Sziasztok,
szerintetek érdemes manapság Rolleiflexel fényképezni? Ha igen akkor milyet érdemes venni mondjuk úgy 1000-1200 dollár körül? Érdemes gondolom minél "újabbat" venni szóval 2.8 F szériából, de, ha esetleg nincs ebben az árkategóriában akkor teszem azt mi a különbség mondjuk egy 3.5 E egy 3.5 F valamint egy 2.8 F között?
2012.09.10. 21:17 Romanee Conti
Újabb technikai kérdés, érdeklődés (mynameispek)
37 komment
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
emhetes 2012.09.10. 21:33:50
dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2012.09.10. 21:58:19
ragyás 2012.09.10. 22:11:59
A Rolleilflex azontúl, hogy kitűnő gép, egy kis arisztokratikus hangulatot ad. Ha a gép jó állapotban van, akkor szuperül teljesít a keretin belül. A keretet a 75-80 milliméteres objektív adja.
Ha a fotós tud alapobjektívben gondolkodni, akkor nagyszerű a Rollei. Van egy kis különbség az objektívek között, a legjobb a 2,8/80-as Planar. Ha azonban a kétobjektíves gép korlátoz, akkor érdemesebb ezt az objektívet Hasselbladban, vagy a 6000-es Rollei sorozat valamelyikében használni.
Planart már az E típusba is építettek, és az F modellek sem mind ezzel készültek. A témának hatalmas irodalma van az interneten. Itthon talán olcsóbbak az ezer dolláros árnál. Bécsben a Leica Shopban van belőlük választék, illetve a vele átellenben lévő használt kereskedésben, bár Ausztriában húzósabbak az árak.
A Yashica, Mamiya, és egyéb TLR csak pótszer.
RaYs 2012.09.10. 22:33:12
Számít vajon az, hogy egy gép 10 évvel később készült mint az elődei? Olyan értelemben kérdem, hogy az egyik gép 40 éves a másik 50. Gondolom nem..
De ami a lényegi kérdés és egyszerű választ várok: 2.8 vagy 3.5?? Planar vagy Xenotar?
Penge élek kellenek a képeken.
Van amúgy olyan rolleiflex májsztró aki megmondja pl Vivian Maier kezében melyik gép van? : )
ragyás 2012.09.10. 22:37:22
RaYs 2012.09.10. 22:39:33
RaYs 2012.09.10. 22:49:53
ragyás 2012.09.10. 23:05:48
RaYs 2012.09.10. 23:07:07
Saliko 2012.09.11. 07:03:42
Van varázsa egy Rolleiflexnek, és néhány képről (kisebb hányadról) meg is tudod állapítani, hogy avval készült, és nem mondjuk Yashica Mattal, vagy Flexarettel.
Megnézve az interneten a Leicával, Rolleiflex-szel, Hasselbladdal, nagyformátummal készült képeket (hogy csak a legeket említsem), azt látod, hogy 95 százalékuk merő környezetszennyezés: víz, ezüst, vegyszerpazarlás; közhelyek, panelek, képi butaságok. Valamivel persze jobb az arány, mintha mondjuk a Canon 450D-vel készült képeket vesszük számításba, de nem sokkal. Sokkal fontosabb szerintem a képzés, képződés, albumnézegetés, mint drága gépek vásárlása - persze nem tudom, hol tartasz ebben.
Konkrétan pedig azt javaslom, kérj kölcsön egy Rolleiflexet, vagy kétaknás gépet (egy Flexaretet fel tudok ajánlani), nézd meg, tetszene-e a forma és a formátum, ki tudod-e használni.
ragyás 2012.09.11. 09:27:15
Persze a két dolog összekapcsolódik, ha nem tisztán sznobságról van szó. Meggyőződésem, hogy szebb, jobb fénykép születik az ember keze alatt, ha olyan eszközzel készíti, amihez érzelmileg kötődik. Ha nem így lenne felesleges lenne annyiféle termékkel zavarba ejteni a tétova felhasználót, vásárlót. Elég lenne egyfajta dolgot gyártani, és mindenkinek a markába nyomni a legjobb terméket.
Egy bizottság, -mondjuk a párt- majd megmondja mi a legjobb. Erre azonban kevesebben vágynak, mint a választás lehetőségére. Nyilván van az árnak is szerepe, egyrészt egy drágább termék az exkluzivitás élményét, illúzióját kínálja, másrészt ha csak egy hangyányival is, de valószínű jobb a minősége a pedigrésebb felszerelésnek. Az elismertséget pedig a hosszan tartó, egyenletesen jó minőséggel lehet elérni. Nehéz lenne elvitatni a nagynevű cégek termékeinek a valóban magas minőségét. Mindig vannak alternatívák, meg „olyaminna” megoldások, csakhogy az olyanminna, az mégis szerényebb szokott lenni, élményben és teljesítményben is. Ha pedig valaki vizuális, és kézzelfogható szemetet gyárt egy kiváló termékkel, akkor nagy valószínűséggel az olcsóbb kütyüvel sem fog jobbat produkálni. Ha pedig a négyszázötvenes Canonnal szépen fotózik, akkor az 1Ds-el még szebben fog, ha nem többel, csak az eszköz nyújtotta többlettel.
A konkrét esetnél maradva a Rolleiflex, ha csak a digitális kütyükhöz hasonlítom nem olyan drága, igaz a Yashica, Minolta, Mamiya olcsóbb.
Az árkülönbözet nem csak a hírnévből származik, a Rolleiflexek rendkívül masszív precíz házat kaptak, strapabíró mechanikával, és egy jól átgondolt rendszer veszi körül őket. A Yashica Mat-ok spórolósabb, olcsóbb kialakításúak.
Talán ennél is fontosabb az objektívjük, az ötven-hatvan éves Zeiss optikák olyan felbontással dolgoznak, amit a modernebb lencsék nehezen, vagy sehogy sem érnek el. Persze a spiccen kell lenni felvétel és labortechnikában, hogy ez látható legyen, de ez már egy másik kérdés.
bácsiszelet 2012.09.11. 10:22:16
A Mamiya C gépeket vegyük külön, mert azok cserélhető objektíves masinák.
ragyás 2012.09.11. 10:39:21
Saliko 2012.09.11. 11:02:20
ragyás 2012.09.11. 11:26:19
Értem én, amit írsz, és úgy általában egyet is értek vele. A konkrét esetben viszont azt nem tudhatjuk, illetve én nem tudom, hogy RaYs kartács egy felkészült versenyző-e, vagy egy Rolleiflexszel a nyakában akar felkészülni? Ha jóindulatuk vagyunk, akkor azt feltételezzük, hogy tudja mit fog kezdeni a gépével.
emhetes 2012.09.11. 11:48:27
bácsiszelet 2012.09.11. 11:52:00
Milyen kép van a fejemben, ami az +én+ képem, és mit kell bevetnem ahhoz, hogy azt (legalább megközelítőleg) létrehozzam?
Mik a tervezett témáim?
Milyen körülmények között készülnek (kint/bent, kell-e cipekedni, milyenek a kedves fényviszonyaim)?
A tervezett képeim kívánják-e a középformátumot?
Ha igen, milyen karakterű gépet?
Milyen üveget?
Milyen nyersanyagot?
Milyen laborpancsolást?
Egyáltalán kiforrott-e a célom?
Ha minden dolog a középformátum, a kétaknás gép, a négyzetes kép, a tudomisén mi felé mutat, akkor jöhet a +konkrét+ gép kiválasztása.
De lehetek rajongója valaminek, egy konkrét gépnek (bármilyen megfontolásból), de az más pálya.
RaYs 2012.09.11. 11:53:32
a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.09.11. 11:58:38
Szia !
Mekkora igazságokat írtál.
Köszönet érte.
A téma, melyet felvetettél tényleg megér egy-két mondatot.
Bele lehet szeretni egy csúcsgépbe,
a kérdés csak az,
hogy az a beleszeretés (és a vásárlás) milyen pillanatnyi állapotból jön ?
Nem mindegy,
hogy egy Trabantból ülünk át egy Audi 8-asba,
vagy egy Renault Laguna-ból.
Attól,
hogy egy gép a kategóriája top darabja,
még nem feltétlenül jelenti azt,
hogy illik is az azt hőn áhító fotóshoz.
Egy kétaknás gép keresőjében látható kép ugyan olyan csalóka,
mint egy 8x10-es kamera mattüvegen megjelenő látvány.
Bármerre is fordulok a gépekkel, bármire is állítom az élességett a keresőben, a mattüvegen minden nagyon fantasztikusnak tűnik.
De csak "tűnik".
Fura módon az ilyen "fantasztikusnak tűnő" beállítások aztán valahogy legyengülnek, érdektelenné és tucattá válnak papírképként, diaként vagy digitális fájlként.
Miért ?
Mert a hozzájuk használt,
a létrehozásukat segítő technika elsődlegessége dominál CSAK rajtuk.
Az hogy ANALÓG,
hogy micsoda MÁRKA,
hogy KURRIOZUM,
hogy nagyon DRÁGA,
hogy micsoda technikai TUDÁS van benne.
Tényleg jó jelző ezekre a képekre (ezért is külön köszönet) amit írtál : KÖRNYEZETSZENNYEZÉS.
Azért még egy utolsó gondolatot erről,
hogy ne csak támadjak és kritizáljak, hanem a fent nevezett "KÖRNYEZETSZENNYEZŐK" felől is megpróbáljak érvelni.
Az egyik itteni hozzászólóval beszélgettünk pont ugyan erről.
Ő is ki volt akadva a sok érthetetlen és értékelhetetlen ANALÓG és NAGYFORMÁTUMÚ kép láttám.
Én azzal védtem meg az EZEKET készítőket,
hogy a horgászok példáját hoztam fel.
A legtöbbjük sosem fog ki igazi kapitális példányt,
sokuk utálja kézbefogni és megpucolni a horgára akadt egyedeket,
és nem kevesen ki nem állhatják a szagát és az ízét is a belőlük készített ételeknek.
Akkor miért is horgásznak ?
A horgászásért önmagáért.
Vagyis nem a végtermék a fontos, hanem annak az előállítása.
Kicsit filozófikusan :
Nem a cél a fontos, hanem a hozzá vezető út maga.
Hogy az ilyen indíttatású fotósoknak miért van mégis visszafoghatatlan vágyuk képeik közlésére, megosztására ?
Ez már egy másik téma.
Erről írjon valaki más.
Üdv,
BI
a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.09.11. 12:12:04
Szia !
Csak egy kis szakmázás.
Azért, hogy a többiek is értsék.
Mi itt kis hazánkban azt a kifejezést, hogy KAMERAMAN sajnos két műfajban is elfogadott módon használjuk.
Ezt TE ugyan úgy tudod mint én.
Pedig a kettő között nagyon nagy különbség van.
(Ezzel nem minősíteni akarok !)
A többiek és az ÉN tisztánlátásom végett (meg hogy miféle stáblistán keressünk) légyszi pár szóval igazíts minket jó irányba.
Amúgy nekem a YASHICA is elég lenne öt év múlva.
Üdv,
BI
RaYs 2012.09.11. 12:25:42
Saliko 2012.09.11. 12:31:06
RaYs 2012.09.11. 12:32:41
ragyás 2012.09.11. 12:48:26
RaYs 2012.09.11. 12:49:48
a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.09.11. 12:52:47
Szia !
Köszi a gyors választ,
bár ezt most így szűk szavúan valószínüleg igen kevesen értjük.
Az meg,
hogy nem azt írtad,
hogy melyik szakmában vagy,
hanem azt hogy melyikben NEM (!), kicsit félreérthető.
Ugye nincs ebben semmi lenéző, "ki-kérem-magamnak-a-feltételezést" hang a TV-s szakma felé ?
Üdv,
BI
ragyás 2012.09.11. 12:54:40
emhetes 2012.09.11. 12:55:06
RaYs 2012.09.11. 12:57:13
Melyik szakmában vagyok? : ) Ha elosztod az éveid számát mondjuk 2.5-el megkapod én hány éves vagyok.
Ki lehet következtetni, hogy nem dolgoztam együtt Bergmannal.
ragyás 2012.09.11. 13:08:06
Úgyhogy más filozófiát kellett gyártani.
dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2012.09.11. 15:37:09
RaYs 2012.09.11. 19:24:51
Romanee Conti 2012.09.11. 20:47:17
a lyukkamerás ember · www.flickr.com/photos/jonespointfilm/ 2012.09.11. 22:11:56
Szia !
Én nem az éveid számát fírtattam,
csak azt,
hogy egy olyan kérdésre,
hogy mi vagy pontosan miért azt kapom, hogy mi nem vagy.
Mindehhez semmi köze az életkornak és legfőképpen a svéd mesternek.
Hogy milyen volt a királyi televizió 30 éve arról sajnos én sem tudok semmit.
Bár tudhatnék !
Azt viszont tudom, hogy akkor is lenézték a fiatal filmesek a TV-t mint műfajt és az ott dolgozó a tv-seket.
Jó látni, hogy ez most sincs másként.
Aztán sokuk ma éhen halna ha nem lennének állami és kereskedelmi TV-k ahol dolgozni tudnak.
Őszintén kívánom neked,
hogy legyen meg a szakmai karriered a filmes világban és ne kelljen munkáért kuncsorognod valamelyik TV-nél.
Ha mégis így lesz ... akkor gondolj majd rám jó szívvel.
Most meg ne törödj semmi mással és senki mással csak örülj annak, hogy 19,2 évesen (elosztottam az életkoromat 2,5-el) az a legnagyobb problémád, hogy vegyél-e egy Rolleiflex-et egy-két-százvalahány ezerért vagy sem.
Tudom, hogy nincs rá szükséged,
de azért hallkan mondanék egy jó tanácsot :
A legtöbb operatőr nem szereti a nagyarcú kameramant a stábjában, mert ők szeretnek nagyarcok lenni.
Üdv,
Bécsi Imre
operatőr
ui.:
Ha válaszolsz, légyszi névvel tedd azt.
praktica MTL 5 2012.09.14. 19:13:18
praktica MTL 5 2012.09.14. 19:18:16
Romanee Conti 2012.09.14. 21:05:31
A legtöbb operatőr nem szereti a nagyarcú kameramant a stábjában, mert ők szeretnek nagyarcok lenni.
Üdv,
Bécsi Imre
operatőr"
NA EZ A LEGZSENIÁLISABB HOZZÁSZÓLÁS, AMIÓTA A BLOG LÉTEZIK! KÖSZÖNÖM!