HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) portré (1) Portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) Zeiss (1) zeiss (21) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.09.05. 10:24 Romanee Conti

Apo-Macro-Sironar 120 mm f/5.6*

Az Apo-Macro-Sironar az 1:5-től a 2:1 leképezési arányhoz optimalizálták, de általános feladatoknál is tökéletesen teljesít. 120mm és 180mm lencsék, 4x5, és 8x10 használhatók. Copal 0, Copal press, és Rollei Elektronikus zárral kapható.

Az objektív felépítése:

Technikai paraméterek:

Képek:

7 komment

Címkék: klasszikus objektívek sironar


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emhetes 2011.09.05. 11:07:54

Most képzeld el hogy egy 5-10 cm-es tárgyat ezzel az obival (csak!) 4x5"-re megfotózol a témának megfelelő filmre. Azt világítópulton a megrendelő elé teszed, adsz neki egy lupét. Melléteszed azt a képet, amit a hobbifotós unokaöccse csinált meg neki ingyen APS-C-re kommersz obival. Mi az az ár, ami felveszi a versenyt? Jó, ez hülyeség, mert felhasználásfüggő, kiscég/nagycég, értékeli/nem értékeli stb.

Romanee Conti 2011.09.05. 11:18:09

@emhetes: Megnézi, és azt mondja: Jó lesz Ferike fotója! (ez nem vicc, sajnos)

dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2011.09.05. 12:02:11

Minden tiszteletem és rajongásom a nagyfilmes fotográfiáé, de szerintem pont a makro az a szegmens, ahol urambocsá' még egy APS-C is kimagaslóan teljesít. Amikor anno10-12 éve megjelentek a digitális gépek, akkor minden rosszat el lehetett róluk mondani, egyet kivéve, a makro tartományt. Azt még a digikompaktok is relatíve tisztességesen hozták. Itt a megrendelő elé teszed a 4x5 inch-es diát, és mellé egy monitorra kiteszed a digit file-t, ami szintén makró optikával készült, nem feltétlenül fogja azért választani a digitális képet, mert xy unokaöccse csinálta, hanem azért, mert látványában közel azonosak, viszont árban nagyrendekkel lesz olcsóbb.
A nagyfilm szerintem nem itt utolérhetetlen.

emhetes 2011.09.05. 12:44:17

@dögmatikus: monitoron.. Akkor tegyünk ki 1-1 A2-es nagyítást. De azért mondtam, hogy felhasználástól függ, mert ha webre kell, akkor mindegy ha lerajzolom, ha poszterre, akkor nem. Web és A2 méret között meg lehet variálni, egy bizonyos méretig szépet tud a dslr+makroobi.

ragyás 2011.09.05. 14:36:55

@dögmatikus:
Nekem egy 120 mm-es AM ED Nikkorom van, ha megnézel egy 4x5-ös Velviát, levizeled a lábad szárát, APSC ide, vagy oda.
Arról nem beszélve, hogy a nagyformátumú gépeken az objektívek dönthetők, forgathatók, amivel az élesség, mélységélesség szabályozható.
Más kérdés, hogy nem elég a borsos film és laborköltség, valahogy ki is kell nyerni az információt abból a filmből, és nem olyan nagy kunszt elszúrni sem egy-egy felvételt.

kalapos uram 2011.09.07. 02:10:03

ezzel a kicsikével én is eljátszadoznék ff. filmen, esetleg dián is.
bizony igaz, a 5x4 inces filmre, makro obival karcolt kép részletgazdagságát ki kell nyerni valahogy, és akárhogy is csűrjük, csavarjuk a dolgot, oda bizony dobszkenner kell, az alatt nem igazán éri meg játszadozni.

bácsiszelet 2011.09.07. 13:25:36

Azt hiszem, nem a technika, a kép technikai minősége felől kellene a dolgot megközelíteni.

Nyugodtan tételezzük föl, hogy bármelyik formátumot használjuk, kiváló eszközök és anyagok állnak rendelkezésünkre.

A lényeg a nagyformátum és a kisfilm (vagy érzékelő) közötti képalkotásbeli, egyúttal gondolkodás- és hozzáállásbeli különbség – ami nem feltétlenül majomkodás, hanem a választott technikából fakadó szükségszerű következmény. A „képi élmény” (mi számítana, ha nem az?) nem lehet azonos a kettőnél.