HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) fotólexikon (8) Fotólexikon (2) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) napikép (46) Napikép (1) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) nikon (38) Nikon (1) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2010.04.07. 21:14 Romanee Conti

Hová tünnek a törzsvendégek, ha jönnek a túristák?

A blog két dologtól működik. (három) Először, a törzsvendégektől, akik sajnos nem elégszer jeleznek vissza, de ahhoz elégszer, hogy szívesen csináljam a blogot. Másodszor azért, mert most már rendszeresen felkerül a blog az Index címlapjára, és most körölbelül 30 naponként 40 000 oldalletöltésnél jár. Ez is fontos. Október végén, gyászos látogatottság miatt befejeztem a blogot, bő 4 napra, azonnal újraindítottam. Mert mindkettő fontos, ezt a törzsvendégek is megérthetik. DE. Az, hogy néha nagy a forgalom, sokan állnak sorban a pultnál, a törzsvendékek soron kívül kapnak italt, és ha esetleg összetűzésbe kerülnek a túristákkal, akkor kimoderálódnak a BAJKEVERŐK. Nekem bajkeverő az, aki a helyesírási problémák miatt megkérdőjelezi a blogot, vagy szimplán megsért egy határt. De talán egy szakmai blogban nem ez a lényeg, aki túlmegy egy határon, azt örökre kimoderálom. HA valaki szól, hogy javítsam ezt, vagy azt, megköszönöm, és javítom. Ez a nagy előnye az internetes komunikációnak, kétirányú. Akkor összevonok több témát, akartam erről is írni. Nem vagyok egy Gadányi György (a legnagyobb fotó technikatörténész Magyarországon, neki köszönhetem, hogy a bemutatott régi gépek, objektívek 65% volt a kezemben, nem vagyok egy Kincses Károly, aki nélkül nem tudom hol lenne a magyar fotótörténeti anyag rendszerezése megmentése, de van közöm a dologhoz, azért függetlenként, mert sehova nem tartozom. De nagyon fontos kérdés az életemben a fényképezés, van egy elképzelésem a múlt, jelen jövő kérdéseiről, és ezt szivesen megosztom azzal, akit érdekel. Ez egy lehetséges megközelítés, az a célja, hogy gondolatokat ébresszen, ha a felvetett témákból valaki ötletet kap, nézzen utána, tudjon meg többet, mint amit én tudok. A lírát félre téve, Dögmatikus igazolatlanul távol van, remélem szimplán sonkamérgezés miatt, például ez zavar a legjobban, tehát, kedves törzsvendégek, a blog motorja, ha TI hozzászóltok! Mivel teátrális vagyok, én vagyok a harmadik elem, ami miatt működik a dolog. Tehát, az a szűk csapat nyugodtan anyázhat, kaptam emailt, és azt hiszem megfogadtam minden pontját, nekem ez a visszacsatolás a legfontosabb. (nem vagyok vicces fiú, itt ne szóljón be nem törzsvendég, mert ne)

ROMANEE CONTI

15 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElPadre 2010.04.08. 00:39:22

*szimplán, *túlmegy, *objektívek, *szűk. de csak mert szeretünk! :)

más, olvasgattam ken rockwell site-ját, érdemes lenne átvenni néhány cikket (lefordítva), mivel nagyon érdekes dolgokat ír (pl. az élességről, a technikai újításokról stb). sztem az sem ártana, hogy ha csinálnál jobb oldalt egy linkboxot, ahová felraknád az olyan fontos site-ok linkjeit, mint a dpreview.com, a kenrockwell.com, a lenstip.com (eszméletlen jó és alapos objektívtesztjeik vannak, és lengyelek, oszt ugyebár lengyelmagyarkétjóbarátstb).

megint más, csak egy kicsit kritika. szokásod, hogy egy-egy bejegyzést újra előreveszel, ez csak abból a szempontból zavaró, hogy hirtelen nem is tudom, olvastam-e ezt már, van-e benne valami új... ha van, írd bele a címbe, hogy (frissítve!). talán.

nomeg szintén csak egy szvsz: nem hinném, hogy tényleg lenne értelme egy külön nikonblog fenntartásának (mondom ezt én nikonosként), *annyira* sok hír nincs arrafelé, és sztem felesleges "szétapróznod" magad több helyre. erre vannak a tagek, meg a címkefelhő, ha valami nikonos hír, becímkézed, hogy nikon, oszt ha valakit csak a nikonos hírek érdekelnek, akkor kattint a nikon címkére, és máris ott van neki a nikonblog, virtualice. :)

ami nagyon jó lenne: gyakorlati tippek, tanácsok fotózáshoz, termékbemutatók (nem feltétlenül újak, hanem amik épp a kezed ügyébe kerülnek). ha gondolod, ebben segíthetek, én pl. a fénybeállítások megszállottja vagyok, tehát vaku/fixfény-setupok, vakuhasználat, eszközök terén tudnék is írni (úgy májustól, addig rémesen sok a munkám).

még egy utolsó: az utóbbi időben volt néhány, személyes, nem a fotózással kapcsolatos bejegyzés. én abszolute megértem, nem is zavar, csak ha már egy ilyen jó független fotós blogot csináltál (és hidd el, nekem is rettentően bejönnek ezek a régi objektívekről, legendás fotósokról stb szóló cikkek! :) ), akkor sztem ezt próbáld "tisztán" tartani, mármint fotózási blognak.

maradok őszinte híve. :)

ElPadre 2010.04.08. 00:43:10

ja, és egy tipp: rockwell papa nemrég elemezte a pro-optic 8mm f/3.5-öt, ami DX (APS-C) formátumra kínál nagyon olcsón 180 fokos nagylátót. nem volt könnyű kideríteni, de ez ugyanaz, mint a samyang (a pro-optic csak az egyik "rebranding" neve), amit már lengyelországban is lehet kapni. ő el volt ájulva az obitól, kép, élesség stb. terén.

Romanee Conti 2010.04.08. 03:34:48

Köszönöm, javítva:) Ha előveszek régi hozzászólást, és nem vagyok slendrián, csillaggal jelzem! Jobban odafigyelek jogos! Azért veszek elő néha régi bejegyzést, mert szerint átsiklottak felette, pedíg fontosnak gondolom. A csillagra jobban ügyelek! Májustól számítok rád:)

Romanee Conti 2010.04.08. 07:02:08

@ElPadre: Nikon blog ügyben a szándék jó volt, de sokat akar a szarka... :) be kell látnom.

dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2010.04.08. 09:05:18

De hát nem is vagyok távol...csak nem tudok mindenhez hozzászólni. Ráadásul nem is vagyok n fan, az meg már kettő:-) de hogy hízelegjek napi 2-3-szor kinyitom a blogot

what a bad fox 2010.04.08. 12:10:19

A Nikon bloggal kapcsolatban igaza van ElPadrenak. Meg én igazából nem is értem, hogy miért nem a Leica különült el. Az is legalább olyan súlyt kap. A napi 2-3 visszatérés pedig nekem is megvan (:

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.04.08. 16:57:19

szerintem most alakul hogy igazán miről is szóljon és kihez is szóljon a blog. (de ez még abszolút nem végleges)
mert itt vagytok előttem szólók, akikről gyanítható hogy vagy foglakozásszerűen, de magas szinten foglalkoztok a fényképezéssel és néhányan (én is) aki amatőrként lő el néha egy-egy kártyányi képet ;)

nekem megfelel a mostani hardver (régi obi, régi érdekes technikák, digitális újdonságok) és egyéb téma arány.

Számomra nagyon érdekes az egyes híres fotósokról szóló kiemelések, illetve a fotó ikonokról kezdett sorozat. Feltétlenül folytatni kellene. (Na meg a hét képe is)

egyenlőre ennyi, de majd eszembe jut még sok minden.

Hanyattlökött Lúdtalp 2010.04.08. 20:40:58

Ha úgy van, ahogy kjapp mondja, és tényleg most alakul az arculat, akkor én is bemondom frankót.

Imádom a fényképeket, de nem vagyok komoly fotós, lassan már komolytalan se (mióta elvégeztem a tanfolyamot, elment a kedvem), szeretem viszont a fejtörőket, így nekem a Hét képe a kedvencem.

Van ugyan digitális gépem, de mindig is analóg képek készítésére vágytam. Rég nem jutottam el odáig. De ettől még az analóg gépekről és technikáról szóló cikkeket is szeretem (bár Leicából lehet, hogy kicsit már sok). A digitális dolgok nem nagyon érdekelnek.

Annál inkább kedvesek nekem a fotótörténeti írások, a képek és alkotóik története.

Romanee Conti 2010.04.08. 22:26:13

@Hanyattlökött Lúdtalp: Rugnám seggbe aki a tanfolyamot tartotta! Az analóg fotózás pedig ár-érték arányban most a legjobb! Olvasd el a Most váltsunk analógra sorozatot, és kérdezz nyugodtan, ezért van a blog. :) Tanítottam gyerekeket fotogramm készítésre, sose fegyelmeztem. Ha nem készültem tisztességesen az órára, elszabadult a pokol, de akkor miért fegyelmezzek ha én voltam felkészületlen? Mindamellett Moholy-Nagy, és Man Ray rosszul lenne, ha a gyerekeim fotogrammjait láthatták volna. Fogok mutatni. Tehát, SOSE HIDJ ANNAK, AMIT TANÍTANAK, csak ha a te renszerednek jó. Ha nem, akkor fasz aki tanít, látatlanban biztosra veszem. A tanítás lényege a fotóban az, hogy megmutass mindent, amit lehet, sose akard vélt vagy valós irányokba kényszeríteni a tanítványokat. A sok megismertetett irányból TE válaszd ki melyik áll hozzád a legközelebb. Ha jól emlékszem, a 22 csapdája ajánlójában volt, xy ajánlom, aki azt tanítota nincsenek sárkányok, és elvitt a barlangjukhoz. Bizonyos értelemben ez a célja a blognak.

Romanee Conti 2010.04.08. 22:28:26

megint tele van helyesírási hibával, elnézést:)

Romanee Conti 2010.04.08. 22:34:08

Csak hogy verjem magam, a Műcsarnokban tanítottam gyerekeket fotogramra. Akkor lett vége, amikor felújították. Majd egyszer írok róla.

what a bad fox 2010.04.08. 22:47:09

@Romanee Conti: Ár-Érték arány: pont ma hívtam elő egy nagy rakás síkfilmet. Esélyem nem lenne hasonló minőségű digitális kamerára. Viszont a csapda: időm nincsen nagyítani a filmmérethez méltóakat.

Romanee Conti 2010.04.08. 23:03:52

@what a bad fox: Scannelj! Szerintem ha nem tudsz fix labort sinálni otthon, érdemes scannelni. Mondjuk az se 2 fillér, megbeszéljük! Van a csapatban komoly szakember, talán van ötlete...

Hanyattlökött Lúdtalp 2010.04.08. 23:34:20

@Romanee Conti: nem voltak kutyaütők, mindkettő neves kortárs fotóművész, sőt, a többiek, a vendégelőadók, ők is illusztris társaság. Ha életemben csak egy olyan képet csinálnék, ami összemérhető volna az övéikkel, akkor nyugodtan kipipálhatnám ezt a rovatot.

És talán éppen ez volt a baj. Megmutatták, hogy mit lehet, ami világossá tette számomra, hogy esélytelen vagyok. Mintha egy fecskétől akarnék leckét venni repülésből. Tök profi, de valahogy van egy érzésem, sosem fogok felnőni a feladathoz. Ja, a szárny...

Szóval most, hogy tudom mit lehet, tudva, hogy sosem fogom tudni, nem olyan nagy élvezet. A visszájára sült el, engem is meglepett. Mindegy, talán majd elmúlik. Kár lenne veszni hagyni azt a sok filmet...

Romanee Conti 2010.04.09. 07:24:39

@Hanyattlökött Lúdtalp: Nem biztos, hogy egy ilyen tanfolyam elsőrendű feladata az lenne, hogy eltántorítsuk a résztvevőket a dologtól. Akkor ott nagyon nagy baj volt. Furdal a kiváncsíság, írd meg kik csinálták mailben!
süti beállítások módosítása