Összeségében érezhető, hogy ez még csak a negyedik fotó árverés. Még nem tud olyan komoly anyagot felmutatni, mint a Kamera aukció, ami már a tizenkilencedik volt. Kétszer végignéztem az anyagot, másodszor megjelöltem amiről érdemes írni (volt még, de nem akartam túl hosszú lenni).
Nem értem a fotó műtárgypiac logikáját. Az árverésen Auguste Rosalie Bisson (1826–1900): Porte d’Arras (Porte de Cantimpré) c. képe 120000 euróért kelt el (Daguerreotípia). Ami egy szép kép, nincs vele baj. Anton Josef Trčka (1893–1940) Egon Schiele portréja is kiemelkedő áron kelt el, 60000 euróért. Tudat alatt szerepet játszhatott, hogy ez a kép volt a katalógus címlapján. Bruno Bernard ›Bernard of Hollywood‹ (1911–1987): Marilyn Monroe on the set of ›The Seven Year Itch című ikonikus képe 7200 eurót ért el. Szerintem kimagaslóan a legszebb kép, Elliott Erwitt (* 1928): Okky Offerhaus c. képe, természetesen szubjektív vélemény. Mint Avedon rajongó is azt mondom, ügyes dolog egy kontakt másolatot Richard Avedon (1923–2004): Joni Mitchell for Vogue 720 euróért értékesíteni. Ami meglepett, Josef Sudek (1896–1976): Charles Bridge című képére senki sem licitált 1000 euróért. Akit érdekel részletesen az anyag, itt láthatja. A dolgok relatívak. Ez az árverés, egy Sothebys fotó árveréshez képest meglehetősen marginálisnak tűnhet, de szenzáció volt hogy egy Robert Mapplethorpe kép Magyarországon 4,4 millió forintért kelt el a Biksady Galéria aukcióján ez 16790 euro. Két dolog érdekes, mennyire rossz a weboldal, a másik a reakciók a blogbejegyzésre. Mindkettő szomorúvá tesz.
Utolsó kommentek