HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) Fotólexikon (2) fotólexikon (8) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.11.05. 20:03 Romanee Conti

Ikon - 51 éves a Guevara kép [4]

A képet ötvenegy éve, 1960. március 5-én készítette Alberto Korda Havannában, a La Coubre nevű hajó felrobbanásának áldozatainak emlékére rendezett gyűlésen. Csak néhány kissebb publikációban jelent meg, a kép hét éven keresztül viszonylag ismeretlen maradt. Egy ír művész, Jim Fitzpatrick, aki a holland anarchista csoporttól kapott egy másolatot, ebből készítette el festményét, ami a popkultúra ikonja lett, miután CHE meghalt. Minden generáció valamilyen módon feldolgozza, profi és amatőr művészek, streetartosok, festők, grafikusok. Kubában a mai napig látható plakátokon, emlékművön, érmén, pénzen. Mára beégett az emberek gondolkozásába, ez valóban egy ikonikus kép. Talán a legikonikusabb.

Alberto Korda, és az eredeti negatív

Jim Fitzpatrick, és a festmény

 

 

 

166 komment

Címkék: ikon guevara


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.03.06. 11:44:14

@moncayo: Megpróbálok szót érteni a sültbolondokkal, erre ez a válasz a normálisabbjától? Ez így nem megy, gyerekek. Béküljetek ki, aztán folytathatjuk. :)

Hefe 2011.03.06. 11:45:03

megallt egy fekete Volga az ablakom elott. Most kinezek, hogy megtudj

algi 2011.03.06. 11:46:56

@Hefe: Na, igen, a pogányok, akik amúgy felvették a kereszténységet, csak épp nem a rómait. (A sokszor állatbőrös jelmezben előadott Koppány is énekli az Istvánban, hogy felvette Bizánc keresztjét.)

nemstatikus 2011.03.06. 11:47:29

@moncayo: A rendszer a büdös kubai komcsikat helikopterről dobáltatta a cápáktól hemzsegő tengerbe. Che meg (börtön parancsnokként) állítólag képes volt kivégeztetni ezeket a szegény ártatlanokat. Még jó, hogy a fülkeforradalom ennyire bársonyosra sikeredett.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 11:50:01

@Romanee Conti: Hát te tudod, én a bejegyzés időpontját alig 2 hónaposnak látom a fölé írt dátum alapján: 2010.12.19. 05:14.
De mindegy, te tudod, hogyan szerkeszted a blogodat. Nekem csak azért tűnt fel, mert a (talán) első erről a képről szóló posztra határozottan emlékszem: a cikkben ugyanis nem nevezted meg a híres kép fotósát (csak azt, aki felhasználta), azt én tettem meg egy hsz-ban. De ezt a posztot nem találom...

Kalmár 2011.03.06. 11:50:10

@moncayo: Koppenhágában nem volt kommunizmus . Tényleg nem érted?
Rájuk is szégyen, hogy nem tisztelik a fél világ baját.

Rocky 2011.03.06. 11:53:02

Sajnálom az olyan embereket, akik mit sem tudva az igazi che-ről vagy igen, arcképes pólókban mászkálnak!

hitler,sztalin, che, mussolini, fidel, kadafi, pol-pot, ceausescu stb. egy kutya!
gyilkos, szélsőséges diktátorok!

NA YA! 2011.03.06. 11:54:17

@Mikrobi: "Rudolf Hessről nem készült ilyen "ikonikus" kép?"

De készült, több is, a teljesség igénye nélkül itt van egy:
www.auschwitz.dk/hess.htm

Kalmár 2011.03.06. 11:54:43

@Romanee Conti: Biztosan Hitlerről is készültek heroikus művek.
Ez a béna bujtatott komcsi propaganda olyan átlátszó, mint a tükör.
Szerinted hagynák, hogy az eu parlamentben legyen egy kiállítás a náci művekről? (persze szigorúan kultúrtörténeti okokból)
Ne értetlenkedj.
Ennek a gyilkosnak, kultuszt építettek, te meg propagálod.
Engem meg rohadtul zavar.
Le is oltottam már pár hülye csicskát aki ilyen pólóban feszít.
Jobb nem elém kerülni ilyenben.

Kalmár 2011.03.06. 11:56:50

@oszkar00: Persze téged nem zavar a horogkereszt, mert nem a zászló lőtte dunába a zsidókat?
Gondolkozni szoktál?

Romanee Conti 2011.03.06. 11:57:48

@bestpixel: Még egy dolog, megosztom veled, mivel egy éve, átlag 200 olddalletöltés volt, decemberre ez kb. 800-900 lett, sok törzsvendég nem ismerte a bejegyzést. Ezért került ki. Most pedig adott volt. Némi ellenszenvet érzek a soraidban. Ami nem baj, túlélem.

nemstatikus 2011.03.06. 11:59:21

@NA YA!: Ikonikus a jobb felső lehetne esetleg, de az sem vált azzá. A Hess fotó egy egyszerű portré, estleg igazolvány kép.

Rocky 2011.03.06. 11:59:59

Hogy a kivégzőosztag elé küldjenek valakit, ahhoz nem kell jogi bizonyíték. Ezek az eljárások elavult burzsoá részletek. Ez egy forradalom! És a forradalmárnak rideg gyilkológéppé kell válnia, amit a tiszta gyűlölet motivál.

* The Cuban Revolution : Years of Promise (2005) Teo A. Babun és Victor Andres Triay, 57. oldal

BRAVÓ!

Rocky 2011.03.06. 12:01:32

Che volt a kubai MUNKATÁBOROK szellemi atyja és gyakorlati megalapítója. Az első ilyen kényszermunkatábort Guanahacabibesben is ő hozta létre 1960-ban, ahol kezdetben a kommunista rendszerrel együttműködésre nem hajlandó vállalatvezetőket deportálták. Később ide hurcolták a rendszer ellenségeit, de például a homoszexuálisokat is javító-nevelő munkára küldték Guanahacabibesbe, bár ekkor már Che nem élt.

forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

ifjabb Hábetler János 2011.03.06. 12:02:05

Szerény véleményem szerint a mai magyar jobboldalt főleg azért zavarja Guevara személye, mert sohasem más f@szával akart széles rendet vágni a csalánban, mint ők. Ő mindig elől ment példát mutatva, mint halála is mutatja. Ja, és amikor (rövid ideig) helyzetben volt, azt nem saját, családja és csókosai gazdagodására használta.

És az, hogy egy polgárháborúban (mindenki által elismerten zsarnoki rezsim ellen) hadseregparancsnokként harcolt, és rendet tartott...?

nemstatikus 2011.03.06. 12:03:42

@Kalmár: A világ számos országában Che volt a forradalom (nem feltétlenül kommunista) ikonikus alakja. Akár mi is lett ezen forradalmak vagy zendülések végkimenetele, az országot örökre megváltoztatták. Ha csak egy kicsit is javult az ott élők helyzete, Quevara-t örökre a szívükbe zárták. Ez nem mondható el a többi, vele együtt emlegetett diktátorról.

Mystes 2011.03.06. 12:06:18

Sziasztok

Nálunk Che Guevara emlegetése nem hat jól, még akkor sem, ha csak a fotójáról van szó. Ennek oka, hogy mi ezt az eszmekört és gyakorlatot eléggé megszenvedtük. Jellemző módon a popikonná való felfuttatását olyan, általában hobbianarchista/maoista/trockista nyugatiak végezték, akiknek ez buli. Nekünk nem az. Nekünk az lenne, ha mondjuk Pákh Tibor nemzetközi sztárolásával foglalkoznátok, amit nem tesztek. Pedig a világ többet nyerne általa, mert követendőbb példa lehetne. Így viszont közvetve megint csak belesimultok a nemzetközi hülyeségbe. Mi közünk nekünk ehhez? Sőt. Üdv: Zoli

KopaszMercis 2011.03.06. 12:09:24

@Steve_Jobs:
Igen, a fel magyar zsido brigad itt lihegne ha hitlerrol lenne a foto, igy meg azok a buzik lihegnek itt, akik ugyanolyan fontoskodo onostorozo majomfaszok, mint a zsidok, csak eppen a jelenlegi elnyomoinkat szavaztak be folenk..

Mitol vagy jobb tehat, mint a budos zsidok? Ugyanugy vernyakolsz nyafogsz es jatszod el a hattyu halalat, azert mert par nyamvadt embereletet kovetelet ez vagy az a 20. szazadban? Vagy ha a masik tabor hisztizik a sajat jelentektelen halottjaik miatt, akkor az gaz, de ha te vered a nyalad, hogy "jajj a csaladom bruhaha" az nem gaz? Mond neked hany merced van? Csak hogy tisztazzuk...

Amugy a fenykep valoban ikonikus, nem reg jartam kubaban es mindenhol MINDENHOL ott van, iszonyatos csegevara kulturajuk van. A jo a kepben az, hogy arra emlekeztet, hogy vannak meg orszagok a vilagban, ahol kevesbbe szelsoseges kommunizmus is mukodik, mint amit itt csinalnank nekunk a fideszes testvirek... :)

oszkar00 2011.03.06. 12:11:58

@Steve_Jobs: Akkor a fél magyar zsidó közösség csinálna hülyeséget. Amennyiben az általad elképzelt poszt egy fotóról szólna.

Kalmár 2011.03.06. 12:12:39

@nemstatikus: Te tényleg úgy tudod, hogy Kubában jobb az élet?
Rémlik olyan ország ahol a komcsi forradalom jobb életet hozott és emiatt a szívükbe zárták ezt a mészárost??
Eszem megáll.
Kuba, Korea, Vietnam, mind-mind sikersztori.
Vagy nem?

moncayo 2011.03.06. 12:13:03

@Kalmár: Ezért nem juttok Ti semmire soha otthon. Ez az állandó világfájdalom, az állandó "az egész világ az ellenségünk", "nem tisztelnek minket" érzés, a "jó vezér" iránti vágy..
Igen, Dániában nem volt kommunizmus, de a dánok, finnek (csupa pici ország) a 18/19.- századi szegénységből jutott valamire, (mint az anno mélyszegény Spanyolország is), mig mi magyarok otthon vagy száz éve csak szánkázunk lefele, kormányok ide, kormányok oda.

A fejekben van nagy baj. Nagyon nagy baj.

nemstatikus 2011.03.06. 12:16:13

Koreához, Vietnámhoz mi köze? Kuba nem mérce. Az ottani kultuszt egyből kötheted a diktatúrához. Dél-Amerikában, Afrikában nézelődj!

oszkar00 2011.03.06. 12:16:40

@Kalmár: Nem sírok egy horogkereszt történetét bemutató poszton. És bár nagyon nem értek egyet a szellemiségével, de zavart a Mein Kampf betiltása. Én azon csodálkozok, hogy egy fotós blogon nyavajogsz egy fotó bemutatása miatt. És nyilván nem szoktam gondolkozni.

Romanee Conti 2011.03.06. 12:18:04

Bátortalanul, de felhívom a figyelmet, hogy ez egy fotós blog, ami megmutat többek között a fotótörténet híressé vált képeit, függetlenül politikai irányától. Foglalkoztam az LZ 129 Hindenburg léghajó katasztrófájároól készült képekkel, ott horogkereszt volt az egyik képen. Még szerencse hogy nem került címlapra!:) Táhát jelzem, ez a blog egy csöndes, nyugodt, politikamentes blog.

moncayo 2011.03.06. 12:20:58

@Kalmár: Te voltál Kubában? Nekem volt alkalmam, s nem luxusszállóban, nem utazási irodával, hanem magán alapon. Ha lettél volna, nem hasonlítanád É-Koreával. Vagy ha elmész az USA-ban, LA-ban egy elegáns negyed élelmiszer áruházába, majd az összehasonlítod itthon egy Tecco-val. A kinti árukinálathoz képest (!) a mi Tesco-nk egy "Cuba". Kubában nincs éhezés, igaz gyér a kinálat, de a 70-években nálunk is eltért a teljes élelmiszerkinálat egy 200m2-bolt polcain, volt 5 féle felvágott, 1 féle tej például. Az életet Kubában nem lehet hasonlitani É-Koreához!! Főleg úgy, hogy ott se jártál.

Kalmár 2011.03.06. 12:21:00

@moncayo: Te érted amit írsz?
Őket nem nyomorította meg egy ilyen otromba eszme, úgy könnyű valamiféle homályos romantikával nézni ezt a szemetet.

Kis ember 2011.03.06. 12:22:18

A fotó maga remek.

Szerencsére Che Guevarát meg nem a posztolók minősítik, hanem a tettei.

Mystes 2011.03.06. 12:24:36

Azért az is elgondolkodtató, hogy pl Mahatma Gandhiról miért nem készült ikonná válható fotó, pontosabban az miért nem ennyire szimpatikus a nyugatiaknak? Ő miért nem kerül fel a finn füzetek borítójára? Költői kérdés volt. Pedig: ő is forradalmár volt, csak kicsit másképpen... Így is lehet!

Kalmár 2011.03.06. 12:25:14

@moncayo: Ja. Az meg a véletlen műve, hogy évente több száz menekült Kubai hal meg a tengeren, mindenféle lélekvesztőn.
Még mindig nem írtál példát a komcsi forradalom jótékony hatásairól.

"Akár mi is lett ezen forradalmak vagy zendülések végkimenetele, az országot örökre megváltoztatták. Ha csak egy kicsit is javult az ott élők helyzete, Quevara-t örökre a szívükbe zárták"

Erre válaszoltam. Nem tudok olyat ahol javult.
Azért te is válaszolhatsz.

NA YA! 2011.03.06. 12:26:27

@nemstatikus: "Ikonikus a jobb felső lehetne esetleg"

Hát igen, mint, ahogyan Chet is egy kommunista baromnak tartom, de azért nem volt egy náci tömeggyilkos! Csak arra akartam rávilágítani, hogy a Hess&Che párhuzam téves! Hess&Molotov, az már találóbb.

KopaszMercis 2011.03.06. 12:26:56

@moncayo:
Az a baj, hogy azt nem erti meg senki pl kubaval kapcsolatban, hogy az onmagaban, hogy ott nem ehezik senki mar fantasztikus. Korbe lehet nezni pl haitin ami alig par kilometerre van kubatol.

Amugy ha 20. szazadi kommunizmus akkora buko, akkor most miert tapsikolunk, amikor a viktor azt hozza eppen vissza?

Amugy igen, valaki bebandukolna mondjuk new york-ban a whole foodsba, meg itthon ha egyaltalan letezne olyan bolt, ahol egeszseges kajakat lehetne kapni, es rogton azt hinne, hogy meg sem szunt a vasfuggony.

Kalmár 2011.03.06. 12:27:19

@oszkar00: Kár, hogy nem szoktál, nem marhaság.
Értem én, hogy téged nem zavarna.
Persze úgy könnyű nagyvonalúskodni, hogy véletlenül sem nem ír címlapon senki olyasmiről.
Nyilván merő véletlen, nem egyoldalú, érzéketlen taplóság.

captain morgan 2011.03.06. 12:28:44

Önkényuralmi jelképekről csak annyit, hogy szabad-e az a társadalom, amelyik valamilyen jelképet betilt?
Ha egy országot normálisan kormányoznak, tehát az emberek normális, kiszámítható életet élhetnek, ott az emberek álatalában csak legyintenek arra néhány hülye hőzöngőre, aki ilyen-olyan jelképek alatt handabandázik.

wladekegy (törölt) 2011.03.06. 12:31:24

Hozzá akartam szolni, de nem erdemes.

Veder1 2011.03.06. 12:31:29

Tiltsuk be a képeket hörr-hörr, le a képekkel hörr-hörr, és a haza fényre derül!

-bmeg, nagy az Isten állatkertje-

captain morgan 2011.03.06. 12:32:35

Nekem ez a kép bögrén van meg. Néha iszom belőle tejeskávét.
500 forintért vettem pár éve a szabadkai piacon. Volt Tito elvtárs képével is, meg Titos falióra, de azért láncos kutyát még se kéne....

wladekegy (törölt) 2011.03.06. 12:34:23

@captain morgan: A nemzeti együttműködés nevében! Hogy mered?! Hörr!!!

ifjabb Hábetler János 2011.03.06. 12:37:45

@Kalmár: Ahhoz képest, amilyen Batista és elődei alatt volt, igen. Pedig ötven éve tartja az USA gazdasági blokád alatt. Megszűnt az analfabetizmus, ingyenes az orvosi ellátás. És mindenkinek van (ha minimális jövedelmet is biztosító) munkája.

KopaszMercis 2011.03.06. 12:38:34

@Vödör:
Igen, a sok hozongo betiltast kialto kommunista elvtars nem bir elszakadni a regi rendszer betiltas kulturajatol :)

Romanee Conti 2011.03.06. 12:41:26

@bestpixel: Te nem szereted ezt a blogot, és kétségbevonod amit írok, nem baj. Ez a bejegyzés SZÓ SZERINT egy éve volt a blogban, aznap, megkerestem neked, 2966 oldalletöltés volt, és 2017 látogató.

we 2011.03.06. 12:42:17

Ennyi hülyét egy rakáson... Ha az otthoni állapotokra vagyok kiváncsi elég 5 perc (tetszőleges) blogot olvasnom.

Az volt már hogy ezért tart itt az ország?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 12:47:32

@Romanee Conti: Rosszul érzed, csak furcsálltam valamit, és azt le is írtam. A blogodat egyébként jónak találom, de egyébként sincs miért ellenszenvet éreznem.

Mystes 2011.03.06. 12:53:55

@Romanee Conti:
Köszönöm a képet. Ez ikonikus, és sokkal szimpatikusabb, mint a feszítő Che Guevara. Ő miért nem kerül a magyar fiatalok pólójára? Pl Pákh Tibor fénykép miért nem kerül a magyar fiatalok pólójára? Gandhi miért nem kerül rá a finn füzetekre? A brit füzetekről már nem is beszélek :) Nagy lenne a pakisztán ellenkezés?
MÁS: emlegetitek a whole foods-ot. Nem tudom, hogy mi lenne az a hatalmas újdonság, amit az amerikaiak letettek a gasztronómia asztalára, de nagyon érdekelne, ha elárulnátok. Mi az, amit ott lehet kapni, de itt nincs? Kérdezem ezt arra való tekintettel, hogy ők azért nem az étkezi kultúrájukról híresek...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.03.06. 12:55:51

@Romanee Conti: Lásd előző bejegyzésemet (akkor írtam, amikor te is a tiédet)!
Az időpont-kérdés meg egyszerű: nem vonok semmit sem kétségbe, nézd meg ezen a linken a bejegyzés közlésének dátumát, ugyanis az előbb innen másoltam: inphoto.blog.hu/2010/12/19/ikon_guevara_kep_4

Én csak azt írtam le, amit látok. Lehet, hogy te ezt legelőször egy éve publikáltad (és azóta többször), de én ezt találtam most.
Csak hogy tisztázzuk: én azt furcsállom, hogy miért kell egy blogba _ugyanazt_ a bejegyzést egynél többször közölni? Számomra egy blog ugyanis egy napló, tehát ahogy telik az idő, úgy változik a tartalom.
Mindettől függetlenül ez a te blogod, ha te leközölsz egy cikket többször (gondolom, a kattintásszám miatt), akkor tedd. Ettől még boldogan fogok élni. Meg, remélem, te is.

domi007 2011.03.06. 13:12:52

kissebb?

Uramatyám! Két s-el?

freebiker 2011.03.06. 13:16:45

Nekem ezzel egy bajom van. Egy közönséges tömeggyilkost ajnároznak körbe szabadságharcosként. Vicc.

Szabadságharcos volt az Aradi 13. pl. Ez a kis komcsi mocsok még véletlenül sem az.

Jofiu 2011.03.06. 13:26:50

Ketsegtelenul hires kep.
Csak sajna manapsag latszolag - ahogy en lattam - gagyiva sullyedt. Ha kicsit is komolyan gondolnek valamit amiert Che kiallt, es valamivel reprezentalni akarnam, akkor meg veletlenul se ezt a kepet valassztanam manapsag.
Mennyire kepviseli Che-t, azt amiert, es azt ami ellen kuzdott, a sok joltaplalt nyugati kanapeforradalmar tinedzser. Onmaga karikatujava silanyitjak a kepet, mikor Che-s bogrebol isszak a reggeli kakaot. El tudom kepzelni, hogy rosszul esne neki amit latna, kik azok akik koreben nepszeru, es hogyan, es kik azok akik uzletet csinalnak belole.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.03.06. 13:28:11

Én is szeretnék Kun Bélás, meg Hruscsovos pólóban járni. Tök menő.

Melchi Zadok 2011.03.06. 13:31:28

@Steve_Jobs: persze tudom, a te világodban guevara és hitler között ott az egyenlőségjel.

menj csak mószerolni, az is afféle magyar komcsi szokás.
undorodom a fajtádtól...

Mystes 2011.03.06. 13:34:26

@Jofiu:
"Kétségtelenül híres kép." És, vajon miért? Mert ez egy heroikus fotó. Egy olyan fotó, amiben "az eszme" van benne. Egy olyan fotó, ahol Guevara sokkal emberibb, nem tud/na ikonikussá válni. Lásd: fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Chedriving.jpg
Ja, és persze olyan kép sem, ahol Guevara esetleg kellemetlen oldaláról mutatkozik meg. Olyan fotó meg nincs is! :)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:39:04

@oszkar00:

II. János Pál? A szenilis öregember szövege nem igazán mérvadó. S még egy bizonyíték, hogy a római pápa tévedhetetlenségének a dogmája hülyeség.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:43:37

@chipanddale74:

Nem, kubai.

De a magyar származású Korda Sándor filmrendező volt a kedvence, s miatta vette fel a nevét művészi névként. Egyébként az igazi neve Alberto Gutiérrez.

biborka313 2011.03.06. 13:45:38

Orbánról soha nem lesz ilyen fotó vagy kép.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 13:46:45

@Mikrobi:

Nincs erre szükség, a német neonáci fiatalok is nagyon kedvelik a Che-pólót, ők ugyanis nem a kommunistát látják benne, hanem a zsidó kapitalizmus és az amerikai imperializmus elleni lázadót. Ez nem vicc.

Szerintem még 10-15 év és magyar újnyilas seggfejek is Che-pólóban fognak árpádrongyokat lengetve zsidózni.

Romanee Conti 2011.03.06. 13:54:48

@bestpixel: Kattintásszám nem igazán érdekel, mert nem keresek a bloggal pénzt, én nem naplónak gondolom. Mint te se olvastad ezt a bejegyzést egy éve, azért került be decemberben. Mivel meglehetősen sok munka van egy-egy bejegyzéssel, az a célom, hogy aki később talált rá a blogra, elolvasson olyan bejegyzést, ami régen volt, és érdekes lehet. Mivel elég sok bejegyzés van, csillaggal ellátva, tehát jelezve hogy volt már, nem gondolom cikinek. De ez talán az én dolgom, igazán nem értem, miért kérdés? Természetesen, tiszteletben tartva a véleményed.

Mystes 2011.03.06. 13:54:59

Érdemes Korda vallomását elolvasni arról, hogy hogyan készült a fotó: "Szisztematikusan mindenkit lefényképezek, aki Fidel közelébe kerül. A szemem állandóan az öreg Leicám lencséjén lóg. Hirtelen a tribün mélyéből feltűnt Che. Vad tekintete volt. Amikor megjelent a 90 mm-es objektívemben, hirtelen szinte megrémültem, úgy hatott rám a szemeiből áradó düh. Talán meg volt hatódva, dühös volt, vagy nem tudom. Azonnal megnyomtam a gombot, szinte reflexszerűen. (...) Nem lett túl éles, mivel nem volt időm, hogy a beállítással foglalkozzak." Amikor Korda kinagyítja a képet, akkor úgy véli, hogy jól sikerült a kép: "A tekintetében nagy, koncentrált harag van, arckifejezése rendkívüli erőt sugároz." Tudjuk miért, hiszen ismerjük a kép keletkezésének történelmi körülményeit...

Mystes 2011.03.06. 14:02:48

@max val birca man:
II. János Pál szerint érdemes ember Che? Jean-Paul Sartre szerint meg "a legemberibb ember", akivel találkozott abban a században. No comment. Több okból is: egyrészt akkor hogyan hozzuk össze a pápizmust a marxizmussal? Akkor már Romero érseket becsüljük többre szerintem, akit az oltárnál lőttek le, viszont ő nem alapított kényszermunka- és átnevelőtáborokat. Romerot akkor miért nem szereti annyira a pápa? Másrészt, ugyanennek a Sartre-nak nem sok jó szava volt az egykorú magyar 56-ról. Ott nem talált "emberi embereket"?

oszkar00 2011.03.06. 14:11:13

@max val birca man: II. János Pál ha egy bizonyos körnek tetszőt mond, akkor orákulum, ha meg nem, akkor szenilis vénember, ugye? (Én konkrétan leszarom, mit mond, a smiley meg mintha ott figyelt volna.)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 14:27:10

@oszkar00:

II. János Pál egy ember, mondott sok mindent, jót is, rosszat is. Ennyi az egész.

Én értem, hogy miért dicsérte Che Guevarát, ezzel akarta megvenni a nagyobb szabadságot a kubai katolikusoknak, s végülis ezt sikerült is elérni, valóban csökkent a Börtönszigeten az ateista nyomás. Azonban nem hiszem, hogy eg jó cél jogossá tenné bármilyen eszköz alkalmazását.

nemstatikus 2011.03.06. 14:39:08

@max val birca man: Kubában nem csak a kubaiakhoz szólt. Az egész világ figyelte, hogy mit ténykedik ott. Azt mondta, hogy az Úr majd megítéli cselekedeteit, ott az úr trónusa előtt. Abban viszont bizonyos volt a pápa, hogy jót akart a szegény embereknek. Ez nem feltétlenül a szenilitása következménye. Bizonyára ő tisztában van azzal, hogy Che-nél nagyobb gazembereket is kebelére fogadott már az egyház.

nemstatikus 2011.03.06. 14:41:01

@baowah: Ez kb. a szent jobb tetemcafatként emlegetésével egy kaliberű. Annyira is poénos.

sting66 2011.03.06. 14:44:14

Steve_Jobs 2011.03.06. 10:59:42

Leni Riefenstahlról is vannak filmes körökben posztolgatások, cikkezések, márpedig ő nem gyerekfilmeket forgatott. Ez meg egy szimpla fotó, nem az a lényeg, kit ábrázol...

taxi546 2011.03.06. 14:47:11

@biborka313:
Nyugi! Lesz Viktoros póló is, meg fülkés is:)

biborka313 2011.03.06. 14:52:41

Én a célkereszteset várom.

Mystes 2011.03.06. 15:02:27

Még egy apró megjegyzés a kép történetéhez:
Korda never received a penny. For one reason only - Cuba had not signed the Berne Convention. Fidel Castro described the protection of intellectual property as imperialistic "bullshit".

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 15:07:19

@Mystes:

Így igaz. Kubában nagyon olcsón lehetett venni amerikai könyveket.

Pl. a kubai állami könyvkiadó kiadja egy az egyben a legkülönbözőbb külföldi tankönyveket. Pl. Webster-szótár: identikus az eredetivel, az egyetlen különbség, hogy az első oldalon van egy kis szöveg alul: "Forradalmi kiadás - Havanna, Kuba". Persze a papír és a nyomtatás minősége jóval rosszabb az eredetinel, de ez elhanyagolható szempont, amikor egy ilyen szótar egy fagylalt árába kerül.

Kis ember 2011.03.06. 15:54:50

Annyira szeretem, mikor emberek a XXI. századi jólétükben, egy demokratikus országban, jólakottan a vasárnapi ebédjüktől a fűtött szobában a monitor mögül tudják az igazságot.
Sokat érnek az ilyen vélemények, mondhatom.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.06. 15:58:47

@nemstatikus: tenyleg, ideje giffelni egy szent jobbosat.

Jofiu 2011.03.06. 16:17:19

@Mystes:
Es ezen kivul ezt kaptak fel. Kesz.

manes 2011.03.06. 16:33:28

@Kis ember: Igen,a rémtettei. Azért a komcsiknak megvan az a jó szokása,hogy ha valahol átveszik a hatalmat egy kis idö után elkezdik a saját embereiket kivégezgetni mindenféle mondvacsinált okokra hivatkozva.Valszeg Che sorsa is ez lett volna késöbb.Egy olyan komcsi ország sincs ahol ne ez lett volna a forgatókönyv.

Kis ember 2011.03.06. 16:36:19

@manes:

" Az állatok, mint a veréb,
erre-arra felfülelnek,
s ha az egész nem felel meg,
kicsipkedik az igazság nekik tetsző felét"

manes 2011.03.06. 16:40:42

@Kis ember: Szerinted mi nem igaz abbol amit leirtam?

Kis ember 2011.03.06. 16:44:36

@manes:

Látod, nem érted az idézetet. Ez az igazság egyik fele. Az amelyik neked tetszik.

záporjózsi 2011.03.06. 16:51:23

A képről esetleg valamit?

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 17:26:35

@manes:

Ez így nem igaz. Che a második ember volt Kubában a hatalomban. Ő végeztetett ki sok embert és ő folytatta volna ezt, azaz nem őt végezték volna ki.

Fidel azért küldte el a fenébe, mert gyakorlatilag az egész kubai gazdaságot tönkretette, ugyanis Che volt a kubai pénzügy és gazdaság elsőszámú embere és gyakorlatilag az egyszemélyi döntéshozó e területen.

Che valójában a legradikálisabb volt a kubai vezetésben. Legvadabb ötleteit - a pénz megszüntetése és az állami rabszolgaság bevezetése - Fidel végül leállította, majd Fidel bevezette a hagyományos szovjet kommunizmust Kubában.

Che ötleteit később Kambodzsában próbálták ki, 1975-1979 között, Pol Pot nagy Che-rajongó volt. Az eredmény ismert: a világ arányaiban legnagyobb népírtása történt.

Vicces, de végülis ehhez képest Fidel és a szovjet kommunizmus demokráciának és jólétnek tűnnek...

Mystes 2011.03.06. 18:38:59

Che Guevara a kommunizmus Saint Just-je. Ebből is látszik, hogy ez a típus kortalan. Típusösszetevők: gyermeki ártatlanság, lángoló lelkesedés az eszme iránt, stb. A vége mindig a korai, erőszakos halál. Ezeket a Politikai Angyalokat meg kell állítani, mert önmaguk erre képtelenek.

Mystes 2011.03.06. 19:16:16

Ez a "gyermeki ártatlanság" persze simán összefér más emberek kivégzésével, legyilkolásával. Mindez azonban a Tiszta Eszme nevében történik, az Emberiség jobbítása érdekében, nem pedig holmi anyagi vagy egyéb haszonszerzés motiválja.

Mystes 2011.03.06. 19:18:06

Ez a "gyermeki ártatlanság" persze simán összefér más emberek kivégzésével, legyilkolásával. Mindez azonban a Tiszta Eszme nevében történik, az Emberiség jobbítása érdekében, nem pedig holmi anyagi vagy egyéb haszonszerzés motiválja. A jóllakott kanapéforradalmár, nyugati kispolgár meg odavan ettől a heroikus kiállástól.

oszkar00 2011.03.06. 19:32:40

@max val birca man: Ez így OK, de továbbra sem győzöm felhívni a figyelmedet a hozzászlásom végén a smiley-ra.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 19:38:58

@Mystes:

Igen, ez a veszélyesebb eset. Amikor valaki csak a zsebére dolgozik, az csak akkor öl embereket, ha nagyon veszélyeztetik a hatalmát, egyébként nem teszi ezt. Tömeges emberöléshez viszont tiszta hit kell valamely eszmében.

A kommunizmus akkor volt valamilyen módon élhetővé, amikor kihalt Lenin és Sztálin és nemzedékük, ők ugyanis még nagyon hittek a kommunista eszmében, így sok embert is öltek. Sztálin halálával a helyzet normalizálódott, megszüntek a tömeges emberirtások, csak a nagyon "akadáskodókat" kapcsolták már le, s őket is inkább börtönbe, elmegyógyintézetbe küldték a kivégzés helyett.

Amikor megkérdezik, hogy mit szeretek jobban, egy hithű kommunistát vagy egy korrupt kommunistát, két kézzel az utóbbira szavazok.

Mystes 2011.03.06. 20:33:12

@max val birca man:
Amikor valamiben hiszünk, legyen az kommunizmus, nemzetiszocializmus, keresztyénség, judaizmus vagy a francia forradalom, akkor annak a halálhoz valami köze van. Ez ugyanis a komolyság mércéje. Ugyanakkor, itt, ezen az intenzitáson lehet tévedni a legnagyobbat. Ezért, nagyon vigyázni kell, hogy ha már komoly dolgokba ártjuk magunkat, akkor inkább az áldozatok legyünk, mint feláldozók. Inkább Popielusko atya, mint annak gyilkosai. A parancs így hangzik: "Legyetek szelídek..." Ennek a parancsnak nem tett eleget Guevara. Ezért: hiába akart jót, ha azt nem jól akarta.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 20:39:16

@Mystes:

Én nem a módszereit kritizálom elsősorban, hanem a céljait.

Nekem a fő bajom a kommunizmussal nem annak módszerei, hanem az alapgondolat és a kitűzött célok.

Mystes 2011.03.06. 21:02:50

@max val birca man:
A kommunizmus bűne, hogy transzcendens célokat immanens módon akart megvalósítani.

Mystes 2011.03.06. 21:04:08

Magáról a kép történetéről egyébként néhány szó angolul:
www.pix.dk/korda2.htm

Mystes 2011.03.06. 21:16:46

Guevara emberi személyiségét a haláláról fennmaradt sztorik mutatják a legjobban:
1., Az egyik szerint (gyáván) könyörgött az életéért.
2., A másik szerint provokatívan (bátran) szólt kivégzőjéhez.
Egyik sem jó! És, egyáltalán nem az a fontos, hogy hogyan is volt valójában, hanem az, hogy "jó variáció" nem maradt fenn... A jó halál ugyanis olyan, mint Szókratészé vagy Jézusé. Aminek a tartalma: meghalok ugyan az eszméért, a hitért, amit életemben képviseltem, de inkább azt kívánom, hogy múljék el tőlem a pohár. Nem kívánom a mártíromságot, de nem is keresem. Nos, Guevara nem ilyen volt. És, ez mindent elmond.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.06. 21:21:02

@Mystes:

Végülis nem könyörgött, hanem magabiztosan kijelentette, hogy élve többet ér, így nem érdemes őt megölni. Elszámolta magát: túl veszélyes volt ahhoz, hogy életben hagyják, így inkább vállalták a mártírrá változtatás opciót.

Mystes 2011.03.06. 21:43:04

@max val birca man:
Ez sem jó egyébként. Sem életben hagyni, sem megölni nem kellett volna. Bármelyiket választják, problémás. Ez is mutatja, hogy rossz életre csak rossz halál lehet a válasz. Ha valaki egész életében rossz választásokat csinál, akkor miért éppen a halála lehetne jó (pillanat)? Nyilván, az is téves (tévedés) lesz. Márpedig: nincs nagyobb baj az életben, mint ennyire félreismerni azt! Röviden: Guevara így is, úgy is menthetetlen (volt). Teljesen mindegy, mit csinálnak vele.

marykutya2 2011.03.06. 21:55:04

''Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmad. Ha nincs igazad, nem engedheted meg, hogy elveszítsd.'' /Mahatma Gandhi/

marykutya2 2011.03.06. 22:01:44

@Steve_Jobs: Komoly munka lesz összetörni az összes Heineken üveget , meg el kellene menni azért
Ázsiába is megölni-felkoncolni az összes rohadt agressziv buddhista szerzetest is /templomaikat természetesen a földbe döngölni a svasztika miatt .
De mindezt kedvesem sürgösen még az elektrosokk
terápia elött !
A szólásszabadság ügyében talán be kéne látni, hogy Voltaire-nek volt igaza, amikor azt írta Rousseau-nak:" Egyetlen szavával sem értek egyet, de minden erőmmel küzdeni fogok azért, hogy elmondhassa, amit gondol."

marykutya2 2011.03.06. 22:22:25

Ha igaz, hogy egyedül vagyunk ebben az univerzumban, azt kell mondanom, az univerzum igen alacsonyra tette a lécet és nagyon kevéssel beérte.

Mystes 2011.03.06. 22:49:04

@marykutya2:
Ezt kikérem magamnak!
Üdv :)
Che Guevara

Mystes 2011.03.06. 23:35:59

@marykutya2:
Látom, a provokáció megy ezerrel! Pedig, nem hiszem, hogy nem látjátok, hogy ahol az ötágú csillag nem aratott, ott érzéketlenek rá. Ahol meg aratott, ott háklisak vagyunk rá.

marykutya2 2011.11.06. 00:42:37

@Romanee Conti: Volt valaha bármi más bejegyzés ami 165 kommentet generált ?

Viva forever Heynekem !
süti beállítások módosítása