HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2010.04.12. 20:53 Romanee Conti

KK - kedvenc képeim - ElPadre [1]

úgy jó húsz évig (talán 12-13 évesen kezdtem a fotózást) apám ősöreg praktikca super tl-jével fotóztam, manapság megvan már talán 40 éves is a gép, és a becsületére (nomeg az ndk-s mérnöki ipar büszkeségére) szóljon, hogy csak 2007-ben adta meg magát... azóta is vacillálok, hogy kijavíttassam (a filmtovábbító mechanizmusban van valami elakadva, néha viszi, néha nem), mert nagyon jó kis gép volt ez, és persze a szívemhez is nőtt. sosem használtam vakut, állványt is nagyon ritkán, és végig a fotón látható pentaflex-color 2.8/50-es obit (három lencsetag, három!!! imádnivaló oldschool technika) használtam.



(a rend kedvéért egy kb. hasonló korú, 2.0/50mm nikkor ai obival készítettem a képet a mostani d40-esemen, a móka kedvéért f/2.8-al, hiszen a pentaflex obim is ennyit tudott.)

az idő nagy részében fortepan ISO 200/400 36 kockás fekete-fehér filmet lőttem, valahogy (az ára és a képalkotása miatt) az lett a kedvencem. szokásom volt még az utolsó 5-10 évben az is, hogy gyakran a 100-as, 200-as filmet 400-asként fotóztam el, és push hívást kértem utána, mivel imádtam a minél szemcsésebb képeket (hiába, anton corbijn nagy hatással volt rám). gyakran vörös színszűrőt raktam a lencse elé, mivel az a fekete-fehér nappali fényes képeken a kontrasztokat hihetetlenül erőssé tette.

na és akkor a képek:



2002, párizs. életemben először voltam ott, nővéremék vendéglátásában. a bastille-téren volt felállítva egy nagyon szép kis mini-vidámpark, klasszikus, lovacskás ringlispíllel, egy óriáskerékkel és egy ilyen kipörgős körhintával. ezt sikerült lekapnom. nem tudom, miért, de ez a kép azóta is a személyes kedvencem, valahogy megragadt... (sejtésem szerint úgy 1/125-öd mp-el fotózhattam, eléggé szűk rekesszel (erős a mélységélesség), főleg, hogy akkor is egy 200as filmet használtam 400asra pusholva.)



2005, bécs. cimborámék egyik barátnője a császári rózsekertben. azóta tudom, hogy nekem az igazi elhivatottságom a portréfotózás. nem is vette észre, hogy fotózom, és sikerült elkapnom egy nagyon intim pillanatot. technikailag nem tökéletes (az élesség lehetne jobb), de mégis nagyon megmaradt. (talán 1/60ad mp, ronda, borult idő volt, és a bokeh alapján talán f/4. szintén 400ra pusholt 200as film.)

aztán 2007-ben, saint rochelle-ben épp véget ért egy tekercs, kicsit beragadt a visszatekeréskor a film, és utána, mikor befűztem az új tekercset, már nem volt hajlandó továbbítani a filmet... a gépben talán egy rugó, bennem egy világ tört össze.

2009ig egyáltalán nem fotóztam (a mobillal készített fotókat nem számítom annak, és abból is csak keveset csináltam). nem tudtam eldönteni, mi legyen... vegyek egy új filmes gépet (nagyon sokáig irtóztam a digitális gépektől), javíttassam ezt meg... a szívem nagyon a prakticámhoz húzott, elvégre apám is ezzel fotózott, és mivel már nagyon sok ideje nincs köztünk, úgy éreztem, hogy ebben a viharvert gépben (a filmszámláló már '98 környékén elromlott, de az kit érdekel) belőle is van egy darab. máig nem szabadultam meg tőle, és bár kaptam egy nikon f65-öt (jóbarátom kihasználatlanság miatt odaadta), azzal már nem tudtam magam rávenni a fotózásra. túl sok elektronika. az nem én vagyok.

(egyébként ha valaki tud egy jó gépszervízt budapesten, mérsékelt árakkal, írjon egy kommentet. azóta sem adtam fel, hogy a prakticám fog még fotózni.)

aztán eljött 2009 májusa, amikor jóbarátommal elmentünk berlinbe egy hétre, csak élvezni a várost, bicajozni, járkálni, magunkba szívni a hangulatot. ő pedig hozta a frissen (bár használtan) szerzett d40-esét, és odaadta többször is, hogy fotózzak vele én is. tudta, hogy idegenkedem a digitális gépektől, de amikor megláttam, hogy tud full manuális módban működni (a fénymérési segítséget elfogadom, és manapság már az autofokusszal is megbarátkoztam, de más automatikát nem használok azóta sem), megörült a szívem. kipróbáltam. hihetetlen szabadság nyílt meg előttem -- egyből láttam az eredményt, míg régebben mindig ott volt az izgalom a laborba menet, a kontaktra várva, hogy melyik kép hogy sikerült; ez talán hiányzik egy picit, a felfedezés öröme, de sebaj --, és megbarátkoztam a digitális technikával.

júniusban megvettem a saját használt d40-esemet (amiben a beépített vaku nem működik, de ez megint csak kit érdekel), és egy ideig az f65-ös gyári obiját használtam (28-55 f/3.5-5.6 af-d), majd elkezdtem obikat venni (most egy nikkor af-s 18-55 f/3.5-5.6 vr alapobjektívem van (a d60al kezdték ezt kitobiként árulni), van még egy tamron af70-300 f/4-5.6 telezoom (amit ugye a d40 miatt csak manuális tudok használni), egy ősrégi nikkor ai 50/2.0, amit imádok, és egy lensbaby composer 50/2.0, amit szintén). vettem egy múzeumi darab fénymérőt (jó kis ndk-s weimarlux cds-t, még mindig egész megbízhatóan működik), megbarátkoztam a vakuzással is (egy sunpak pz42x, egy sunpak remotelite ii, és egy ősi chinon 900c szolgálnak most, egy hónapja immár rádiós távvezérléssel is), sőt, elmélyültem a világítás- és vakuzástechnikában is, főleg a vakus fényformálásban (ringflash, beauty dish, bounce, stb). összeraktam egy házi portréstúdiót fix fénnyel, szövetháttérrel, és azóta is töretlenül fotózgatok.

egy példa a házistúdiómból, az egyik kedvenc újabb kori portréképem (2009es):



semmi extra, még a képkivágás sem a legjobb, de megint csak van egy megfoghatatlan hangulata, ami nagyon tetszik. (technikai paraméterek: nikon d40, raw mód, 1/80ad záridő, mini beauty dish+méhsejt a sunpak fővakun, lensbaby composer obi f2.8-on, teljesen kézi beállítás.)

a jövő? gyűjtök a d90-esre, 18-105 f/3.5-5.6 kitobival (gondolkoztam egy 2.8-as 18-50-es sigmán ehelyett, de be kell lássam, a sigma egyszerűen nem tud elég egyenletesen éles obit csinálni nikonhoz), várom a postában a digital grey kard-omat (és a digital kolor kard-omat), filózok, hogy 
mikor vehetnék egy samyang 8mm/3.5-ös ultranagylátószögűt (megint csak 
teljesen manuális obi), és várom az újabb kihívásokat, alkalmakat.

aki esetleg részletesebben szeretne megismerkedni fotós munkásságommal, várom őt szeretettel a http://picasaweb.google.com/subpardaemon/ címen.


köszönöm a figyelmet.
ElPadre 

9 komment

Címkék: kk kedvenc képek


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Romanee Conti 2010.04.12. 21:08:30

Köszönöm az elsőt, és a türelmet, és elnézést, ma is sikerült 14 órát dolgoznom, igen intenzíven:)

what a bad fox 2010.04.12. 21:47:19

Huha, ez elég alapos felkészítés a további képek nézegetéséhez! Szép összeszedett post lett.

Romanee Conti 2010.04.12. 22:14:52

És a Pentaflex-color 2.8/50 ráugrok, nem semmi!

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.04.13. 08:30:33

köszönjük a részletes leírást és a képeket.
az óriáskerekes képed nagyon tetszik.
a házi műtermed miatt meg egy kicsit irigyellek is ;)

iGunner 2010.04.13. 11:08:41

Koszi a kepeket, s a kapcsolodo irast is. Szamomra az elso kep a leg-leg! Javitas kapcsan esetleg tudok valakit, aki segithet...

ElPadre 2010.04.13. 13:20:47

köszi a pozitív visszajelzéseket. :) gunner, ne tartsd vissza magad, ha tudsz valakit, szeretném újra működőképesnek tudni a gépemet. :)

(bezzeg ha lenne digitális film, ld. a másik cikkemet, pont ez a filmtovábbítási hiba nem számítana...)

ElPadre 2010.04.13. 13:22:30

ha gondoljátok, valamikor csinálhatok leírást (képekkel) a házi műtermemről is, mivel röhejesen olcsón tudtam összehozni (az más kérdés, hogy még nem is tökéletes).

iGunner 2010.04.13. 16:57:01

ElPadre dobjal egy mailt a morocz kukac mailbox.hu -ra es adok egy nevet/telefonszamot!

ElPadre 2010.04.19. 09:25:21

@iGunner: mail ment még a hétvégén, megkaptad?
süti beállítások módosítása