A HD-nál is nagyobb felbontást és a 35 milliméteres filmhez nagyon hasonlító hatást nyújtó Red Camerával forgat Soderbergh is. Magyarországon először a Pillangó című drámát veszik fel ezzel a technikával. A legmodernebb filmezési technológiával készült a Pillangók című mozi, amely az első magyar Red kamerával rögzített nagyjátékfilm. Az egy éve kifejlesztett kamerát már olyan rendezők használják, mint Peter Jackson, vagy Steven Soderbergh. “A Red Camera által rögzített anyag képminősége a celluloid alapú filmekével vetekszik, miközben rendkívül költséghatékony is” - mondta el Lóth Balázs, The Garden Film Production Company munkatársa.
Az új fejlesztésű kamera és a hozzá kapcsolódó felszerelés nagyjából 10 millió forintért beszerezhető, ami a hagyományos kameratechnika egyharmadát jelenti - hangsúlyozta Lóth Balázs.
A színmélységtől a felbontásig az egész technológia kiemelkedően magas színvonalú, emellett lehetővé teszi a felvett anyag forgatás közbeni visszanézését, ami hatalmas segítség a stábnak” - emelte ki N. Forgács Gábor, a Pillangók rendezője.
A bemutató szervezői elmondták, hogy a Red Camera nem csupán szebb képeket rögzít, mint az igen elterjedt digitális eljárás, a HD, hanem kezelése is közelebb áll a hagyományos, celluloidalapú filmrögzítő berendezésekéhez, így az operatőröknek könnyebb átállni az új technológiára. A rendszer lényege, hogy a digitális CMOS-szenzor mérete, a többi digitális technikától eltérően, éppen akkora mint a hagyományos, filmezésre használt Super 35-ös kamerák által használt negatív egyetlen képkockája. A rendszer a HD-nál nagyobb felbontásban, akár 4096-szor 2304-es nagyságban is képes rögzíteni.
Szerintem nagyon érdekes rendszer, és ami megdöbbentő, álló képben egy 35x20cm nyomdai minőségű képet képes csinálni. Azt nem tudtam kideríteni ki gyárt objektívet a rendszerhez, de az Angenieux-re, és a Zeissre gyanakszom.
Ami még furcsa, egy Index cikken kívül nem találtam információt a magyar weboldalakon. Akkor itt megtettem. Bővebben itt.
petibétmen 2010.01.03. 10:16:46
optikákat elég sok mindenki gyárt hozzá, az összes pl-mount-al rendelkező filmes optika megteszi (zeiss, panavision, cooke, stb). de egy egy ilyen optika simán kerül 5-6 millió forintba.
egyébként tényleg nem egy rossz kamera mindamellett, h eléggé hisztis, sokszor van vmi baja. olyan mintha windows futna rajta, de komolyan...:)
Romanee Conti 2010.01.03. 20:22:28
metri 2010.12.14. 22:40:01
ráadásul a RED beharangozott EPIC és SCARLET kamerája lehet hogy soha nem készül el. Alulról a dslr, felülről az arri digital, az aaton (talán tavasztól) stb. fogja egyre szorosabb satuba a céget
ráadásul egyre több izgalmas kütyü is megjelenik, mint pl az iconoscop a-camII-je stb
www.ikonoskop.com/dii/
szóval nem csodálkoznék, ha a RED egy evoluciós zsákutca lenne
Romanee Conti 2010.12.14. 22:51:13
a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2010.12.15. 00:10:43
Már az elején az volt, mert túl hamar jött ki és így benne maradt jó pár szoftver hiba. Az első példányok melyek hozzánk bejöttek természetesen ezekből kerültek ki. Ráadásul egy olyan cég hozta be az első ilyen kamerák egyikét amelynek nem a legjobb a neve a szakmában. Sajnos rossz hírük lett RED-eknek a sok lefagyás és egyéb hibák miatt. Én egyszer se választottam. Valahogy nem érintett meg. Ha HD kellett, akkor maradtam a SONY valamelyik típusánál egy jó optikával.