HENRI CARTIER-BRESSON Behind the Gare St.Lazare 1932 Paris
Actually, I asked Henri Cartier-Bresson to let me photograph another negative showing two prostitutes in Mexico City. They lean through openings in their crib doors. The print is often published. “Oh, no! No! No! Think of their feelings! They might be grandmothers now. No, no! You can’t publish that,” he replied with intensity that surprised me. Instead, he let me photograph the negative to his most famous photograph. It shows a man leaping into a puddle in Paris. George Fèvre, who prints many of Cartier-Bresson’s pictures, put it out on the light table.
In The Decisive Moment Cartier-Bresson described taking it, “There was a plank fence around some repairs behind Gare St. Lazare. I was peeking through the spaces with my camera at my eye. This is what I saw. The space between the planks was not entirely wide enough for my lens, which is the reason the picture is cut off on the left.”
For safekeeping, the negative was cut from a strip of 35mm film at the start of World War II. Sprocket holes are missing on one side. Possibly the film was manufactured without them—or possibly someone has cut them off. Asked about this, Cartier-Bresson replies, “I swallowed them.”
Igazából, megkérdeztem Henri Cartier-Bresson, hogy hadd fényképet egy másik negatív mutató két prostituáltak Mexikóvárosban. Ezek a karcsú nyílásain keresztül a kiságy ajtók. A nyomtatási gyakran megjelent. "Ó, nem! Nem! Nem!Gondolj az érzéseiket! Lehet, hogy nagyanyáink most. Nem, nem! Nem lehet közzétenni, hogy "ő válaszolt intenzitással, hogy meglepett. Ehelyett hadd fényképet a negatív leghíresebb fényképét. Ez azt mutatja, egy férfi ugrott egy pocsolyába Párizsban. George Fèvre, aki kinyomtatja sok Cartier-Bresson képei, tedd ki a fény asztalra.
A döntő pillanatban Cartier-Bresson le a szedését, "Volt egy deszka kerítés körül néhány javítás mögött Gare St. Lazare. Én less át a tereket a fényképezőgépem a szemem. Ez az, amit láttam. A szóköz a deszkák nem volt teljesen elég széles az én objektív, amely az oka a kép el van vágva a bal oldalon. "
Az adatok biztonsága, a negatív volt vágva egy csík 35mm-es film elején a második világháború. Lánckerék lyukak hiányzik az egyik oldalon. Esetleg a film előállították nélkülük vagy esetleg valaki elveszi tőle a szót. Kérdezte erről, Cartier-Bresson válasz: "Én elnyelte őket."
(Google fordítás)
Utolsó kommentek