HTML

Utolsó kommentek

Címkék

2010ősz (1) 3 - 4 - 5 - 6 (14) 55 macro (1) 9x (1) 9x12 (8) adams (3) ajánló (1) alpa (3) anamorfikus lencse (1) andré kertész (2) angénieux (11) Ansel Adams (1) Apo-Nikkor (3) apple (7) argentum camera (8) avedon (9) az első... (6) bauhaus (1) best of 2011 (1) blog ajánló (1) Blumenfeld (1) Brando (1) brassaï (2) brüsszel (3) camera obscura (1) canon (4) canon n d (1) capa (25) certo (4) chamonixviewcamera (5) collodion (1) compur (4) Contax (1) csernely (1) dagerrotípia (4) dagor (9) daguerre (1) david seymour (1) deardorff (7) DESIGN (2) digitális analóg (1) digitális fotó (3) divatfotó (2) dogmar (1) Doisneau (1) Edward S. Curtis (4) edward steichen (6) eizo (1) ellen (1) elliott erwitt (1) epson rd1 (1) érdekesség (2) ernemann (3) escher kiállítások (4) események (3) eugene smith (1) experimentális fotó (1) fagép (2) Fekete-fehé filmek (1) fekete fehér film (1) fényképezőgép (18) ffs (2) flip video (3) Fogós ravasz kérdés (2) forlán (3) fotogram (9) Fotólexikon (2) fotólexikon (8) fotoman (1) fotómeteorológia (4) fotóművész (13) fotóművészet (újság) (11) fotóoktatás (1) fotós idézetek (1) fotós önarcképek (2) fotótechnikai video (1) fuji x100 (5) Gandolfi (1) Gép építés történések (1) gesztenye (4) goerz (8) graffiti (5) graflex (1) grof kinsky nusi (1) guevara (4) G Contax objektívek (1) halsman (1) HARMAN (1) HARMAN Direct Positive Paper FB Glossy (1) hasselblad (1) hcb (1) heliar (6) henri cartier bresson (2) hét képe (22) hexanon (1) hímestojás (1) hír (15) hírek (10) hold (2) hologon (3) holvanmagárdibalázs? (19) honlap ajánló (15) hypergon (2) icp (1) ikon (24) ikonikus képek negatívban (13) imogen cunningham (2) ipad (5) ipad fotó alkalmazások (4) irving (1) james whitlow delano (1) japán (1) John Pawson (7) jó reklámfilmek (1) julia margaret cameron (4) Kedvenc gépem (3) kedvenc gépem (1) Kedvenc képeim (1) kedvenc képem (1) kép (3) képelemzés (1) kepes györgy (3) kern (2) kern&co. (1) Kickstarter project (1) kiegészítők (10) kilfitt (5) kimivel? (3) Ki fényképezte? (2) ki lehet a képen? (11) kk kedvenc képek (4) klasszikus objektívek (36) kodak (3) kodakcrome (2) kompact (2) könyvajánló (11) középformátum (3) krauss peggy (2) különleges nikon objektívek (1) lázbérci víztárazó (1) lee jeffries (1) leica (54) lexikon (2) logó (1) lomo (2) Loxia (1) magnum (4) magyarok a fotótechnika történetében (1) magyar vizsla (1) mai manó (10) mai manó ház hírek (1) makró (7) marilyn monroe (9) marlon brando (1) máskép (1) máté bence (5) megyik (2) micro 4/3 (6) mikro 4/3 (4) Milyen appot csinálnék iPadre? (1) mi a fényképezés? (2) mi a fotóművészet? (1) mmhb (1) modellek (4) monitor (1) műcsarnok (1) munkácsi márton (4) nagyfényerejű objektív (1) nagyformátum (1) napibrassaï (3) NapiCapa (4) Napikép (1) napikép (46) napikertész (25) Napi Doisneau (2) napi kép 2011 (2) napkép (1) Newton (2) nex (12) Nikon (1) nikon (38) nikonblog.blog.hu (1) Nikon Action Touch (1) Nikon távmérős objektívek (2) noktor (5) objektívek (49) objektív történet (6) odoo projekt (2) OFOTÉRT (1) olympus (2) olympuspen (4) ottlik (4) overdose (1) panasonic (2) panoráma (5) pc ts macro symmar (5) penn (7) pentax (1) perar (4) peter lindbergh (5) photokina (4) phptokina2010 (1) pinhole (1) pitypang (2) planar (11) plasmat (6) plaubel (3) plaubel makina (1) polaroid (5) popcam (1) Portré (1) portré (1) pranté (5) proba képp (1) recept (1) red (1) Régi fagépek (1) régi fényképezőgép (25) reklám (1) rené magritte (4) ricoh (1) Ritka objektívek (1) robert capa gold medal (3) rodchenko (1) Roger B. Clay (2) RX1 (1) salgado (8) scannerfotó (2) scarlet (1) schneider (1) schneider kreuznach (9) serge lutens (5) shenhao (3) sinar (1) sironar (6) sk (2) sonnar (1) sony (9) sony e makró (1) sony nex (6) steve mccurry (1) streetphoto (1) summarit (1) Sutton (2) switar (2) symmar (1) szavazás (3) szergej mihajlovics prokudin gorszkij (3) szines fényképezés története (1) tag (1) talált fotó (4) tamron (1) távmérő (2) tél (1) természetfotó (4) Tessar (1) The Mexican Suitcase (1) tipográfia (1) Topogon (2) történeti fotóeljárások (16) torzsvendeg eladna (2) unvert (1) vélemény (12) Vendée Globe (1) Vittorio Sella (1) vivian maier (17) vizalatt (2) vizálló (1) vizsla (3) voigtlander (15) voigtlander objektíve (1) von (1) werne bischof (1) westlicht (1) westlight (3) wet-plate (1) xenon emerald (1) zacuto (3) zalka imre (1) ZB kérdez (1) zeiss (21) Zeiss (1) zeiss compact prime cp2 (13) zeiss hologon (5) zeiss icon ag (1) zoom (2) Címkefelhő

2011.10.18. 20:55 Romanee Conti

Napi Kertész [7] + dögmatikus

Andre Kertesz: J’aime Paris, Photographs Since the Twenties,” New York: Grossman, 1974

"Érdekes, hogy a technikai részeken mennyivel bátrabban nyílvánítunk véleményt. Pedig...itt lenne miről. Nézegettem a képet, és rögtön lejött, hogy ez Kertész kép, nem kellett a címet elolvasni hozzá. Az a fajta precíz, az építészeti elemek grafikai felhasználását célzó fotográfia, ez Kertész sajátja. Számomra ebben rejlik az ő varázsa. Felhasználja azokat a házakat, tereket, lépcsőket, utcákat, amit mindenki lát, így ő is, csak másként. Annyira zavarbaejtően pontos a kép szerkesztése, hogy először azt gondoltam, ez nyílván valamelyik tüköraknás vagy mattüveges középformátumú géppel készült. El kezdtem rákeresni, és tessék, jól lépre mentem. Az album leírásában benne van, hogy Kertész 1925-ben érkezett Párizsba, a következő két évben rengeteg művésszel épített ki remek kapcsolatot, s fotózta őket. Aztán 1928-ban vett egy Leicá-t, mert megtetszett neki a szabadabb mozgás lehetősége a kis könnyű kamerával. Az redményeit pedig már láthatta az utókor is. Nos 1928-ban jelent meg ez a típus: www.leitzmuseum.org/CameraMakes/Leica/getleicas.html tehát egy 3,5/50mm-es Leitz Elmar lehetett az a gép, ami rabul ejtette André Kertészt (is). Maga a kép azért is érdekes, mert enyhe nagylátószög hatású, amit a kép aljából kiinduló két fatörzs még fel is erősít. Szinte fel-le ingázik az ember tekintete a kép felső és alsó része között. Mennyi részlet, és mégis mennyire tudatos, precíz szerkesztés. Számomra ez André Kertész."

(utólagos engedelmével beemeltem a hozzászólált a bejegyzésbe, mert fontosnak, értékesnek tartottam)

1 komment

Címkék: napikertész


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dögmatikus · http://hupjanfregoli.blogspot.hu 2011.10.18. 19:43:45

Érdekes, hogy a technikai részeken mennyivel bátrabban nyílvánítunk véleményt. Pedig...itt lenne miről. Nézegettem a képet, és rögtön lejött, hogy ez Kertész kép, nem kellett a címet elolvasni hozzá. Az a fajta precíz, az építészeti elemek grafikai felhasználását célzó fotográfia, ez Kertész sajátja. Számomra ebben rejlik az ő varázsa. Felhasználja azokat a házakat, tereket, lépcsőket, utcákat, amit mindenki lát, így ő is, csak másként. Annyira zavarbaejtően pontos a kép szerkesztése, hogy először azt gondoltam, ez nyílván valamelyik tüköraknás vagy mattüveges középformátumú géppel készült. El kezdtem rákeresni, és tessék, jól lépre mentem. Az album leírásában benne van, hogy Kertész 1925-ben érkezett Párizsba, a következő két évben rengeteg művésszel épített ki remek kapcsolatot, s fotózta őket. Aztán 1928-ban vett egy Leicá-t, mert megtetszett neki a szabadabb mozgás lehetősége a kis könnyű kamerával. Az redményeit pedig már láthatta az utókor is. Nos 1928-ban jelent meg ez a típus:
www.leitzmuseum.org/CameraMakes/Leica/getleicas.html
tehát egy 3,5/50mm-es Leitz Elmar lehetett az a gép, ami rabul ejtette André Kertészt (is). Maga a kép azért is érdekes, mert enyhe nagylátószög hatású, amit a kép aljából kiinduló két fatörzs még fel is erősít. Szinte fel-le ingázik az ember tekintete a kép felső és alsó része között. Mennyi részlet, és mégis mennyire tudatos, precíz szerkesztés. Számomra ez André Kertész.
süti beállítások módosítása