színes fotónál már az RC is ugyanúgy elfogadott. A kérdés, hogy a képminőség tartása terén mit produkál ez az alapanyag.

Romanee Conti 2011.09.25. 18:46:40

@anorexiás mikulás: bizony, szürke ló a dolog, de egy próbát megér!

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2011.09.25. 22:52:09

Sziasztok !

Kiállítási elfogadhatóság ?
A képminőség megtartásának ideje ?
Hát ez nekem eszembe sem jutott.

Hogy ki lesz-e állítva valaha ?
Hogy 15 vagy 30 év múlva az unokám látja-e ugyan abban a minőségben,
mint én most ?
Őszintén bevallom : Nem érdekel ! (Az unokám maga persze nagyin is !)
Legalábbis a képkészítést megelőző felkészülés, előkészület során és az exponáláskor sosem.
Utána meg már minek ?

Talán azért mert én magamnak és mostanra fotózok.
Talán azért, pontosabban ezért lettem INSTANT függő is.

A JÖVŐ-ben gondolkozás, a műtárgykészítés legyen a MA elismert művészek gondja.
A JÖVŐ-ben felfedezett művészek és művei meg nagy ívben átléphetnek ezen a problémán, mert ezek MA nem létező problémák.

Egyébként szívesen vállalnám azt a szituációt mikor is felhívnának Kecskemétről, hogy megvennénk az összes lyukkamerás képemet, de sajnos az RC-s Direct Positive Ilford papírképeket nem.
Vigye kánya !

Nekem kihívás ez a nyersanyag.
Ugyan úgy, mint lassan 10 éve az instant is.
Nem adja magát csak úgy oda.
Ez nem memóriakártya mely csak uk-muk-fuk benyeli a kettes-számrendszert.
Ezzel van dolga bőven a fotósnak, ha jól exponált és kontrasztos képet akar.
Ha ezt az anyagot teszi be az ember a kazettába, akkor nagyon le kell lassulnia.
Úgy 2 ASA érzékenységre.

De innen már egy másik postot érdemel a dolog.

Üdv,
BI

Romanee Conti 2011.09.26. 07:37:42

@a lyukkamerás ember: “Más időben, más szülők, más város, más kerület.
Azaz más 7 év otthonról (ahogy Erdélyben mondják).

Más általános, más középiskola, más egyetem, más tanárok.
Azaz más műveltség.

Más barátok, más barátnők.
Azaz egy teljesen más élet.

Nem jobb vagy rosszabb.
Egyszerűen csak : MÁS.”

Ezt írtad máshol, ezzel egyetértek.

Mások vagyunk. Engem az átlagnál jobban érdekel, hogy amit valaha csinálok, az minél tovább őrizze meg azt az eredeti állapotot, amit én az elkészítés pillanatában láttam. Világ életemben mikor nagyítottam, filmet hívtam, gondosan ügyeltem, hogy betatsam a szabályokat, és filmjeim, negatívjaim ne kezdjenek el meghalni 10 év múlva. Mai napig próbálok olyan technikákat választani, ahol van esély, hogy tartós eredményt érek el. Ezért voltam annyira figyelmes, amikor ezt a követ leexponáltam, hívtam, öblítettem, fixáltam, és több mint 20 év után tökéletes állapotban van.

inphoto.blog.hu/2011/06/03/fotogram_2

Azt hiszem, sok dolgot lehet rólam mondani, de nem vagyok notórius kiállító, sem a fotó műtárgy piac sztárja. Attól még a saját rendszerem szerint had legyek ezekre a dolgokra háklis.

Mindamellett a Polaroid 400 évre garantálta az anyagok színhűségét bizonyos anyagoknál (SX-70, ha jól emlékszem), a technológiából adódóan.

Ezért nézhetőek meg a Kertész polaroid képei 30 év után nyugodt derűvel.

“A JÖVŐ-ben gondolkozás, a műtárgykészítés legyen a MA elismert művészek gondja.
A JÖVŐ-ben felfedezett művészek és művei meg nagy ívben átléphetnek ezen a problémán, mert ezek MA nem létező problémák.”

Én úgy gondolom, hogy igen is a ma felelősége, hogy például ebben az esetben én a Harman FB papírt választom, nem az RC-t. Minimális az RC papírra nagyított képeim száma, pont ezért.

Természetesen Tiszteletben tartva a vékeményed, mert mindenki azt csinál amit akar.

a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2011.09.26. 10:58:47

@Romanee Conti:
Szia !

Teljesen igazad van és köszönöm,
hogy rám olvastad a saját mondataimat,
mert bennük van a lényeg.
Mások vagyunk, ezért más a hozzáállásunk a fotózáshoz is.
És most a fotózást globálisan értem.
Amik engem hátráltatnak, másokat inspirálnak.
És fordítva.
Amik másoknak prioritások, nekem eszembe sem jutnak.
És ez is igaz fordítva is.

Üdv,
BI

bácsiszelet 2011.09.29. 19:41:24

@Romanee Conti:
Nem kell fotóművésznek lenni, hogy ilyen gondok merüljenek fel: a 20-as, 30-as, 40-es évekből fennmaradt családi fotóim legtöbbje siralmas állapotban van. Részben a tárolás, de inkább az akkori kidolgozás (ezüstkicsapódás, sárgulás) és a hordozó (cellulóz-nitrát) miatt.

bácsiszelet 2011.09.29. 19:42:34

@bácsiszelet:
Talán nem ok nélkül való, de az üvegnegatívok vannak a legjobb kondícióban.

Romanee Conti 2011.09.29. 20:50:00

@bácsiszelet: Amikor olvastam amit írtál, az ugrott be, mert nem mozog.
süti beállítások módosítása