HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) kedvenc gépem (1) Kedvenc gépem (3) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2013.05.12. 22:14 Romanee Conti

Hát, ez sem igazán kerek számomra...

zzzzzz.jpg

Igaz, egy index cikken keresztül mondok véleményt, ami nem nyerte el a tetszésemet, nem is kell hogy elnyerje, nem vagyok célcsoport,  de valahogy ez a kiállítás sem sikeredett első blikkre jól.

Nem irok semmit, mert nem akarok úgy járni mint Kutasi Kovács miattam, mert voltam olyan meggondolatlan, hogy belinkeltem, én minden szavával egyetértek, mellesleg, nem volt kis teljesitmény parád riposzt ügyben lyukkamerást, ragyást együtt visszaverni, ezt is megéltük, hála istennek:) Persze Lyukkamerás-ragyás-kutasi egy sör mellett 6 perc alatt közös nevezőt találnának, ez a hátránya az internetes üzengetésnek.

Valóban, savanyú a szőlő (lószart), ha valaki fogást akar találni rajtam, de kb. 18 éve nem állítok ki tudatosan, jó, előfordult, véletlenül, de nagy nyomot nem hagytam, nem volt célom. Tehát, nem ez a bajom. A cím. Rájöttem. A magyar fotóművészet az új évezredben.  Akkor nem lenne bajom, ha ode írták volna válogatás, szelekció. Ennyi. Mert ez a kiállítás pillanatnyi állapot, erőviszony, értékelés, semi egyéb, akurátormiaszösztgondolannakami?. Ami nem baj, mert válogatás, de nem a magyar fotóművészet az új évezredben. Az biztos, hogy a mai magyar vivienmájereket nem fogják felfedezni. Mert nincs kapcsolati tőkéjük. 

Megint nem érzem azt, hogy az ellenfél a világ, azt érzem, hogy magyar szemüveggel mi a fotógráfia, az új évezredben. Mindez megspékelve izléstelen aktuálpolitikával... 

Na, ezért kapok, szerintem:)

http://index.hu/kultur/2013/05/12/orias_katicaval_a_valosag_ellen/

16 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fókusz 2013.05.13. 06:16:26

Kiállítás valóban régen kapott ekkora sajtóvisszhangot. (Ember nincs, aki megmondaná, hogy ebből mennyi a valóság, és mennyi a marketingesek művihara a biliben.) Első blikkre számomra is fellengzősnek tűnt a címadás, de nyilván ez hozza be a fizető látogatónak az átlagembert, üzletileg ez adja el a kiállítást. Ha ez volt a cél, ügyesen bedeszkázták a mennyezetet, most pár évig kurátor nem megy a téma/tematika környékére – ismétlésnek tűnne.
Ezektől függetlenül a napokban majd megnézem – a többit utána.

Romanee Conti 2013.05.13. 08:24:38

Félve jegyzem meg, Capa, Munkácsi, Kertész, Brassaï, Moholy-Nagy legjobb szándékkal sem nevezhető a magyar fotótörténet részének (annyiban esetleg, hogy magyarok voltak), mert nem publikáltak igazán itthon, szerencséjükre.

Romanee Conti 2013.05.13. 08:26:09

Persze lehet hogy egy zseniális kiállítás, az is előfordulhat.

Voxx · http://andrasmuller.com 2013.05.13. 19:28:50

@Fókusz: Szar érzés lehet, amikor az ember körül megváltozik az addig kialakult környezet és működésképtelenné válik a beidegződött viszonyrendszere. Nem értem, hogy miért nem lehet egy technikában a lehetőséget meglátni.

Fókusz 2013.05.13. 20:09:28

@Voxx: Kincses digitális elleni kirohanásra gondolsz?
Elsőre valóban ütős gondolat: van a fotóművészt (értsd: analóg) és van a digitális. Nem vagyok egy digimániás, de feltételezem, hogy erre pár (igen neves) alkotó agya ledobta a szíjat.

Visszatérve a felvetésedre, érdekes, hogy a filmiparban jóval zökkenőmentesebb volt a váltás. Egy fesztivál megnyitón sem hallani, hogy bárki feszegetné a digi vs. film kérdéskört. Kíváncsian várom, hogy minderre mit válaszol másik oldal. Hogyan védi meg magát a digitális alkotóközösség.

ragyás 2013.05.13. 20:23:40

@Fókusz:

"Hogyan védi meg magát a digitális alkotóközösség."

Úgy, hogy dolgozik, alkot, leszarja, a csimbókokat, amik a seggére ragadnak.
Ez az analóg-digitális kérdés egy olyan gumicsont, amin azok rágódnak, akiknek nem jut igazi rágni való. Aki digitális úton szart tud csinálni, az az analóggal sem fog aranyat, és viszont.

Voxx · http://andrasmuller.com 2013.05.13. 20:50:25

@Fókusz: Pontosan, arra gondoltam.
Szerintem a fotóiparban is hamar meg volt a váltás.
Van egy Borsi Flóra nevű leányzó, szerintem zseniális dolgokat csinál a digitális technikával. Kincses Károly biztos azt mondaná rá, hogy az nem művészet, csak fotosoppolás. Kár is ezen vitatkozni, őt már úgy sem lehet meggyőzni szerintem erről. Nagyjából hasonló ez mint az akadémizmus viszonya az impresszionizmushoz a festészetben.

Fókusz 2013.05.13. 20:56:17

@ragyás: Tudja a kánya… Az utóbbi mondatoddal lehet, hogy vitatkoznék – de nem teszem, mert ez a gumicsont már az én torkomon is megakadt párszor. :-)

ragyás 2013.05.13. 21:43:30

@Fókusz:
A kiállító, vagy kiállított fotósok egy része ma digitális technikával dolgozik.

kalapos uram 2013.05.13. 23:07:07

Nemrégiben volt az utolsó critical mass, láttam Benkő Imrét, ahogy szinte észrevétlenül cserkészte be a fotótémát két filmes gépével, az egyik egy panoráma gép volt. Nincs azzal baj, ha egy fotográfus filmre, vagy egyéb más analóg technikával készíti a képet, ha neki ez kell, csinálja. De igaza van Ragyásnak, a kiállítók nagy része már csak digitálissal fotózik. Ám ismerek olyan huszonéves, tehetséges fiút, aki remek éjszakai képeket készít 4x5-ös diára, valamiért az felel meg az elvárásainak, pedig mennyire egyszerűbb lenne lőni digitálissal.

kalapos uram 2013.05.13. 23:08:48

Szép lassan mindenki leteszi a filmet, Korniss Péter, Vancsó Zoli stb. Van aki meg éppen nem:Fiala de Gábor.

Fókusz 2013.05.14. 06:25:37

A világ ilyentén való alakulásáról tudunk, tudnak kiállított művészek, és bizonyára tud róla az ominózus mondatot nyilatkozó úr is. És itt a bökkenő. Érdekelne, hogy mi vette rá arra, hogy ilyen kategorikusan fogalmazzon? Ne értsetek félre! Hangsúlyozottan nem vitát akarok generálni, hanem valóban szeretném megismerni és megérteni az érveit. (Az is lehet, hogy az eredeti felvételen talán többet is mondott, pontosabb/árnyaltabb gondolatokat is megfogalmazott, és ez így csak egy kiragadott mondat?)
Annak ellenére, hogy többnyire magam is inkább filmre dolgozom, érdekelne, hogy az egyik országosan elismert szaktekintélyünk miért mond ilyet 2013-ban.
Valamiről lemaradtam?

csgy 2013.05.22. 19:22:02

Abszolút egyetértek itt többekkel, hogy a digitális-analóg gumicsont. Érdekes, mert most olvasom ezt a posztot és hozzászólásokat, de pont ugyanezt írtam meg nemrég egy bekezdésben itt: kunszt.postr.hu/analog-21-magyar-fotografus-a-20-szazadbol
Nyilván, más irányú kritikámmal majd nem értenek sokan egyet, de nem baj, sokféle vélemény lehet a nap alatt. Szóval tetszik, tetszett, hogy nemcsak én gondolom gumicsontnak a dolgot, és kínosnak Kincses kirohanásait, amiket rendre megismétel ilyen-olyan kiállításmegnyitókon. Nekem amúgy nincs vele bajom. Kiváló fotómuzeológus, fotótörténész pont.
süti beállítások módosítása