A képet ötvenegy éve, 1960. március 5-én készítette Alberto Korda Havannában, a La Coubre nevű hajó felrobbanásának áldozatainak emlékére rendezett gyűlésen. Csak néhány kissebb publikációban jelent meg, a kép hét éven keresztül viszonylag ismeretlen maradt. Egy ír művész, Jim Fitzpatrick, aki a holland anarchista csoporttól kapott egy másolatot, ebből készítette el festményét, ami a popkultúra ikonja lett, miután CHE meghalt. Minden generáció valamilyen módon feldolgozza, profi és amatőr művészek, streetartosok, festők, grafikusok. Kubában a mai napig látható plakátokon, emlékművön, érmén, pénzen. Mára beégett az emberek gondolkozásába, ez valóban egy ikonikus kép. Talán a legikonikusabb.
Alberto Korda, és az eredeti negatív
Jim Fitzpatrick, és a festmény
gromek7 2011.03.05. 11:20:08
pobeda 2011.03.05. 14:30:02
:(
Romanee Conti 2011.03.05. 18:17:06
finalNmbr 2011.03.06. 10:24:09
nemstatikus 2011.03.06. 10:34:19
Miért is?
Kalmár 2011.03.06. 10:36:25
Szégyen.
Pont az ilyen érzéketlen köcsögök miatt kell szigorúbb média törvény.
A fél családomat kiírtották ezek a tetvek. Te meg itt örömködsz????
Remélem példát statuálnak rajtad.
Romanee Conti 2011.03.06. 10:41:29
Disznó Úr 2011.03.06. 10:43:58
This_is_Sparta (törölt) 2011.03.06. 10:48:10
moncayo 2011.03.06. 10:51:29
nemstatikus 2011.03.06. 10:51:40
oszkar00 2011.03.06. 10:51:43
egy nik a sok közül 2011.03.06. 10:51:56
52 lesz.
ki nem szarja le.
emem 2011.03.06. 10:52:45
oszkar00 2011.03.06. 10:52:58
finalNmbr 2011.03.06. 10:53:11
oszkar00 2011.03.06. 10:54:36
Hefe 2011.03.06. 10:56:04
Hefe 2011.03.06. 10:57:09
a mostani kormany meg a csaladod masik felet irtja ki eppen.
finalNmbr 2011.03.06. 10:59:42
nemstatikus 2011.03.06. 11:01:07
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.06. 11:02:00
Hefe 2011.03.06. 11:04:13
"Amellett a tiltott önkényuralmi jelkép "bemutatását" is kimeríti (illetve a közösség elleni izgatást is, ahogy látod a kommentekben..)"
valo igaz, az oreg csegenek nem kellett volna Heinekent rajzolni a kezebe.
Jobb lenne ha elolvasnad a blogba irt cikket, akkor tudnad legalabb hogy mirol szol.
Romanee Conti 2011.03.06. 11:04:40
Romanee Conti 2011.03.06. 11:05:20
finalNmbr 2011.03.06. 11:08:17
Hefe 2011.03.06. 11:08:21
nagyon nehez lenne olyan eszmet talalni (a konnyebb erthetoseg kedveert kezdjuk mondjuk a keresztenyseggel), ami nem irtott volna ki jo par millio embert. Ehhez kepest...
Hefe 2011.03.06. 11:09:12
hat igen, az Sz-T tisztek nehezen mondanak le kedvenc elfoglaltsagukrol...
nemstatikus 2011.03.06. 11:09:25
Hefe 2011.03.06. 11:11:37
mondtam en, hogy a Heineken a hibas...
Romanee Conti 2011.03.06. 11:11:50
TiZ 2011.03.06. 11:12:02
Az milyen durva lenne, ha a képen Ernesto Che Guevara Heineken sört inna. :-)))
Vkat118 2011.03.06. 11:13:38
Hefe 2011.03.06. 11:13:55
vagy eppen USA-zaszlot lengetne 50 csillaggal...
TiZ 2011.03.06. 11:13:57
finalNmbr 2011.03.06. 11:14:34
"Hivatalosan is elnézést kért szerdán a Sony Music szórakoztatóipari cég és a Kashidan japán rockbanda, amiért a zenészek "náci uniformisra emlékeztető egyenruhában" léptek fel az MTV egyik műsorában."
érted? zsidókat sérti, bazdmeg. engem és halott rokonaim emlékét pedig ez sérti.. mégha művészeti céllal is van kint
Romanee Conti 2011.03.06. 11:15:50
TiZ 2011.03.06. 11:16:15
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 11:16:21
inphoto.blog.hu/2010/12/19/ikon_guevara_kep_4
Hefe 2011.03.06. 11:17:11
szerintem igyal meg egy Heinekent, aztan elmulik...
finalNmbr 2011.03.06. 11:18:40
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 11:20:07
nemstatikus 2011.03.06. 11:20:45
Ezen az oldalon bőven van vörös csillag.
Ők is érezték, hogy ez ciki, ezért beleírták a cikkbe, hogy:
"...1993-ban Magyarországon törvénnyel tiltották be a vörös csillag használatát, az ismeretterjesztő és művészeti használata azonban megengedett."
Továbbá:
"Az önkényuralmi jelkép betiltásával azonban nincs összhangban, hogy a magyar bíróság – korábbi ítéletét megváltoztatva – 2009-ben felmentette... ....az Emberi Jogok Európai Bírósága 2008. július 8-án hozott döntésében kimondta: a magyar bíróság korábbi ítélete miatt sérült a szabad véleménynyilvánításhoz való joga."
Alapvető Emberi Jog 2011.03.06. 11:21:37
Ööö... Pl. Szent István?? :-)))
algi 2011.03.06. 11:22:01
Mikrobi 2011.03.06. 11:22:28
moncayo 2011.03.06. 11:23:23
1./Be ne pisilj
2./Csak türelmes lányokkal kezdj
algi 2011.03.06. 11:23:39
cambridge.on 2011.03.06. 11:24:40
az iskolások füzetborítóin volt ez a kép látható.
Time magazine named him one of the 100 most influential people of the 20th century, while an Alberto Korda photograph of him entitled Guerrillero Heroico (shown), was declared "the most famous photograph in the world."
A felvétel a világ leghíresebb képének lett nyilvánítva.
@Steve_Jobs: pénzt is kapsz érte?
Így meglehet az egymillió új munkahely.
moncayo 2011.03.06. 11:25:21
Ugyan már..
Hefe 2011.03.06. 11:25:40
OK. Tudod, szinte mindenki csaladja szenvedett pl. a komenizmus alatt kis hazankban. A csaladombol peldaul senki nem volt hajlando belepni a partba. Ha eltel mar vagy 40 eve akkor tudod hogy ez milyen kovetkezmenyekkel jart.
Azonban ez a blog nem politikai blog, es semmifele ordas eszmet nem istenit. Ennek megfelelolen nyugisabban kellene kezelned a dolgokat.
nemstatikus 2011.03.06. 11:26:11
Én ezt nem értem.
Romanee Conti 2011.03.06. 11:27:39
algi 2011.03.06. 11:28:29
Érdekes, hogy vannak olyan kalandorok, akik mindig mindenhol forradalmat akarnak, csak harc legyen. Akkoriban a kommunizmust vette fel az, aki harcolni akart a rendszer ellen, amikor kitört a dél-szláv háború, akkor ott nyomultak ezek, ma meg az iszlámot veszik fel.
moncayo 2011.03.06. 11:28:50
Hefe 2011.03.06. 11:29:42
azert mert nala nagyobb nepirto keves elt kis hazankban az elmult 1100 evben.
A Koppany elleni haborujat a korabeli kronikak a nemetek es a magyarok harcanak irtak le. Vajon miert is?
cambridge.on 2011.03.06. 11:30:22
en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Korda
nemstatikus 2011.03.06. 11:30:29
FotelTroll 2011.03.06. 11:30:44
Che Guevara nemzeti hos tobb orszagban is, hiszen mindig a forradalmarok oldalara allt. Harcolt tobbek kozott az apartheid ellen is.
Ez nem mondhato el sem Sztalinrol sem pedig Hitlerrol, szoval ne huzzunk mar parhuzamot.
Ezen kivul ha jol tudom Berlinben vagy hol nemreg nyitottak egy Hitler kiallitast, es senki sem zaratta be. Nem eltettek Hitlert, ahogy ez a post sem elteti Che-t. Tenyeket kozol, amivel szerintem nincs baj.
Ezen kivul ne tomeggyilkosozzunk mar le egy partizant, mert ostobanak tununk. Meg akkor is ha a nyilas csaladtagjaidat a komcsik ritkitottak. Mondjuk gondolom vaj lehetett a fejukon, de ez mar masik tema. Bezzeg gondolom szabadsagot butahazinak aki a szemetekben a nagy forradalmar meg hazafi, ugye!?
Hat a nagy lofaszt, kedves hoborgoim.
Ezen kivul TENY, hogy ez a kep ikonna valt SZABADSAGHARCOS mivolta miatt, nem pedig a komcsisagat unnepli senki. Ha nem tetszik, ne tedd ki a faladra, ne vegyel fel polot.
Viszont itt meg ne nyuszitsel, foleg hogy Che-nek koze nem volt a rokonaidhoz, o nem itthon tenykedett. Ha meg tevolegesen O volt, aki lelotte oket, akkor vagy az o szemeben arulo gerillak voltak vagy pedig tenyleges bunozok, mert Che nem tomeggyilkos volt, errol mar le kene kattanni. Esetleg egy terrorista, de a ketto kozott eg es fold a kulonbseg. NEM a terrorista mivolta miatt szeretik az emberek, hanem mert kiallt a szegenyek mellett es a forradalmakban vett reszt.
Nekunk is van most ilyen emberunk, Boliviaban meg is oltek szegenyt. Inkabb ot kene felszentelni, attol fuggetlenul, hogy melyik oldalon harcolt. VELE vonjal parhuzamot, o is egy szabadsagharcos. Akkor talan megerted, mi is jarthatott Guevara fejeben. Nem kene a komcsi mivolta miatt begozolni, mint egy barom. O azert volt komcsi, mert akkor epp komcsi forradalom volt Del-Amerikaban. De pl. Del-Afrikaban nem azert harcolt, mert komcsi volt, hanem mert az elnyomo rendszer nem tetszett neki. Ezt kene latni, nem a voros kodot.
nemstatikus 2011.03.06. 11:33:06
moncayo 2011.03.06. 11:34:20
nemstatikus 2011.03.06. 11:36:24
:)
ddance 2011.03.06. 11:41:51
Hihetetlen, hogy ilyen pólókba mászkálnak egyesek az utcákon. Bezzeg ha hitleres póló lenne rajtuk, azon megbotránkoznának az emberek.
Hefe 2011.03.06. 11:42:55
jo voltam annak idejen tortenelembol, igy aztan emlekszem, hogy egy egyszeru hatalmi harc lett felnagyitva a "keresztenyseg" es "poganysag" kuzdelmeve, holott csak annyi tortent, hogy Szent Istvan ugy dontott, hogy az addigi oroklesi rendet megvaltoztatja, mert igy ove lehetett a hatalom (ami nem az ove lett volna a szokasjog alapjan).
A tortenelmet mindig a gyoztesek irjak, es mar annak idejen is jol oroltek a propagandamalmok...
algi 2011.03.06. 11:43:18
@nemstatikus: A kommunizmus bűneiről szóló megjegyzésemet vedd úgy, hogy a jobb oldali paradigmában fogalmaztam meg! Úgy mást jelentenek a szavak.
2011.03.06. 11:43:58
algi 2011.03.06. 11:44:14
Hefe 2011.03.06. 11:45:03
algi 2011.03.06. 11:46:56
nemstatikus 2011.03.06. 11:47:29
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 11:50:01
De mindegy, te tudod, hogyan szerkeszted a blogodat. Nekem csak azért tűnt fel, mert a (talán) első erről a képről szóló posztra határozottan emlékszem: a cikkben ugyanis nem nevezted meg a híres kép fotósát (csak azt, aki felhasználta), azt én tettem meg egy hsz-ban. De ezt a posztot nem találom...
Kalmár 2011.03.06. 11:50:10
Rájuk is szégyen, hogy nem tisztelik a fél világ baját.
Rocky 2011.03.06. 11:53:02
hitler,sztalin, che, mussolini, fidel, kadafi, pol-pot, ceausescu stb. egy kutya!
gyilkos, szélsőséges diktátorok!
NA YA! 2011.03.06. 11:54:17
De készült, több is, a teljesség igénye nélkül itt van egy:
www.auschwitz.dk/hess.htm
Kalmár 2011.03.06. 11:54:43
Ez a béna bujtatott komcsi propaganda olyan átlátszó, mint a tükör.
Szerinted hagynák, hogy az eu parlamentben legyen egy kiállítás a náci művekről? (persze szigorúan kultúrtörténeti okokból)
Ne értetlenkedj.
Ennek a gyilkosnak, kultuszt építettek, te meg propagálod.
Engem meg rohadtul zavar.
Le is oltottam már pár hülye csicskát aki ilyen pólóban feszít.
Jobb nem elém kerülni ilyenben.
Kalmár 2011.03.06. 11:56:50
Gondolkozni szoktál?
Kalmár 2011.03.06. 11:57:45
Romanee Conti 2011.03.06. 11:57:48
nemstatikus 2011.03.06. 11:59:21
Rocky 2011.03.06. 11:59:59
* The Cuban Revolution : Years of Promise (2005) Teo A. Babun és Victor Andres Triay, 57. oldal
BRAVÓ!
Rocky 2011.03.06. 12:01:32
forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara
ifjabb Hábetler János 2011.03.06. 12:02:05
És az, hogy egy polgárháborúban (mindenki által elismerten zsarnoki rezsim ellen) hadseregparancsnokként harcolt, és rendet tartott...?
nemstatikus 2011.03.06. 12:03:42
Mystes 2011.03.06. 12:06:18
Nálunk Che Guevara emlegetése nem hat jól, még akkor sem, ha csak a fotójáról van szó. Ennek oka, hogy mi ezt az eszmekört és gyakorlatot eléggé megszenvedtük. Jellemző módon a popikonná való felfuttatását olyan, általában hobbianarchista/maoista/trockista nyugatiak végezték, akiknek ez buli. Nekünk nem az. Nekünk az lenne, ha mondjuk Pákh Tibor nemzetközi sztárolásával foglalkoznátok, amit nem tesztek. Pedig a világ többet nyerne általa, mert követendőbb példa lehetne. Így viszont közvetve megint csak belesimultok a nemzetközi hülyeségbe. Mi közünk nekünk ehhez? Sőt. Üdv: Zoli
2011.03.06. 12:06:52
KopaszMercis 2011.03.06. 12:09:24
Igen, a fel magyar zsido brigad itt lihegne ha hitlerrol lenne a foto, igy meg azok a buzik lihegnek itt, akik ugyanolyan fontoskodo onostorozo majomfaszok, mint a zsidok, csak eppen a jelenlegi elnyomoinkat szavaztak be folenk..
Mitol vagy jobb tehat, mint a budos zsidok? Ugyanugy vernyakolsz nyafogsz es jatszod el a hattyu halalat, azert mert par nyamvadt embereletet kovetelet ez vagy az a 20. szazadban? Vagy ha a masik tabor hisztizik a sajat jelentektelen halottjaik miatt, akkor az gaz, de ha te vered a nyalad, hogy "jajj a csaladom bruhaha" az nem gaz? Mond neked hany merced van? Csak hogy tisztazzuk...
Amugy a fenykep valoban ikonikus, nem reg jartam kubaban es mindenhol MINDENHOL ott van, iszonyatos csegevara kulturajuk van. A jo a kepben az, hogy arra emlekeztet, hogy vannak meg orszagok a vilagban, ahol kevesbbe szelsoseges kommunizmus is mukodik, mint amit itt csinalnank nekunk a fideszes testvirek... :)
oszkar00 2011.03.06. 12:11:58
Kalmár 2011.03.06. 12:12:39
Rémlik olyan ország ahol a komcsi forradalom jobb életet hozott és emiatt a szívükbe zárták ezt a mészárost??
Eszem megáll.
Kuba, Korea, Vietnam, mind-mind sikersztori.
Vagy nem?
moncayo 2011.03.06. 12:13:03
Igen, Dániában nem volt kommunizmus, de a dánok, finnek (csupa pici ország) a 18/19.- századi szegénységből jutott valamire, (mint az anno mélyszegény Spanyolország is), mig mi magyarok otthon vagy száz éve csak szánkázunk lefele, kormányok ide, kormányok oda.
A fejekben van nagy baj. Nagyon nagy baj.
nemstatikus 2011.03.06. 12:16:13
oszkar00 2011.03.06. 12:16:40
Romanee Conti 2011.03.06. 12:18:04
moncayo 2011.03.06. 12:20:58
Kalmár 2011.03.06. 12:21:00
Őket nem nyomorította meg egy ilyen otromba eszme, úgy könnyű valamiféle homályos romantikával nézni ezt a szemetet.
Kis ember 2011.03.06. 12:22:18
Szerencsére Che Guevarát meg nem a posztolók minősítik, hanem a tettei.
Mystes 2011.03.06. 12:24:36
Kalmár 2011.03.06. 12:25:14
Még mindig nem írtál példát a komcsi forradalom jótékony hatásairól.
"Akár mi is lett ezen forradalmak vagy zendülések végkimenetele, az országot örökre megváltoztatták. Ha csak egy kicsit is javult az ott élők helyzete, Quevara-t örökre a szívükbe zárták"
Erre válaszoltam. Nem tudok olyat ahol javult.
Azért te is válaszolhatsz.
NA YA! 2011.03.06. 12:26:27
Hát igen, mint, ahogyan Chet is egy kommunista baromnak tartom, de azért nem volt egy náci tömeggyilkos! Csak arra akartam rávilágítani, hogy a Hess&Che párhuzam téves! Hess&Molotov, az már találóbb.
KopaszMercis 2011.03.06. 12:26:56
Az a baj, hogy azt nem erti meg senki pl kubaval kapcsolatban, hogy az onmagaban, hogy ott nem ehezik senki mar fantasztikus. Korbe lehet nezni pl haitin ami alig par kilometerre van kubatol.
Amugy ha 20. szazadi kommunizmus akkora buko, akkor most miert tapsikolunk, amikor a viktor azt hozza eppen vissza?
Amugy igen, valaki bebandukolna mondjuk new york-ban a whole foodsba, meg itthon ha egyaltalan letezne olyan bolt, ahol egeszseges kajakat lehetne kapni, es rogton azt hinne, hogy meg sem szunt a vasfuggony.
Kalmár 2011.03.06. 12:27:19
Értem én, hogy téged nem zavarna.
Persze úgy könnyű nagyvonalúskodni, hogy véletlenül sem nem ír címlapon senki olyasmiről.
Nyilván merő véletlen, nem egyoldalú, érzéketlen taplóság.
captain morgan 2011.03.06. 12:28:44
Ha egy országot normálisan kormányoznak, tehát az emberek normális, kiszámítható életet élhetnek, ott az emberek álatalában csak legyintenek arra néhány hülye hőzöngőre, aki ilyen-olyan jelképek alatt handabandázik.
Romanee Conti 2011.03.06. 12:31:03
inphoto.blog.hu/2010/12/27/junius_14_margaret_bourke_whit
wladekegy (törölt) 2011.03.06. 12:31:24
Veder1 2011.03.06. 12:31:29
-bmeg, nagy az Isten állatkertje-
captain morgan 2011.03.06. 12:32:35
500 forintért vettem pár éve a szabadkai piacon. Volt Tito elvtárs képével is, meg Titos falióra, de azért láncos kutyát még se kéne....
wladekegy (törölt) 2011.03.06. 12:34:23
ifjabb Hábetler János 2011.03.06. 12:37:45
KopaszMercis 2011.03.06. 12:38:34
Igen, a sok hozongo betiltast kialto kommunista elvtars nem bir elszakadni a regi rendszer betiltas kulturajatol :)
Romanee Conti 2011.03.06. 12:41:26
we 2011.03.06. 12:42:17
Az volt már hogy ezért tart itt az ország?
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 12:47:32
Mystes 2011.03.06. 12:53:55
Köszönöm a képet. Ez ikonikus, és sokkal szimpatikusabb, mint a feszítő Che Guevara. Ő miért nem kerül a magyar fiatalok pólójára? Pl Pákh Tibor fénykép miért nem kerül a magyar fiatalok pólójára? Gandhi miért nem kerül rá a finn füzetekre? A brit füzetekről már nem is beszélek :) Nagy lenne a pakisztán ellenkezés?
MÁS: emlegetitek a whole foods-ot. Nem tudom, hogy mi lenne az a hatalmas újdonság, amit az amerikaiak letettek a gasztronómia asztalára, de nagyon érdekelne, ha elárulnátok. Mi az, amit ott lehet kapni, de itt nincs? Kérdezem ezt arra való tekintettel, hogy ők azért nem az étkezi kultúrájukról híresek...
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 12:55:51
Az időpont-kérdés meg egyszerű: nem vonok semmit sem kétségbe, nézd meg ezen a linken a bejegyzés közlésének dátumát, ugyanis az előbb innen másoltam: inphoto.blog.hu/2010/12/19/ikon_guevara_kep_4
Én csak azt írtam le, amit látok. Lehet, hogy te ezt legelőször egy éve publikáltad (és azóta többször), de én ezt találtam most.
Csak hogy tisztázzuk: én azt furcsállom, hogy miért kell egy blogba _ugyanazt_ a bejegyzést egynél többször közölni? Számomra egy blog ugyanis egy napló, tehát ahogy telik az idő, úgy változik a tartalom.
Mindettől függetlenül ez a te blogod, ha te leközölsz egy cikket többször (gondolom, a kattintásszám miatt), akkor tedd. Ettől még boldogan fogok élni. Meg, remélem, te is.
domi007 2011.03.06. 13:12:52
Uramatyám! Két s-el?
freebiker 2011.03.06. 13:16:45
Szabadságharcos volt az Aradi 13. pl. Ez a kis komcsi mocsok még véletlenül sem az.
Jofiu 2011.03.06. 13:26:50
Csak sajna manapsag latszolag - ahogy en lattam - gagyiva sullyedt. Ha kicsit is komolyan gondolnek valamit amiert Che kiallt, es valamivel reprezentalni akarnam, akkor meg veletlenul se ezt a kepet valassztanam manapsag.
Mennyire kepviseli Che-t, azt amiert, es azt ami ellen kuzdott, a sok joltaplalt nyugati kanapeforradalmar tinedzser. Onmaga karikatujava silanyitjak a kepet, mikor Che-s bogrebol isszak a reggeli kakaot. El tudom kepzelni, hogy rosszul esne neki amit latna, kik azok akik koreben nepszeru, es hogyan, es kik azok akik uzletet csinalnak belole.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.03.06. 13:28:11
Melchi Zadok 2011.03.06. 13:31:28
menj csak mószerolni, az is afféle magyar komcsi szokás.
undorodom a fajtádtól...
Mystes 2011.03.06. 13:34:26
"Kétségtelenül híres kép." És, vajon miért? Mert ez egy heroikus fotó. Egy olyan fotó, amiben "az eszme" van benne. Egy olyan fotó, ahol Guevara sokkal emberibb, nem tud/na ikonikussá válni. Lásd: fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Chedriving.jpg
Ja, és persze olyan kép sem, ahol Guevara esetleg kellemetlen oldaláról mutatkozik meg. Olyan fotó meg nincs is! :)
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:37:31
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:39:04
II. János Pál? A szenilis öregember szövege nem igazán mérvadó. S még egy bizonyíték, hogy a római pápa tévedhetetlenségének a dogmája hülyeség.
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:43:37
Nem, kubai.
De a magyar származású Korda Sándor filmrendező volt a kedvence, s miatta vette fel a nevét művészi névként. Egyébként az igazi neve Alberto Gutiérrez.
biborka313 2011.03.06. 13:45:38
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:46:45
Nincs erre szükség, a német neonáci fiatalok is nagyon kedvelik a Che-pólót, ők ugyanis nem a kommunistát látják benne, hanem a zsidó kapitalizmus és az amerikai imperializmus elleni lázadót. Ez nem vicc.
Szerintem még 10-15 év és magyar újnyilas seggfejek is Che-pólóban fognak árpádrongyokat lengetve zsidózni.
Romanee Conti 2011.03.06. 13:54:48
Mystes 2011.03.06. 13:54:59
Mystes 2011.03.06. 14:02:48
II. János Pál szerint érdemes ember Che? Jean-Paul Sartre szerint meg "a legemberibb ember", akivel találkozott abban a században. No comment. Több okból is: egyrészt akkor hogyan hozzuk össze a pápizmust a marxizmussal? Akkor már Romero érseket becsüljük többre szerintem, akit az oltárnál lőttek le, viszont ő nem alapított kényszermunka- és átnevelőtáborokat. Romerot akkor miért nem szereti annyira a pápa? Másrészt, ugyanennek a Sartre-nak nem sok jó szava volt az egykorú magyar 56-ról. Ott nem talált "emberi embereket"?
oszkar00 2011.03.06. 14:11:13
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 14:27:10
II. János Pál egy ember, mondott sok mindent, jót is, rosszat is. Ennyi az egész.
Én értem, hogy miért dicsérte Che Guevarát, ezzel akarta megvenni a nagyobb szabadságot a kubai katolikusoknak, s végülis ezt sikerült is elérni, valóban csökkent a Börtönszigeten az ateista nyomás. Azonban nem hiszem, hogy eg jó cél jogossá tenné bármilyen eszköz alkalmazását.
baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.06. 14:29:51
nemstatikus 2011.03.06. 14:39:08
nemstatikus 2011.03.06. 14:41:01
sting66 2011.03.06. 14:44:14
Leni Riefenstahlról is vannak filmes körökben posztolgatások, cikkezések, márpedig ő nem gyerekfilmeket forgatott. Ez meg egy szimpla fotó, nem az a lényeg, kit ábrázol...
taxi546 2011.03.06. 14:47:11
Nyugi! Lesz Viktoros póló is, meg fülkés is:)
biborka313 2011.03.06. 14:52:41
Mystes 2011.03.06. 15:02:27
Korda never received a penny. For one reason only - Cuba had not signed the Berne Convention. Fidel Castro described the protection of intellectual property as imperialistic "bullshit".
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 15:07:19
Így igaz. Kubában nagyon olcsón lehetett venni amerikai könyveket.
Pl. a kubai állami könyvkiadó kiadja egy az egyben a legkülönbözőbb külföldi tankönyveket. Pl. Webster-szótár: identikus az eredetivel, az egyetlen különbség, hogy az első oldalon van egy kis szöveg alul: "Forradalmi kiadás - Havanna, Kuba". Persze a papír és a nyomtatás minősége jóval rosszabb az eredetinel, de ez elhanyagolható szempont, amikor egy ilyen szótar egy fagylalt árába kerül.
Kis ember 2011.03.06. 15:54:50
Sokat érnek az ilyen vélemények, mondhatom.
baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.06. 15:58:47
Jofiu 2011.03.06. 16:17:19
Es ezen kivul ezt kaptak fel. Kesz.
manes 2011.03.06. 16:33:28
Kis ember 2011.03.06. 16:36:19
" Az állatok, mint a veréb,
erre-arra felfülelnek,
s ha az egész nem felel meg,
kicsipkedik az igazság nekik tetsző felét"
manes 2011.03.06. 16:40:42
Kis ember 2011.03.06. 16:44:36
Látod, nem érted az idézetet. Ez az igazság egyik fele. Az amelyik neked tetszik.
záporjózsi 2011.03.06. 16:51:23
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 17:26:35
Ez így nem igaz. Che a második ember volt Kubában a hatalomban. Ő végeztetett ki sok embert és ő folytatta volna ezt, azaz nem őt végezték volna ki.
Fidel azért küldte el a fenébe, mert gyakorlatilag az egész kubai gazdaságot tönkretette, ugyanis Che volt a kubai pénzügy és gazdaság elsőszámú embere és gyakorlatilag az egyszemélyi döntéshozó e területen.
Che valójában a legradikálisabb volt a kubai vezetésben. Legvadabb ötleteit - a pénz megszüntetése és az állami rabszolgaság bevezetése - Fidel végül leállította, majd Fidel bevezette a hagyományos szovjet kommunizmust Kubában.
Che ötleteit később Kambodzsában próbálták ki, 1975-1979 között, Pol Pot nagy Che-rajongó volt. Az eredmény ismert: a világ arányaiban legnagyobb népírtása történt.
Vicces, de végülis ehhez képest Fidel és a szovjet kommunizmus demokráciának és jólétnek tűnnek...
Mystes 2011.03.06. 18:38:59
Mystes 2011.03.06. 19:16:16
Mystes 2011.03.06. 19:18:06
oszkar00 2011.03.06. 19:32:40
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 19:38:58
Igen, ez a veszélyesebb eset. Amikor valaki csak a zsebére dolgozik, az csak akkor öl embereket, ha nagyon veszélyeztetik a hatalmát, egyébként nem teszi ezt. Tömeges emberöléshez viszont tiszta hit kell valamely eszmében.
A kommunizmus akkor volt valamilyen módon élhetővé, amikor kihalt Lenin és Sztálin és nemzedékük, ők ugyanis még nagyon hittek a kommunista eszmében, így sok embert is öltek. Sztálin halálával a helyzet normalizálódott, megszüntek a tömeges emberirtások, csak a nagyon "akadáskodókat" kapcsolták már le, s őket is inkább börtönbe, elmegyógyintézetbe küldték a kivégzés helyett.
Amikor megkérdezik, hogy mit szeretek jobban, egy hithű kommunistát vagy egy korrupt kommunistát, két kézzel az utóbbira szavazok.
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 19:40:41
Oké.
Mystes 2011.03.06. 20:33:12
Amikor valamiben hiszünk, legyen az kommunizmus, nemzetiszocializmus, keresztyénség, judaizmus vagy a francia forradalom, akkor annak a halálhoz valami köze van. Ez ugyanis a komolyság mércéje. Ugyanakkor, itt, ezen az intenzitáson lehet tévedni a legnagyobbat. Ezért, nagyon vigyázni kell, hogy ha már komoly dolgokba ártjuk magunkat, akkor inkább az áldozatok legyünk, mint feláldozók. Inkább Popielusko atya, mint annak gyilkosai. A parancs így hangzik: "Legyetek szelídek..." Ennek a parancsnak nem tett eleget Guevara. Ezért: hiába akart jót, ha azt nem jól akarta.
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 20:39:16
Én nem a módszereit kritizálom elsősorban, hanem a céljait.
Nekem a fő bajom a kommunizmussal nem annak módszerei, hanem az alapgondolat és a kitűzött célok.
Mystes 2011.03.06. 21:02:50
A kommunizmus bűne, hogy transzcendens célokat immanens módon akart megvalósítani.
Mystes 2011.03.06. 21:04:08
www.pix.dk/korda2.htm
Mystes 2011.03.06. 21:16:46
1., Az egyik szerint (gyáván) könyörgött az életéért.
2., A másik szerint provokatívan (bátran) szólt kivégzőjéhez.
Egyik sem jó! És, egyáltalán nem az a fontos, hogy hogyan is volt valójában, hanem az, hogy "jó variáció" nem maradt fenn... A jó halál ugyanis olyan, mint Szókratészé vagy Jézusé. Aminek a tartalma: meghalok ugyan az eszméért, a hitért, amit életemben képviseltem, de inkább azt kívánom, hogy múljék el tőlem a pohár. Nem kívánom a mártíromságot, de nem is keresem. Nos, Guevara nem ilyen volt. És, ez mindent elmond.
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 21:21:02
Végülis nem könyörgött, hanem magabiztosan kijelentette, hogy élve többet ér, így nem érdemes őt megölni. Elszámolta magát: túl veszélyes volt ahhoz, hogy életben hagyják, így inkább vállalták a mártírrá változtatás opciót.
Mystes 2011.03.06. 21:43:04
Ez sem jó egyébként. Sem életben hagyni, sem megölni nem kellett volna. Bármelyiket választják, problémás. Ez is mutatja, hogy rossz életre csak rossz halál lehet a válasz. Ha valaki egész életében rossz választásokat csinál, akkor miért éppen a halála lehetne jó (pillanat)? Nyilván, az is téves (tévedés) lesz. Márpedig: nincs nagyobb baj az életben, mint ennyire félreismerni azt! Röviden: Guevara így is, úgy is menthetetlen (volt). Teljesen mindegy, mit csinálnak vele.
marykutya2 2011.03.06. 21:55:04
marykutya2 2011.03.06. 22:01:44
Ázsiába is megölni-felkoncolni az összes rohadt agressziv buddhista szerzetest is /templomaikat természetesen a földbe döngölni a svasztika miatt .
De mindezt kedvesem sürgösen még az elektrosokk
terápia elött !
A szólásszabadság ügyében talán be kéne látni, hogy Voltaire-nek volt igaza, amikor azt írta Rousseau-nak:" Egyetlen szavával sem értek egyet, de minden erőmmel küzdeni fogok azért, hogy elmondhassa, amit gondol."
marykutya2 2011.03.06. 22:22:25
marykutya2 2011.03.06. 22:48:11
old-photos.blogspot.com/2011/03/william-t-anderson.html
Mystes 2011.03.06. 22:49:04
Ezt kikérem magamnak!
Üdv :)
Che Guevara
Mystes 2011.03.06. 23:35:59
Látom, a provokáció megy ezerrel! Pedig, nem hiszem, hogy nem látjátok, hogy ahol az ötágú csillag nem aratott, ott érzéketlenek rá. Ahol meg aratott, ott háklisak vagyunk rá.
marykutya2 2011.11.06. 00:42:37
Viva forever Heynekem !